بلوار و المان یابود شهیده فاطمه اسدی در سنندج رونمایی شد


بلوار و المان یابود شهیده فاطمه اسدی در سنندج رونمایی شد

سنندج- ایرنا- آیین رونمایی از  بلوار 36 متری اتصال میدان امام رضا(ع) به کمربندی اسلام آباد به نام شهیده فاطمه اسدی واقع در ورودی ننله و همچنین المان یادبود این شهیده گرانقدر در بوستان 14 هکتاری آشتی در فرجه رونمایی شد.

به گزارش ایرنا، فرمانده سپاه بیت المقدس استان کردستان در آیین رونمایی از این المان با تقدیر از این اقدام فرهنگی گفت: در مراسم تشییع پیکر شهیده گرانقدر مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر سنندج نهایت تلاش و کوشش خود را انجام داده و مراسم آبرومند و در شان شهیده برگزار شد.

سردار سیدصادق حسینی همچنین از نامگذاری بلوار ۳۶ متری اتصال میدان امام رضا به کمربندی اسلام آباد بنام این شهیده والا مقام تقدیر کرد و اظهار داشت: این حرکت یک حرکت فرهنگی و ارزشی است و امیدواریم چنین اقداماتی در نامگذاری معابر و محلات در شهر سنندج همچنان تداوم یابد تا یاد و خاطره شهیدان عزیزمان ماندگار باشد.

وی افزود: طبق فرموده مقام معظم رهبری، گرامیداشت یاد و نام شهدا کمتر از خود شهادت نیست بنابراین ما اگر گفتمان‌سازی کنیم و این گفتمان‌سازی تبدیل به فرهنگ‌سازی شود تاثیرات عمیقی را در جامعه برجای خواهد گذاشت.

فرمانده سپاه‌بیت‌المقدس کردستان ادامه داد: شهید و شهادت یک فرهنگ ارزشی است که در جامعه ما اثر بنیادی دارد و تا به امروز ماندگاری نظام به برکت خون شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بوده است.
وی یادآور شد: این شهیده بزرگوار که اولین شهیده تفحص شده کشور است جایگاه خاصی در میان مردم دارد چرا که هم مظلومانه هم ناجوانمردانه به شهادت رسیده است.

شهردار سنندج نیز در ادامه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان گرانقدر اعلام کرد: به محض اینکه خبر شناسایی پیکر شهیده فاطمه اسدی نخستین بانوی تفحص شده کشور اطلاع ‌رسانی شد مجموعه مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر سنندج وظیفه خود دانسته در این حرکت فرهنگی و در این رسالتی که در خصوص پاسداشت خون شهدا داریم اقداماتی انجام دهند.

سید انور رشیدی گفت: شهرداری نیز در کنار سایر ادارات در خصوص ادای دین خود نسبت به خون شهدا و از خودگذشتگی آنان نهایت تلاش خود را کرده تا بتوانند یاد و نام شهیدان والامقام را پاس بدارند.

وی اظهار داشت: در همین راستا با همکاری و هماهنگی سپاه ناحیه مقاومت سنندج و به منظور ادای دین و وظیفه خود نسبت به پاسداشت خون شهدا در راستای فضاسازی محیطی و همچنین نامگذاری معابر به نام این شهدا اقدامات لازم انجام شد.

شهردار سنندج تاکید کرد: جلسات مختلفی در زمینه انتخاب مکان مناسب برای نامگذاری بنام این شهیده بزرگوار برگزار شد و هدف از انتخاب این بلوار به نام شهیده فاطمه اسدی این است که این بلوار منتهی به میدان امام رضا (ع) است.

در این مراسم از تابلو یادبود این شهیده گرانقدر در بوستان ۱۴ هکتاری آشتی در فرجه نیز رونمایی شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زیبای من