دومین جشنواره نمایشنامه خوانی میاندوآب با معرفی آثاربرگزیده پایان یافت


دومین جشنواره نمایشنامه خوانی میاندوآب با معرفی آثاربرگزیده پایان یافت

مهاباد- ایرنا- دومین دوره جشنواره نمایشنامه خوانی با عنوان آوای صحنه در میاندوآب طی آیینی با معرفی آثار برگزیده پایان یافت.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میاندوآب‌ چهارشنبه شب در آیین اختتامیه این جشنواره که در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان با حضور رییس انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان‌غربی، هنرمندان و عوامل اجرایی جشنواره برگزار شد، اظهار داشت: این جشنواره از اهمیت بالایی برخوردار است و امیدوارم هر سال برگزار شود.

محمود نیک‌مرام با قدردانی از تلاش و زحمات عوامل اجرایی جشنواره، هنرمندان و بازیگران، گفت: برگزاری این جشنواره، یک رویداد مهم در تاریخ هنر تئاتر میاندوآب است.

رییس انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان غربی نیز در این آیین از هنرمندان میاندوآبی به عنوان هنرمندانی فعال در رشته نمایش استان نام برد و گفت: این شهرستان از جایگاه خوبی در این عرصه برخوردار است و فعالیت‌های بسیار زیادی در طول چند سال گذشته در آن اجرا شده است.

امید خاکپور افزود: با توجه به پتانسیل هنرمندان میاندوآبی، این شهرستان در آینده نزدیک نیز به یکی از قطب‌های تئاتر کشور تبدیل می‌شود.

به گزارش ایرنا، در پایان این جشنواره، جایزه ویژه هیات داوران بدون اولویت به گروه‌های منتخب به "بابک زهتابیان" به خاطر نمایش "گاوهای بلاتکلیف" و "علیرضا بابایی' برای نمایش "لگد به عصر تراکتور" اهدا شد.

دومین جشنواره نمایشنامه خوانی میاندوآب با معرفی آثاربرگزیده پایان یافت

همچنین توسط رییس انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان غربی، دبیر و دبیر اجرایی جشنواره با اهدا لوح تقدیر از هیات داوران جشنواره، "حسینقلی ملک‌پور"، "برمک بشیری" و "سهند قلی‌یان" تجلیل شدند.

تجلیل از هیات اجرایی اولین و دومین جشنواره نمایشنامه خوانی "آوای صحنه" و هیات اجرایی اولین دوره جشنواره "نهال" از دیگر بخش‌های این آیین بود.

در ادامه، جایزه ویژه هیات داوران به "اسماعیل کریمی" و "رضا خروجیان" به خاطر یک دهه فعالیت مستمر و اثر بخش در هنر تئاتر میاندوآب و "اسماء ستاری" بخاطر خوانشگری خوب و روان در نمایش "نمی دونم فردا چی میشه" اهدا شد.

همچنین به خاطر حضور پر رنگ زنان در این جشنواره و تشویق و ترغیب بانوان دیگر، جوایز این بخش به "مژگان علیجانی"، "پردیس نایب‌زاده" و "پریا ندیریان" اهدا شد.

در مجموع ۱۵ نمایش توسط هنرمندان میاندوآبی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود که پس از بازبینی آثار ارسال شده هشت اثر جواز حضور در این جشنواره را بدست آوردند.

موضوع این آثار در مورد آسیب های اجتماعی، ایثار و شهادت و دفاع مقدس، امید و شور زندگی، کتاب و کتابخوانی، کرونا و مقابله با آن و سایر موضوعات آزاد بود.

اولین دوره جشنواره نمایشنامه خوانی"آوای صحنه" میاندوآب‌ در بهمن ماه سال ۱۳۹۸ برگزار شده بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گیتی آذرپی درگذشت