مناسب ترین کاکتوس ها برای هدیه دادن کدامند؟


آیا تابه‌حال به خرید کاکتوس و هدیه کردن آن به عزیزانتان فکر کرده‌اید؟ زمانی که صحبت از هدیه کردن گل به‌میان می‌آید، خرید کاکتوس شاید کمی غیرمتعارف به‌نظر برسد، اما باید بدانید که گیاه کاکتوس یکی از گزینه‌هایی است که می‌توانید برای هدیه دادن روی آن حساب باز کنید. اما باتوجه به اینکه بیش از […] نوشته مناسب ترین کاکتوس ها برای هدیه دادن کدامند؟...

آیا تابه‌حال به خرید کاکتوس و هدیه کردن آن به عزیزانتان فکر کرده‌اید؟ زمانی که صحبت از هدیه کردن گل به‌میان می‌آید، خرید کاکتوس شاید کمی غیرمتعارف به‌نظر برسد، اما باید بدانید که گیاه کاکتوس یکی از گزینه‌هایی است که می‌توانید برای هدیه دادن روی آن حساب باز کنید. اما باتوجه به اینکه بیش از 130 گونه کاکتوس مختلف وجود دارد، سوال اینجاست که کدام کاکتوس برای هدیه دادن مناسب است. بنابراین برای خرید این هدیه جالب ضروری است که با اسم انواع کاکتوس آشنا شوید. اگر هم فرصت کافی برای جست‌وجو نام و شرایط نگه‌داری آن‌ها را ندارید، کافی است به یک فروشگاه گل و گیاه یا سایت گلفروشی سری بزنید و انواع کاکتوس‌های مناسب برای هدیه را مشاهده و خریداری کنید. اگر هم حال و حوصله رفت‌وآمد و تحمل ترافیک برای خرید کاکتوس را ندارید، خرید اینترنتی کاکتوس را جایگزین خرید از گلفروشی‌ها کنید. با توجه به اینکه کاکتوس‌های مختلفی برای هدیه دادن وجود دارند، در این مطلب به بررسی مناسب ترین کاکتوس ها برای هدیه دادن خواهیم پرداخت و در انتهای مطلب نیز، درباره اینکه کاکتوس‌ها مختلف نماد چه چیزی هستند صحبت خواهیم کرد.

مناسب ترین کاکتوس ها برای هدیه دادن کدامند؟

چرا کاکتوس‌ها برای هدیه دادن مناسب هستند؟

مهم‌ترین دلیلی که کاکتوس‌ها را انتخاب‌هایی مناسب برای هدیه دادن می‌کند این است که کاکتوس‌ها نگهداری آسانی داشته و گزینه خوبی برای کسانی هستند که زمان و حوصله کافی برای مراقبت از گیاهان را ندارند. درست است که مشابه همه گیاهان خانگی نگهداری از کاکتوس‌ها نیز شرایط خاص خود را دارد، اما به‌خاطر اینکه کاکتوس‌ها مقاومت زیادی در برابر گرما و انواع آفت‌ها دارند، نگهداری‌شان آسان‌تر است. افزون بر نگهداری آسان، رشد کم کاکتوس‌ها نیز باعث می‌شود هرچند سال یک‌بار به تعویض گلدان نیاز داشته باشند.

مناسب‌ترین کاکتوس ها برای هدیه دادن

کاکتوس‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم، همگی زیباترین کاکتوس‌ها و کاکتوس‌ها گلدار هستند و از جمله مناسب ترین کاکتوس ها برای هدیه دادن هستند:

مناسب ترین کاکتوس ها برای هدیه دادن کدامند؟

1. کاکتوس میرتیلو (خیاری)

کاکتوس میرتیلو یک کاکتوس استوانه‌ای به رنگ سبز و آبی است. تیغ‌های این کاکتوس چند رنگی و به‌رنگ‌های مشکی، خاکستری یا سفید هستند. میرتیلو گل‌هایی به رنگ سفید دارد. نکته جالبی که در مورد کاکتوس میرتیلو وجود دارد این است که این کاکتوس میوه نیز داشته و میوه‌های آن خوراکی هستند.

2. کاکتوس مامیلاریا

مامیلاریا دارای حفره‌هایی روی بدن خود است و به‌همین‌دلیل آن را کاکتوس آشیانه پرنده نیز می‌نامند. مامیلاریا به نور زیاد و آبیاری منظم احتیاج داشته و گل‌هایی زیبا به رنگ زرد دارد.

3. کاکتوس اچینو

کاکتوس اچینو جز کاکتوس‌های استوانه‌ای و دارای خارهای کوچک است. این کاکتوس هیچ برگی ندارد و در شب‌های تابستان شاهد باز شدن گل‌های سفید و زیبای آن خواهید بود.

4. کاکتوس آریو کارپوس

آریو یک کارپوس بوته‌ای است و خارهای زیادی ندارد. کاکتوس آریو کارپوس گل‌هایی به‌رنگ صورتی و گلبرگ‌هایی لطیف دارد و به‌خاطر گل‌های زیبای خود، تصورات بیشتر افراد در مورد کاکتوس‌ها را از بین می‌برد.

5. کاکتوس گوش خرگوشی

همین‌طور که از نام کاکتوس گوش خرگوشی پیداست، ظاهر آن شبیه به گوش‌های خرگوش است. این گیاه فانتزی و جذاب در شرایط ایده‌آل 30 الی 90 سانتی‌متر رشد می‌کند.

6. کاکتوس بشکه‌ای پشمالو

کاکتوس بشکه‌ای پشمالو یا اکینوکاکتوپلیسفالوس ظاهری مثل بشکه با خارهای صورتی دارد و گل‌های آن به رنگ زرد است. این کاکتوس نیز با ظاهر زیبای خود از جمله کاکتوس‌هایی است که می‌توانید برای هدیه دادن به عزیزان‌تان آن را تهیه کنید.

7. کاکتوس دم‌موشی

کاکتوس دم‌موشی به‌صورت آبشاری و آویزان رشد کرده و رشدی تقریبا زیاد دارد. گل‌های دم‌موشی بنفش، صورتی و نارنجی هستند و جنبه درمانی نیز دارند.

مناسب ترین کاکتوس ها برای هدیه دادن کدامند؟

کاکتوس‌ها نماد چه چیزی هستند؟

شاید در نگاه اول کاکتوس‌ها لطیف و احساسی به‌نظر نیایند، اما در پس این چهره زمخت دنیایی از حرف پنهان کرده‌اند و مثل سایر گل‌ها و گیاهان معنا و مفهوم گسترده‌ای در دل خود دارند. این مفاهیم به شرح زیراند:

1. نماد قدرت

کاکتوس‌ها به‌خاطر سرسختی و مقاومتی که در ذات خود دارند، نمادی از مقاومت، سرسختی در برابر مشکلات زندگی هستند. اگر در بین دوستان خود کسی را می‌شناسید که برای رسیدن به هدف‌های خود سرسختانه می‌جنگد، کاکتوس هدیه بسیار ارزشمندی برای اوست.

2. نماد محافظت

بسیاری از علاقه‌مندان فنگ‌شویی معتقد هستند که کاکتوس‌ها انرژی‌های منفی محیط را جذب می‌کنند و اجازه نفوذ افکار مخرب به ذهن را نمی‌دهند، این افراد کاکتوس‌ها را نمادی از محافظت روح و تفکر می‌دانند.

3. نماد عشق بی‌قیدوشرط

شاید عجیب به‌نظر آید، اما بومیان آمریکایی به‌دلیل توانایی رشد کاکتوس در شرایط بد محیطی، آن را نماد عشق و محبت مادرانه می‌دانند. رنگ گل کاکتوس‌ها نیز بیانگر عواطف و احساسات مختلفی است؛ برای مثال کاکتوس‌هایی که رنگ قرمز دارند برای هدیه تولد و فارغ‌التحصیلی مناسب هستند. کاکتوس‌هایی زرد، صورتی و نارنجی اما نشانی از شادی و دوستی دارند. کاکتوس سفید نیز قدرت و انعطاف‌پذیری را نمایان می‌کند.

در این مطلب سعی کردیم ضمن معرفی کاکتوس های مناسب برای هدیه دادن ، درباره اینکه کاکتوس‌ها نماد چه چیزی هستند برایتان بگوییم. بااین‌حال اگر حین خواندن مطلب سوالی به‌ذهنتان رسیده یا پیشنهاد و نظری دارید، آن را از طریق بخش نظرات با ما و سایر کاربران درمیان بگذارید.

به‌عنوان حرف آخر نیز گفتنی است اگر دنبال خرید کاکتوس برای هدیه بوده و ساکن تهران هستید، می‌توانید روی گُل‌سِتان به‌عنوان یک فروشگاه گل و گیاه اینترنتی حساب کرده و کاکتوس‌ها یا سایر گل‌ها و گیاهان مورد خود را با بهترین کیفیت و در کمتر از 4 ساعت درب منزل یا آدرس دلخواه‌تان تحویل بگیرید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید