رهایی جوان زرین دشتی با گذشت خانواده مقتول از حبس


رهایی جوان زرین دشتی با گذشت خانواده مقتول از حبس

عضو انجمن حمایت از زندانیان زرین دشت گفت: پس از رایزنی های فراوان جوان زرین دشتی با گذشت خانواده مقتول از حبس رهایی یافت.

پس از آخرین جلسه صلح و سازش که با حضور جمعی از نمایندگان انجمن حمایت از زندانیان و مصلحین زرین دشت برگزار شد، اولیا دم جوان ۱۶ ساله از حبس و پرداخت دیه کامل فرزند خود انصراف دادند.

به گزارش مهر، یعقوب ولی پور در این خصوص اظهار کرد: خانواده مقتولی که در بیست و ششمین روز از مرداد سال ۱۳۹۰ در یک نزاع خیابانی فرزند ۱۶ ساله شأن به وسیله سلاح سرد (چاقو) به قتل رسیده بود، با گذشتن از حبس و دیه کامل، از اجرای محکومیت او گذشتند.

وی با بیان اینکه برای محکوم علیه پرونده این قتل در سال ۹۰ حکم قصاص صادر شده بود، اعلام کرد: پس از اعتراض به دلیل سن پایین وی (۱۶ سال) مجدداً این پرونده از سوی دیوان عالی کشور بررسی و منجر به شکسته شدن حکم قصاص و در نهایت به حبس ۵ ساله و دیه کامل تغییر یافت.

مدیر روابط عمومی دادگستری زرین دشت افزود: پس از رایزنی‌های زیاد با خانواده مقتول به لطف خدا دیروز ۲۶ آبانماه سال ۱۴۰۰ خانواده مقتول از محکومیت و تحمل حبس این جوان که در حال حاضر ۲۶ ساله است، گذشتند.

عضو انجمن حمایت از زندانیان زرین دشت متذکر شد: با تلاش و زحمات عوامل قضائی و اعضای انجمن حمایت از زندانیان و همچنین همراهی خیرین نیک اندیش زرین دشتی این پرونده با مصالحه خانواده مقتول بسته و محکوم علیه آزاد شد.

ولی پور بابیان اینکه این اقدام خداپسندانه باعث شد تا یک جوان پس از ده سال از زمان تشکیل پرونده از حبس رهایی پیدا کند، تصریح کرد: امیدواریم که محکوم علیه به زندگی بازگشته و از گذشته خود عبرت بگیرد.

او بر لزوم فرهنگ سازی و رعایت حقوق سایرین اشاره کرد و گفت: نهادهای متولی با ایجاد کارگاه آموزشی و فرهنگ سازی در خصوص کنترل خشم زمینه آرامش جامعه را فراهم کنند تا آمار جرم و جنایت کاهش یابد.

کارشناس فرهنگی دادگستری شهرستان زرین دشت ادامه داد: هیچ‌کسی دوست ندارد که مرتکب جرایم سنگین شود اما به دلیل غرور بی جا و کنترل نکردن خشم مرتکب فجایع اینچنینی می‌شوند.

این مقام مسئول همچنین از خانواده‌هایی که به هر دلیلی فرزندشان به قتل رسیده خواست که لذت عفو و بخشش را جایگزین انتقام کنند و با بزرگواری و گذشت راه و رسم درست زندگی کردن را به افراد خطاکار بیاموزند.

به گفته این عضو انجمن حمایت از زندانیان زرین دشت بسیاری از اتفاقات منجر به جرح یا فوت با قصد و غرض قبلی نیست، بلکه به دلیل غرور بی جا و یک لحظه عصبانیت منجر به اتفاقات بسیار ناگوار می‌شود.

ولی پور ابراز امیدواری کرد: در چند ساله اخیر و با پادر میانی انجمن حمایت از زندانیان زرین دشت که متشکل از ریش سفیدان محلی و خیرین نیک اندیش این حوزه است، ۵ خانواده در این شهرستان با گذشت از قصاص، زندگی دوباره ای به محکومین بخشیده‌اند.

وی تاکید کرد: بخشش خانواده مقتول یکی از بزرگترین اقدام‌های نیک و حسنه‌ای است که هرگز از بین نمی‌رود و به عنوان سمبل فداکاری و گذشت در دل همه جاودان شده و این خانواده‌ها خودشان‌نیز به آرامش می رسند.


کد خبر 5354810

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...