وزیر میراث فرهنگی در جریان تصویربرداری سریال قونشولار قرار گرفت


وزیر میراث فرهنگی در جریان تصویربرداری سریال  قونشولار  قرار گرفت

زنجان - ایرنا - وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شامگاه پنجشنبه پس از حضور در محل تصویربرداری سریال تلویزیونی قونشولار در جریان تولید این سریال تلویزیونی در موزه گیاهان دارویی در بازار تاریخی زنجان قرار گرفت.

به گزارش ایرنا سیدعزت‌الله ضرغامی با قدردانی از عوامل تولید این سریال تلویزیونی گفت: استفاده از فضای تاریخی و فرهنگ قدیمی می‌تواند در معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان زنجان بسیار تاثیرگذار باشد.

وی اضافه کرد: وقتی معرفی جاذبه‌های تاریخی و گردشگری به همراه انعکاس آیین، رسوم، سنت و فرهنگ بومی آن منطقه از زبان هنرمندان و بازیگران در قالب نمایش، فیلم و موسیقی، متناسب با ساختار جامعه امروز، به مردم عرضه می‌شود، تاثیر گسترده‌ای در اذهان مخاطبان ایجاد می‌کند که موجب احیای آیین‌ و رسوم گذشته می‌شود.

این عضو کابینه سیزدهم بازار تاریخی زنجان را یکی از باشکوه‌ترین و طولانی‌ترین بازارهای سرپوشیده ایران معرفی کرد و گفت: عواملی مانند سبک معماری، کثرت سراها، تیمچه‌ها، راسته‌ها و تعداد زیادی مدرسه و مسجد تاریخی، به این مجموعه تاریخی اهمیت و امتیاز خاصی داده و آن را به نمونه منحصربه‌فردی از تلفیق تجارت ، علم ، فرهنگ و دین تبدیل کرده است.

به گزارش ایرنا، بخشی از سریال تلویزیونی "قونشولار" با محور معرفی حوزه‌های گردشگری، بوم گردی، صنایع‌دستی و آیین‌های سنتی و قدیمی مانند مردم‌داری، همسایه داری با مشارکت صداوسیما و اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان در موزه گیاهان دارویی در سرای ناصری بازار تاریخی زنجان ساخته می‌شود.

بازدید وزیر میراث فرهنگی از موزه گیاهان دارویی زنجان

ضرغامی در ادامه سفر خود به استان زنجان از موزه گیاهان دارویی این استان دیدن کرد.

باغ موزه گیاهان دارویی و معطر زنجان در بازار تاریخی زنجان واقع است. این باغ موزه گیاهی شامل سه بخش گیاهان دارویی،نوشینه سرا و لابراتوار تحقیقاتی است.

باغ موزه گیاهان دارویی زنجان،هم اکنون با وجود ۱۲۰ تیره گیاه دارویی و نوشینه‌سرا، قابلیت بازدید برای عموم را دارد.

به گزارش ایرنا، رییس‌جمهوری در دهمین سفر استانی خود به همراه جمعی از وزرا و معاونان پنجشنبه ۲۷ آبان‌ماه به زنجان سفر کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن روز پنجشنبه و شب جمعه برای اموات + عکس نوشته های فاتحه و دلتنگی فوت شده ها