از راه‌اندازی صندوق خزانه تا پیگیری املاک گم شده


از راه‌اندازی صندوق خزانه تا پیگیری املاک گم شده

شهردار شیراز در نخستن رودررویی با خبرنگاران، ضمن ارائه چشم اندازی از برنامه‌های خود در مدیریت شهری، راه‌اندازی صندوق خزانه، رصد املاک دارای سند و پیگیری املاک گم شده شهرداری را وعده داد.

سید احسان اصنافی چهارشنبه ٢٦ آبان در کنفرانس خبری از شکل گیری صندوق خزانه در حوزه معاونت مالی اداری این مجموعه خبر داد و گفت: در همین راستا ساختار مدیریت کنترل هزینه و درآمد در شهرداری نیز شکل خواهد گرفت. فاز نخست سامانه مدیریت کنترل و ارزیابی فرآیند پروژه‌های عمرانی شهرداری از صفر تا صد به منظور افزایش کیفیت و کاهش هزینه‌ها آماده بهره برداری است.

اصنافی افزود: در حوزه املاک نیز با داده کاوی و مشخص کردن مالکیت املاک به ویژه آنهایی که دارای سند کاغذی است، به دنبال این هستیم تا املاک رها شده و گم شده شهرداری را رصد کرده و وارد سامانه املاک کنیم.

شهردار شیراز با تاکید بر اینکه اراده شهرداری در این دوره ارائه اطلاعات به صورت شفاف به مردم است، گفت: برای تحقق این رویکرد باید ابتدا در بحث تولید اطلاعات و کسب آن حرکت کنیم.

از راه‌اندازی صندوق خزانه تا پیگیری املاک گم شده

اصنافی، داده کاوی را ابزار مهمی برای دستیابی به شفافیت عنوان کرد و گفت: در حوزه سرمایه گذاری نیز ضمن اینکه تمایل داریم از ظرفیت تمام افراد و بخش‌ها استفاده کنیم، معتقد به روابط سالم و برد-برد در این حوزه هستیم.

او همچنین در خصوص سیاست گذاری‌های کلی شهرداری شیراز در بخش بدهی‌ها و مطالبات و برنامه ریزی برای استفاده بهینه از منابع شهرداری، گفت: به دنبال این هستیم که در روندی تسهیلگرایانه متناسب با شرایط اقتصادی حاکم بر کشور، مطالبات خود را از دستگاهها گرفته و به حل موضوع کمک کند.

شهردار شیراز با بیان اینکه در حوزه فرهنگی نیز شهرداری خود را قطعه‌ای از پازل فرهنگی شهر می داند، عنوان کرد: در این راستا برای بهره مندی از تمام ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شهر دستمان را به سوی تمام جریانات فرهنگی و اجتماعی و فکری با هدف هم افزایی بیشتر دراز می‌کنیم و معتقدیم شهرداری می‌تواند به عنوان یکی از پایه‌های اصلی فرهنگی در شهر ایفای نقش کند.

اصنافی از بهره برداری از فاز نخست خط دو متروی شیراز در ٢٢ بهمن امسال خبر داد و گفت: قطعه دو این خط در هفته دولت سال آینده و کل خط تا پایان سال ١٤٠١ به بهره برداری کامل خواهد رسید.

او با بیان اینکه رشد در بخش‌های مختلف حمل و نقل از شاخص های توسعه و پیشرفت به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: بازسازی ناوگان اتوبوسرانی با همکاری سازمان مدیریت سوخت و تلاش برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی در دستور کار است و برای راه اندازی خط ٣ مترو، به دنبال منطقی کردن سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار هستیم.

شهردار شیراز همچنین از شهر هوشمند و تاکید بر رویکرد شهروندسپاری به عنوان دو مقوله مهم تعریف شده در حوزه شهرسازی یاد کرد و گفت: در این بستر به دنبال بهینه کردن فرآیند صدور پروانه و کاهش مدت زمان آن هستیم و ارتقای بهره وری و نگاه ویژه به خدمات فنی مهندسی را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

اصنافی همچنین از تسریع در روند پروژه شهید سردار سلیمانی به طول ١٨ کیلومتر خبر داد و عنوان کرد: به دلیل نگرانی از رانش زمین بخش‌هایی از این پروژه با حضور اساتید و کارشناسان بررسی و در نهایت با هزینه سنگین ٦٠ میلیارد تومانی، تثبیت قطعه منصورآباد انجام شد و در بحث تقاطع جام جم نیز با صدا و سیما به توافق رسیده‌ایم و این محور به زودی بازگشایی خواهد شد.

او خاطرنشان کرد: تقاطع مدافعین سلامت نیز از پیشرفت خوبی برخوردار بوده و بزرگراه مولوی به طول ٦.٧ کیلومتر در حال عملیات اجرایی است.

شهردار شیراز در خصوص اولویت مندی طرح‌های عمرانی هم گفت: قطعا اولویت‌ها براساس فرآیندهای سابق نخواهد بود اما بنابر زخمی نگه داشتن پروژه‌های عمرانی نیست.

اصنافی همچنین در خصوص لزوم توجه به سیمای بصری بافت مرکزی شهر به عنوان یکی از نشانه‌های شهری، گفت: قطعا ظرفیت‌های گردشگری در خیابان زند و بافت مرکزی شیراز احصاء و بر روی آن سرمایه گذاری‌های ویژه انجام خواهد شد.

او در خصوص راه‌اندازی تراموا در این محور، گفت: بدون برنامه هیچ کاری انجام نداده و دست به بیل و آچار نمی‌شویم و منتظر طرح جامع هستیم.

شهردار شیراز در خصوص پرونده سیل فرودین ٩٨ شیراز و نقش شهرداری در آن و شفاف سازی پیرامون این موضوع عنوان کرد: متولی این پرونده دستگاه قضایی است و ما هم به دنبال حاشیه سازی، مچ گیری و مرور گذشته نیستیم و معتقدیم در این فرصت کوتاه چهارساله باید تمام توام خود را برای خدمت رسانی بیشتر بگذاریم اما در این روند هر اطلاعاتی که مجموعه امنیتی و قضایی بخواهند در اختیارشان خواهیم گذاشت.

اصنافی در خصوص طرح سوال انجام شده در شورای شهر شیراز از سوی ریاست این شورا و یکی از اعضای هیأت رییسه، گفت: قطعا طرح سوال دکتر نصیری که مرتبط با تخصص ایشان و در حوزه آی تی و پیرامون پروژه دیتاسنتر مطرح شده، برای ما نیز بسیار مهم است، چرا که سرمایه گذاری در این بخش موجب ایجاد زیرساخت‌های لازم برای داده کاوی، ایجاد شهر هوشمند، شفاف سازی مالی و شهرداری الکترونیک خواهد شد اما فرآیندهای قانونی تصویب مباحث مرتبط با این طرح زمانبر است.

او ادامه داد: در خصوص طرح مباحث انجام شده از سوی ریاست شورا نیز بسیاری از داده‌ها را بنده خود منتقل کرده‌ام و قرار بود دستور کار باشد، لذا طرح این مباحث از باب تذکر نبوده و در راستای سیاست‌های کلی شهر و عدم فراموشی آن در مجموعه شهرداری است.

شهردار شیراز همچنین از تغییر ساختار سازمان سرمایه گذاری و تقویت آن خبر داد و گفت: به دنبال اصلاح اساسنامه این سازمان و منطبق کردن آن با قانون تجارت هستیم.

اصنافی در رابطه با رویکرد شهرداری نسبت به بافت تاریخی فرهنگی شهر شیراز و تخریب‌های انجام شده در آن، گفت: بافت زمانی نقش خود را نشان می‌دهد که زندگی اجتماعی در آن جریان داشته باشد، لذا نمی‌شود دور بافت را دیوار کشید و گفت بیایید آن را نگاه کنید.

او اضافه کرد: بافت بخشی از هویت شهر شیراز است اما امروز تبدیل به حاشیه نشینی در مرکز شهر شده است بنابراین قبل از اینکه به فکر آجر و سنگ و کاشی باشیم، باید به فکر هویت و ساکنین منطقه باشیم.

از راه‌اندازی صندوق خزانه تا پیگیری املاک گم شده

شهردار شیراز تاکید کرد: به دنبال پاک کردن صورت مسئله نیستیم و تمام تلاشمان را برای احیای بافت و حفظ زندگی در آن به کار خواهیم کرد.

اصنافی همچنین در خصوص ساماندهی قبرستان دارالسلام و علت بسته شدن درب آن، گفت: این قبرستان دارای طرح ساماندهی است و براساس آن بازگشایی ها و ظرفیت سازی‌ها انجام می‌شود اما علت بسته شدن درب آن حفظ و نگهداری از سنگ‌هایی است که دارای ارزش تاریخی هستند و در حال حاضر به صورت فنی تثبیت نشده‌اند.

او همچنین در رابطه با انتصابات انجام شده در شهرداری شیراز و رویکرد انتخاب مدیران، خاطرنشان کرد: برای شخص بنده تا به حجت شرعی نرسم هیچ کس را منصوب نخواهم کرد؛ تخصص، شایستگی، کارایی و توانمندی از مولفه‌های بسیار مهم برای انتصاب مدیران در مجموعه شهرداری است و در این مسیر تحت تاثیر جوسازی‌ها قراز نخواهم گرفت.

شهردار شیراز تصریح کرد: اینکه فلان شخص با فلان جریان ارتباط دارد و یا فرزند فلان شخص است برای من ملاک نیست و معیار توانمندی و شایستگی است و بنده روی این افراد سرمایه گذاری خواهم کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش