خراسان رضوی جزء سه استان برتر در حوزه صلح و سازش است


خراسان رضوی جزء سه استان برتر در حوزه صلح و سازش است

مشهد-ایرنا- رییس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: طبق گزارش قوه قضائیه، خراسان رضوی طی یک سال گذشته جزء سه استان برتر در حوزه صلح و سازش بوده است.

غلامعلی صادقی روز پنجشنبه در همایش سفیران صلح شوراهای حل اختلاف خراسان رضوی افزود: شعار" صلح و سازش" در استان با تلاشها و اقدمات گوناگون محقق شده است و اقدام برای رفع اختلاف و جایگزینی صلح در یک جمع و خانواده قابل احترام است.

وی ادامه داد: روحانیت چه شیعه و چه سنی در صلح و سازش همیشه پیشرو بوده اند و همکاران قضایی خراسان رضوی نیز اعتقاد دارند رای در دادگاه ها در خیلی موارد تولید اختلاف و تولید پرونده جدید می کند و در بخشهای مختلف هزینه در پی دارد اما با صلح و سازش اقدامات مبارکی رقم می خورد.

رییس شورای قضایی خراسان رضوی گفت: خادمان حرم مطهر رضوی نیز با میانجیگری و با هزینه خودشان در امر ایجاد صلح و سازش و ختم پرونده ها اقدامات خوبی در شهرستانهای استان اجرا کردند.

صادقی افزود: با محوریت استاندار و حمایت علمای بزرگوار، امام جمعه و تولیت آستان قدس رضوی هماهنگی و همدلی خوبی در خراسان رضوی حاکم است و امیدواریم گامهای بلندی در راستای خدمت‌رسانی به مردم برداشته شود.

یکی از استادان برجسته حوزه علمیه مشهد نیز در این جلسه گفت: طبق آیات قرآن و روایات، ایجاد صلح و سازش افضل از بسیاری امور است.

آیت الله سید جعفر سیدان افزود: پس از مساله ولایت، رفع مشکلات در جامعه و کارگشایی از مهمترین امور است.

شورای حل اختلاف در استان خراسان رضوی دارای ۳۳۵ شعبه است که از این تعداد ۱۰۹ شعبه در شهر مشهد و ۲۲۶ شعبه دیگر نیز در سایر شهرستان‌های استان دایر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گیتی آذرپی درگذشت