یک سوم مساحت خلخال در اختیار مناطق حفاظت شده محیط زیست است


یک سوم مساحت خلخال در اختیار مناطق حفاظت شده محیط زیست است

اردبیل_ایرنا_ سرپرست فرمانداری خلخال گفت:یک سوم از مجموع مساحت این شهرستان جزء مناطق حفاظت شده محسوب و تحت مدیریت اداره حفاظت محیط زیست قرار دارد.

به گزارش ایرنا، مسعود یگانه روز پنجشنبه در جلسه کمسیون اسلحه و مهمات خلخال افزود: در حال حاضر از مجموع ۲۸۰ هزار هکتار مساحت این شهرستان ۹۰ هزار هکتار ان جزء مناطق حفاظت شده و شامل دو منطقه حفاظت شده آق داغ با وسعت بیش از ۸۸ هزار هکتار و همچنین منطقه غار یخگان با مساحت هزارو ۲۰۰ هکتار محسوب و زیر نظر و مدیریت اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان اداره می شود .

وی بیان کرد: واقع شدن یک سوم از وسعت این شهرستان در داخل مناطق حفاظت شده همراه با تنوع گونه‌های جانوری در داخل منطقه حفاظت شده آق‌داغ موجب افزایش تخلفات مربوط به شکار غیر مجاز وحوش و همچنین افزایش آمار کشفیات مربوط به حمل سلاح‌های قاچاق در این منطقه شده است.

یگانه از کشف و ضیط ۳۸ قبضه سلاح شکاری و جنگی قاچاق در نیمه نخست امسال در خلخال خبر داد و افزود: ۲۲ قبضه از این سلاح‌ها با تلاش ماموران یگان حفاظت محیط زیست و ۱۶ قبضه سلاح نیز با تلاش و هوشیاری ماموران فرماندهی انتظامی خلخال کشف و ضبط شده است.

رئیس کمسیون اسلحه و مهمات خلخال وسعت منطقه حفاظت شده و تنوع جانوری را از جمله عوامل افزایش رغبت حضور شکارچیان غیر مجاز بومی و غیر بومی در سطح مناطق حفاظت شده و آزاد این شهرستان و همچنین بالا بودن آمار قاچاق سلاح غیر مجاز اعلام کرد و افزود: انتظار از اهالی این شهرستان همکاری با مجموعه اداره حفاظت محیط زیست و نیروی انتظامی در جهت حفظ و حراست از تنوع جانوری منطقه و این موهبت الهی است.

او اظهار کرد:با توجه به اینکه در سال‌های دور صدور هرگونه پروانه شکار چارپایان از جمله کل و بز در استان اردبیل ممنوع اعلام شده است، لزومی به صدور مجوز حمل و نگهداری سلاح گلوله‌زنی در مناطق حفاظت شده خلخال نیست.

وی برگزاری تمرینات و مسابقات تیراندازی به اهداف پروازی از سوی هیات تیراندازی این شهرستان با بکارگیری از ظرفیت دارندگان سلاح مجاز شکاری را از جمله راه کارهای موفق برای هدایت شکارچیان به سمت تیراندازی ورزشی و پیشگیری از افزایش تخلفات شکار غیر مجاز در شرایط و محدودیت‌های مربوط به ممنوعیت صدور پروانه شکار چندین ساله در این منطقه با توجه به آمار بالای دارندگان سلاح شکاری مجاز در این شهرستان اعلام کرد.

خلخال در جنوب اردبیل واقع شده است. بیشترین مناطق حفاظت شده استان اردبیل در این شهرستان واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!