طرح پایان مشعل سوزی در پالایشگاه بیدبلند به بهره برداری رسید


طرح پایان مشعل سوزی در پالایشگاه بیدبلند به بهره برداری رسید

اهواز- ایرنا- آیین رسمی رویداد بزرگ محیط زیستی پایان مشعل سوزی و ارسال گازهای اسیدی مجتمع پالایشی بیدبلند خلیج فارس به منطقه نفتی آغاجاری، عصر پنجشنبه با حضور رییس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور برگزار و آرزوی دیرینه خاموشی مشعل های گاز پس از دهها سال محقق شد.

به گزارش ایرنا رییس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور در ای دیدار با تبریک این دستاورد مهم زیست محیطی کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران در جهت کاهش گازهای گلخانه ای گام به گام بر اساس اسناد بالادستی پیش می رود که پایان مشعل سوزی نمود عینی این روند است.

علی سلاجقه افزود: امروز یکی از آرزوهای دیرینه مردم ایران و خوزستان برای جمع آوری مشعل سوزی گازها به دست توانمند جوانان این کشور محقق شد.

وی تاکید کرد: گازهای ارزشمندی که می توانست برای کشور ثروت ایجاد کند، پیش از این می سوخت که مشکل زیست محیطی فراوانی را نیز بر خوزستان تحمیل می کرد.

رییس سازمان حفاظت از محیط زیست ادامه داد: با این اقدام بزرگ به دنیا نشان دادیم که ما توان انجام کارهای بزرگ را داریم.

وی افزود: تزریق گازهای ترش به مجموعه پالایشگاه آغاجری هم موجب ارزش افزوده بیشتر می شود و هم با ایجاد فشار به لایه های گازی زیر زمین، امکان استخراج راحت تر نفت می شود.

سلاجقه اظهار داشت: امروز آخرین مشعل پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس خاموش و گاز آن جمع آوری شد که با تکمیل این طرح در شرق کارون، میزان کاهش گازهای گلخانه‌ای تولیدی کشور از پنج به ۱۰ درصد بهبود می یابد.

استاندار خوزستان نیز در این آیین گفت: این دستاورد بزرگ در شرایطی رقم می‌خورد که جمهوری اسلامی در شرایط سخت تحریم اقتصادی قرار دارند.

صادق خلیلیان ادامه داد: تحقق این آرزوی دیرینه به دست توانای جوانان این کشور نمود عینی دور زدن و بی اثر کردن تحریم است.

وی اظهار داشت: بعضی از گازهایی که در مشعل ها به صورت روزانه سوزانده می‌شد دارای مواد باارزش صادراتی است که امکان استفاده آن در سایر بخش ها به کار گرفت و ثروت مجدد ایجاد کرد.

وی افزود: گازهای جمع آوری شده علاوه بر خلق ثروت برای کشور، بخش مهمی از آلایندگی زیست محیطی در شرق کارون برطرف می شود.

شرکت پالایش بیدبلند خلیج فارس بزگترین تاسیسات جمع آوری گاز های مشعل در ایران و خاورمیانه است.

بازدید از کانون های فوق بحرانی گرد و غبار در جنوب شرق اهواز، بازدید از صنایع پتروشیمی مستقر در منطقه ویژه پتروشیمی ماهشهر، افتتاح مرکز آموزش و پایش زیست محیطی شهرستان بندر ماهشهر و همچنین افتتاح و راه اندازی خط انتقال و تزریق گازهای اسیدی به چاههای نفتی مجموعه پالایشگاه بیدبلند از جمله برنامه های اعلام شده سفر یک روزه رییس سازمان محیط زیست به خوزستان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سرمربی تراکتور مشخص شد