چهار هزار فرصت شغلی امسال در استان اردبیل ایجاد شد


چهار هزار فرصت شغلی امسال در استان اردبیل ایجاد شد

اردبیل-ایرنا- سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: امسال از مجموع 17 هزار سهم ایجاد اشتغال منظور شده برای استان چهار هزار فرصت شغلی جدید ایجاد شده است.

به گزارش ایرنا ، بهروز رحیم‌زاده چهارشنبه شب در آئین معارفه رئیس اداره تعاون ،کار و رفاه اجتماعی شهرستان خلخال اعلام کرد: این تعداد اشتغال ایجاد شده ۲۳ درصد از مجموع تعهد اشتغال در نظر گرفته شده این استان است.

وی از افزایش ۶/۵ برابری میزان تسهیلات ایجاد اشتغال خانگی در سال جاری نسبت به سال گذشته خبرداد و افزود: مجموع تسهیلات اعتباری در این زمینه پارسال ۵۰ میلیارد ریال بود که این مقدار به ۳۳۰ میلیارد ریال در سال جاری افزایش یافته است.

رحیم زاده اظهار کرد: حمایت تسهیلاتی لازم از واحدهای تولیدی دانش بنیان و فناور با رویکرد تبدیل علم به ثروت و اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاهی از سوی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام می‌شود.

سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل توسعه فرهنگ کارآفرینی را راه کار خروج از معضل بیکاری دانست و گفت: در دنیای مدرن امروز موضوع کارآفرینی و نقش کارآفرینان به عنوان متولیان اصلی ایجاد اشتغال پایدار و مولدان ثروت بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است.

رحیم زاده ضرورت توانمندسازی نیروی انسانی موجود را در زمینه کارآفرینی یادآور شد و بیان کرد: در شرایط کنونی باید بتوان با ارائه برنامه‌های حمایتی، افراد خلاق و ایده‌پرداز را به سمت کارآفرینی و خطرپذیری سوق داد تا بتوانند علاوه بر ایجاد اشتغال برای خود، تعداد دیگری از فارغ‌التحصیلان را نیز مشغول به کار کنند.

در این آئین مسعود یگانه سرپرست فرمانداری خلخال نیز گفت: در سال جاری ۱۰ درصد از مجموع ۳۳۰ میلیارد ریال سهم تسهیلات ایجاد مشاغل خانگی استان اردبیل مبلغ ۳۳ میلیارد ریال به این شهرستان اختصاص یافته است که با توزیع این تسهیلات از ۲۰۰ میلیون ریال تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال زمینه اشتغال تعدادی از بیکاران در حوزه مشاغل خانگی این منطقه فراهم شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیکاری بزرگترین مشکل اهالی خلخال است،گفت: برخی کم کاری مسئولان وقت موجب شده تا سهم این شهرستان از تسهیلات اعتباری ایجاد مشاغل روستایی از سال ۹۶ تاکنون نادیده گرفته شود.

در این آئین سلمان ستاری به عنوان سرپرست جدید اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خلخال معرفی و از تلاش هشت ماهه باقری رئیس قبلی این اداره تجلیل شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان