جشن کتاب و کودک در خانه فرهنگ و هنر دشتی برگزار شد


جشن کتاب و کودک در خانه فرهنگ و هنر دشتی برگزار شد

بوشهر-ایرنا- به مناسبت هفته کتاب روز چهارشنبه جشن کتاب و کودک در خانه فرهنگ و هنر روستای چاوشی دشتی برگزار شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی در این جشن گفت: کتاب بهترین دوست برای کودکان و نوجوانان است که شما باید با خواندن کتاب دوستی با آن برقرار کنید.

حمید زارعی با توجه به این که کودکان و نوجوانان همراه با برنامه‌های کتابخوانی اولویت کاری است، اظهار کرد: شما سرمایه‌هایی هستید که باید با کتاب انس بگیرید و این برای ادامه زندگی بسیار مفید و موثر است.

وی افزود: دانش‌آموزان برای موفقیت باید در کنار تحصیل به مطالعه کتاب‌های غیر درسی نیز بپردازند تا به دانش و اطلاعات در مورد دنیای پیرامون خود بیافزایند.

زارعی اضافه کرد: خانه‌های فرهنگ و هنر مراکزی مهم در روستاها هستند که در شناسایی ظرفیت‌ها و برنامه‌ریزی رشد و پیشرفت در آن حوزه نقش موثر ایفا می‌کنند.

وی اظهار کرد: یکی از ارکان موفقیت و توسعه هر جامعه توجه به فضاهای فرهنگی است که می‌توان با گسترش این مهم زمینه ایجاد انگیزه برای ارائه و معرفی توانمندی‌های افراد در روستاها مهیا کرد.

زارعی افزود: شناسایی ذائقه‌های مخاطبان مهم‌ترین موضوع ترویج حوزه فرهنگ و هنر است که با توجه به ظرفیت‌های فرهنگی و هنری روستای چاوشی باید این موضوع در اولویت قرار گیرد.

شعرخوانی و سرود کودکان خانه فرهنگ و هنر با موضوع کتاب، قصه‌گویی و شاهنامه‌خوانی سیده نگار بهرسی، کتاب سازی کودکان و اهداء هدایای فرهنگی به اعضای خانه فرهنگ و هنر از دیگر برنامه‌های این جشن بود.

روستای چاوشی در ۱۶ کیلومتری شمال غربی شهر خورموج شهرستان دشتی و ۷۰ کیلومتری شهر بوشهر واقع شده است. قدمت این روستا به بیش از ۲۵۰ سال می‌رسد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


برای داشتن عمر سالم و طولانی از میوه‌ها و سبزیجات غافل نشوید