استانداراصفهان : کم آبی و فرونشست زمین حوزه فرهنگ را هم تهدید می‌کند


استانداراصفهان : کم آبی و فرونشست زمین حوزه فرهنگ را هم تهدید می‌کند

اصفهان - ایرنا - استاندار اصفهان گفت: معضل کم آبی و فرونشست زمین در این استان جدا از مشکلات اقتصادی و معیشتی ، حوزه فرهنگ را هم تهدید می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید رضا مرتضوی روز پنجشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان افزود: از آنجا که اصفهان بخش قابل‌توجهی از میراث فرهنگی کشور را در خود جای‌داده است لذا هرگونه آسیب به حوزه ناشی از کم‌آبی و فرونشست زمین دور از ذهن نیست.

وی ادامه داد: میراث ارزشمند اصفهان تنها به خود اصفهان اختصاص ندارد بلکه فراملی و جهانی محسوب می‌شود پس حفاظت از آن‌ها ضروری و لازم است.

استاندار اصفهان با اشاره به مشکلات اجتماعی و اقتصادی اضافه کرد: بنابراین پیگیری مسائل کم‌آبی، خشک‌سالی و فرونشست زمین در همه ابعاد حتی از سوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز اهمیت دارد.

مرتضوی در بخش دیگری از صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: اصفهان و سالن اجلاس سران اصفهان موقعیت مناسبی را برای میزبانی از نشست‌های فرهنگی مهیا کرده است و باید برای برپایی چنین جلساتی بیش از گذشته تلاش شود.

وی تصریح کرد: پرداختن به مسائل فرهنگی کشور نیازمند تحول ویژه است و چنانچه به تشکیل کمیته‌های مرتبط نیاز باشد باید این اقدام برای تأثیرگذاری بیشتر انجام گیرد.

همایش شورای فرهنگ عمومی استان با حضور استاندار و اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در استانداری اصفهان برگزار شد.

مسائل فرهنگی استان اصفهان در حوزه‌های مختلف اعم از گردشگری و مؤسسات فرهنگی در سفر سه‌روزه جمعی از اعضای کمیسیون فرهنگی که از روز پنجشنبه هفته جاری تا شنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت، مورد بازدید و بررسی قرار خواهد گرفت.

استان اصفهان یکی از بدترین دوران خود را از حیث کمبود منابع آبی پشت سر می‌گذارد، زاینده‌رود ماه‌هاست که خشک‌شده و همین امر معضلات جدی همچون خشکی تالاب بین‌المللی گاوخونی، تخریب آثار تاریخی، انتشار ریز گرد، فرونشست زمین، توقف کشت و کار کشاورزی، مرگ درختان و کمبود آب آشامیدنی را به وجود آورده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر امید به صورت داستان + متن شعر