بسیج به بزرگترین نهادامیدبخش برای آزادی خواهان جهان تبدیل شده است


بسیج به بزرگترین نهادامیدبخش برای آزادی خواهان جهان تبدیل شده است

کرج – ایرنا – فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز گفت: بسیج به بزرگترین نهاد امیدبخش برای تمام آزادی خواهان جهان به خصوص جبهه مقاومت و اسلام تبدیل شده است.

سردار سرتیپ دوم پاسدار علیرضا حیدرنیا روز پنجشنیه در آستانه هفته بسیج در جمع خبرنگاران افزود: تمام کشورهای اسلامی و آزادیخواه با الگو از بسیج ایران یک بسیج مردمی برای مقابله با جبهه استکبار راه اندازی کرده اند.

وی تصریح کرد: بیش از ۴۲ سال از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد و هر روز که از عمر پربرکت انقلاب می گذرد به تدابیر و فرمایشات امام راحل و به سیاست ها و اندیشه های ایشان بیشتر پی می بریم.

حیدرنیا با بیان اینکه ادامه و بقای هر انقلاب از حدوث و به وقوع پیوستن آن سخت تر است، اظهار داشت: انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ به پیروزی رسید و برای بقا و ادامه راه و باقی مانده در اهداف عالیه خود و ادامه مسیر نیازمند هدایت، حمایت و مراقبت داشت.

وی گفت: به همین منظور امام خمینی (ره) در کمتر از یکسال پس از پیروزی انقلاب اسلامی در پنجم آذرماه سال ۱۳۵۸ دستور تشکیل بسیج ۲۰ میلیونی را صادر کردند.

حیدرنیا با اشاره به اینکه بسیج یادگاری ماندگار از بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی است، افزود: در زمان تشکیل بسیج شاید همگان احساس می کرند که این قشر برای دفاع سخت و مقابله با گروهک های تجزیه طلب و کسانی که ناجوانمردی ها را علیه انقلاب تازه متولد شده هجمه ها و عقاید شروع کردند ایجاد شده ولی پس از هشت سال نبرد جانانه همه ایمان آوردند که امام (ره) بسیج را برای تمام عرصه ها به وجود آورده است.

وی ادامه داد: اکنون بسیج تبدیل به یک شجره طیبه در طول عمر انقلاب شد و امروز به معجزه بودن تاسیس بسیج ایمان آوردیم.

وی اضافه کرد: بسیج امروز به درخت تنومندی تبدیل شده که برای خود از هر تهدید و برهه ای سینه خود را در مقابل جبهه استکبار سپر کرده و خود را سپر مردم ایران کرده و خادم و پاره تن مردم است.

بسیج نماد مقاومت ملی است

فرمانده سپاه استان البرز گفت: بسیج یکی از بی نظیرترین تشکل های مردمی در دنیا است و هر جا احساس کنند برای انقلاب، مردم و حکومت مشکلی پیش آمده عاشقانه و خالصانه و با روحیه جهادی وارد عرصه می شوند.

وی با بیان اینکه بسیج نماد حضور و مقاومت ملی است، افزود: بسیج براساس آگاهی و تعلق خاطر به رهبر و مقتدای خود و امامین انقلاب اسلامی در طول مسیر و عمر خود همواره درست گام برداشته به طوریکه روزی در جنگ سخت و روزی برای مقابله با گروهک های تجزیه طلب و روزی نیز برای مقابله با ناآرامی های و اطمینان و آرمش بخشی به مردم وارد عرصه شد.

وی تصریح کرد: همچنین بسیج روزی برای کاهش آسیب های اجتماعی، جنگ نرم، دفاع از حرم و حریم و برای مقابله و حمایت از مردم در مقابل بلایای طبیعی و روزی برای سلامت مردم و صیانت از مردم گام به عرصه نهاد و امروز نیز در خط مقدم مقابله با ویروس منحوس کرونا در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تلاش می کند.

حیدرنیا گفت: امروز نیز بسیج در چله دوم انقلاب اسلامی و درزمانی که در گام دوم انقلاب هستیم تمام روزهای جاری نشان می دهد که در فضای متفاوتی با دشمن مواجه موی شویم و ابعاد تقابل گسترده تر است و بسیج خود را برای این تقابل عظیم و اصطکاک پیچیده آماده می کند.

وی افزود: حضور بسیج در میدان جهاد راز اعتلای بسیج است و بسیج در عرصه های جهاد آفرینی در موضوعات مختلف خود را آماده کرده است.

برگزاری بیش از چهار هزار و ۴۰۰ برنامه در هفته بسیج

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) البرز با بیان اینکه شعار محوری هفته بسیج در سال جاری «بسیج پاره تن مردم» است، اظهار داشت: برای هفته بسیج در سال جاری در استان بیش از چهار هزار و ۴۰۰ برنامه با ۴۲ عنوان تدارک دیده شده است.

وی نخستین روز هفته بسیج را از روز شنبه ۲۹ آبان ماه عنوان کرد و گفت: در اولین روز از هفته بسیج رزمایش استانی اقتدار جهادگران بسیجی با حضور بیش از ۹۰ گروه جهادی با حضور بیش از یک هزار و ۳۵۰ جهادگر بسیجی برگزار می شود.

فرمانده سپاه البرز افزود: در این رزمایش که مراسم متمرکز استانی آن در کانون شهید سبحانی سپاه کرج برگزار می شود، ۳۰ گروه جهادی حضور خواهند داشت تا به صورت همزمان به سمت مناطق محروم و کم برخوردار اعزام شوند.

حیدرنیا اجرای برنامه های هفته بسیج در سال جاری را به صورت تلفیقی مجازی و میدانی عنوان کرد و اظهار داشت: نواختن زنگ بسیج در مدارس منتخب و فضای شاد ، تجلیل از فعالان طرح شهید سلیمانی و واکسیناسیون از دیگر برنامه های اولین روز از هفته بسیج است.

وی با بیان اینکه بیش از نیمی از ظرفیت واکسیناسیون استان توسط بسیج مهیا شده است، گفت: در دومین روز از هفته بسیج نیز فعالیت های جهادی اولین روز ادامه یافته ضمن اینکه ۲۶ پروژه محرومیت زدایی نیز همچون آبرسانی، مرمت و بازسازی خانه محروم، کارگاه اشتغالزایی و مرمت مدارس با ارزش سه میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: همچنین در ادامه رزمایش کمک های مومنانه استان، ۱۰ هزار بسته معیشتی و لوازم التحریر نیز در مناطق محروم و حاشیه ای توزیع خواهد شد ضمن اینکه جشنواره استانی جهادگران علم و فناوری نیز برگزار می شود.

فرمانده سپاه استان البرز ادامه داد: افتتاح مرکز رشد و شتاب دهی شهید تهرانی مقدم در ناحیه امام باقر (ع) ، افتتاح خانه نخبگان ناحیه امام سجاد (ع) و تجلیل از ۵۰ نخبه بسیجی از دیگر برنامه های دومین روز هفته بسیج به شمار می رود.

اجرای بیش از ۴۱۰ پروژه محرومیت زدایی در سال جاری

حیدرنیا اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۵۶ پروژه محرومیت زدایی با ارزش ۱۱ میلیارد تومان توسط سپاه و بسیج اجرا شده که بر اساس برنامه ریز های انجام شده قرار است پس از هفته بسیج نیز ۲۳۰ پروژه با ارزش ۱۲ میلیارد تومان تا پایان سال اجرا شود که در مجموع در سال جاری ۴۱۰ پروژه با ارزش بیش از ۲۶ میلیارد تومان اجرا می شود.

وی گفت: در سومین روز از هفته بسیج نیز ۴۲ گروه جهادی تخصصی بسیج جامعه پزشکی برای ارایه خدمات رایگان به مناطق محروم و حاشیه ای استان اعزام خواهند شد ضمن اینکه کلینیک سیار عارضه یابی در این روز به کارخانجات و کارگاه های تولیدی استان مراجعه و مشکلات آن ها را احصاء می کنند.

فرمانده سپاه استان البرز افزود: از ابتدای سال ۱۳۹۹ تاکنون بیش از یک هزار و ۱۰۰ واحد تولیدی در سطح استان توسط بسیج عارضه یابی و تسهیلگری شده اند.

آزادی ۵۰ زندانی جرایم غیرعمد در هفته بسیج

حیدرنیا ادامه داد: یکی دیگر از برنامه های سومین روز از هفته بسیج که با همت خیران و بسیج حقوقدانان اجرا می شود آزادی ۵۰ زندانی زن و مرد دارای جرایم غیرعمد با کمک یک میلیارد تومانی است.

وی به برنامه های چهارمین روز از هفته بسیج اشاره کرد و گفت: برگزار رزمایش سراسری ثامن ۱۶ در فضای مجازی، برگزاری ۵۰۰ برنامه سه شنبه های مهدوی با موضوع نقش مادران مهدی یار توسط بسیج جامعه زنان و گردهمایی و تجلیل از قضات بسیجی از جمله این برنامه ها به شمار می رود.

حیدرنیا افزود: در روز چهارشنبه که همزمان با پنجمین روز از هفته بسیج است شاهد برگزاری مراسم تجدید بیعت با ولایت و برنامه ملی گردهمایی گردان های بسیج با بیش از ۵۰۰ هزار نفر در کشور هستیم که این برنامه در استان البرز با حضور ۱۰ هزار بسیجی خواهر و برادر در قالب گردان ها برگزار می شود.

وی بیان داشت: در این روز رهبر معظم انقلاب اسلامی به صورت مجازی و وبینار برای بسیجیان سخنرانی خواهند کرد.

وی گفت: در ششمین روز از هفته بسیج نیز اجتماع حماسی خادمان راهیان نور در ۹ گلزار شهدا با حضور ۳۰۰ خادم شهدا برگزار می شود که در این مراسم غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا انجام خواهد شد.

فرمانده سپاه استان البرز آغاز فراخوان جشنواره استانی سرود، افتتاح مرکز مشاوره تلفنی «سنگ صبور» با محوریت کاهش آسیب های اجتماعی و آغاز فراخوان جشنواره استانی تولیدات فعالان رسانه ای ابوذر و رونمایی از سایت بسیج رسانه را از برنامه های ششمین روز هفته بسیج عنوان کرد.

وی افزود: در آخرین روز از هفته بسیج نیز دعای ندبه در تمام بقاع متبرکه برگزار شده ضمن اینکه همایش پیاده روی خانوادگی و مسابقات فرهنگی ورزشی نیز با حضور بسیجیان انجام می شود و علاوه بر آن مراسم تقدیر و تجلیل از شهدای ورزشکار بسیجی نیز اجرا خواهد شد.

حیدرنیا گفت: در آخرین روز از هفته بسیج که همزمان با روز جمعه می باشد ضمن حضور گسترده حلقه های صالحین در نماز جمعه، فرماندهان سپاه نواحی استان به عنوان سخنرانان پیش از خطبه ها سخنرانی خواهند کرد.

۲۹ آبان تا پنجم آذرماه به عنوان هفته بسیج نامگذاری شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دارم دلبری مانند تو