آیت‌الله رئیسی:مردم را در تصمیمات اقتصادی دولت سهیم می‌کنیم نه غافلگیر


آیت‌الله رئیسی:مردم را در تصمیمات اقتصادی دولت سهیم می‌کنیم نه غافلگیر

زنجان-ایرنا- رییس جمهوری با تاکید بر لزوم حل مشکلات با روحیه انقلابی گفت: ما باید نظام اقتصادی کشور را اصلاح کنیم و این اصلاح حتما با نظر نخبگان و اقناع مردم است، دولت در این زمینه شوک اقتصادی وارد نخواهد کرد و در اجرای تصمیمات و جراحی های اقتصادی مردم را غافلگیر نمی‌کنیم.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر پنجشنبه در ادامه برنامه‌های سفر خود به استان زنجان در دیدار با فرهیختگان این استان با اشاره به تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران، تصریح کرد: ما نباید تحریم را مانع جدی فرض کنیم. دشمنان نمی‌خواهند کشور ما رشد کند، اما اتفاقا آنجایی که تحریم و تهدید داشتیم مانند صنایع دفاعی بیشتر رشد کردیم و معلوم می‌شود اگر بخواهیم می توانیم از مشکلات عبور کنیم.

وی با ابراز خوشحالی از دیدار با نخبگان، اساتید دانشگاه، دانشجویان و دانش آموزان این استان، گفت: بنده برای شما جوانان ارزش زیادی قائل هستم و شما نیز ارتباط خود با دولت را حفظ کنید.

رییس جمهوری با بیان اینکه توجه به هنر در دانشگاه ها و مدارس مهم است، افزود: در پیام اخیر رهبر معظم انقلاب برای اعضای جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی توجه به هنر از موضوعات مهم بود. شورای عالی انقلاب فرهنگی قرارگاه اصلی فعالیت های هنری انقلاب است.

آیت الله رئیسی بیان کرد: ما از زنجان چهره های فرهیخته ای مانند شیخ اشراق داشتیم که چهره شان در جهان اسلام می‌درخشد.

باید بنیاد ملی نخبگان را در دولت سیزدهم فعالتر کنیم

وی با اشاره به نقش بنیاد ملی نخبگان برای شناسایی نخبگان و نیز معرفی آنها به مردم گفت: تاسیس این بنیاد از ابتکارات رهبری است که باید در این دولت آن را فعال تر کنیم.

رییس جمهوری ضمن تاکید بر ظرفیت های استان زنجان افزود: اقتصاد دیجیتال و مجازی می‌تواند در این استان فعال شود. دانشگاه باید در کنار صنعت، کشاورزی و معدن باشد. این نمی شود که دانشگاه از صنعت فاصله داشته باشد. بازار باید علمی فعالیت کند و نظام اقتصادی کشور هم باید علمی باشد.

عملکرد دولت سیزدهم بر مبنای بیانیه گام دوم انقلاب است

آیت الله رئیسی ادامه داد: عملکرد دولت سیزدهم تحول محور و بر اساس عدالت بر مبنای بیانیه گام دوم انقلاب است.

وی در پاسخ به درخواست تعدادی از قهرمانان ملی در رشته های مختلف برای رفع مشکل استخدام و مسکن آنان گفت: توجه به مسکن و استخدام قهرمانان خارج از عدالت نیست زیرا آنها روی سکوها نام و پرچم ایران را به اهتزاز در آوردند.

آیت الله رئیسی همچنین تاکید کرد: مسکن یکی از نیازهای اساسی کشور است و اگر ساخت مسکن رونق نگیرد، عقب افتادگی زیادی ایجاد خواهد شد.

رییس‌جمهوری در دهمین سفر استانی خود پنجشنبه ۲۷ آبان‌ماه وارد زنجان شد.

بازدید از چند طرح‌ تولیدی و صنعتی، حضور در جمع نخبگان، شرکت در جلسه شورای اداری و نشست خبری از جمله برنامه های رییس‌جمهوری در سفر به استان زنجان است.

به گزارش ایرنا، سفرهای استانی و بازدیدهای میدانی رییس‌جمهوری و اعضای هیات دولت به استانها، تنها ۲ روز پس از رای اعتماد مجلس شورای اسلامی به کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم یعنی پنجم شهریورماه ۱۴۰۰ آغاز شد.

آیت‌الله رئیسی تاکنون به استان‌های خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، فارس، اردبیل و سمنان سفر کرده و در دیدار چهره به چهره به بررسی مسایل و مشکلات مردم پرداخته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی