اولین قیمت برای خودرو اطلس / خودرو جدید سایپا چقدر می‌ارزد؟


اولین قیمت برای خودرو اطلس / خودرو جدید سایپا چقدر می‌ارزد؟

نیم‌شاسی جدید سایپا ممکن است چقدر قیمت بخورد؟ قرار است این خودرو جایگزین خانواده تیبا و ساینا شود. نوشته اولین قیمت برای خودرو اطلس / خودرو جدید سایپا چقدر می‌ارزد؟ (https://tejaratnews.com/%d9%82%db%8c%d9%85%d8%aa-%d8%ae%d9%88%d8%af%d8%b1%d9%88-%d8%a7%d8%b7%d9%84%d8%b3) اولین بار در تجارت‌نیوز (https://tejaratnews.com) پدیدار شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، قرار است خودروی جدیدی جایگزینِ جایگزین پراید شود. تیبا و ساینا جایگزین پراید شدند و حالا قرار است خودروی اطلس جایگزین تیبا و ساینا شود.

خودروی اطلس سایپا، کراس‌اوری برپایه ساینا و کوییک است که همزمان جایگزین ساینا و تیبا می‌شود.

آنگونه که مدیرعامل سایپا خبر داده این خودرو هنوز تولید نشده و قرار است در آینده تولید شود. اما برخی از رسانه‌ها مشخصاتی درباره خودروی اطلس سایپا اعلام کرده‌اند.

اولین نکته اینکه خودروی اطلس سایپا را می‌توان یک هاچ بک کراس و یا کراس اوور کوچک دانست. یعنی خودروی نیم شاسی.

همچنین گفته می‌شود خودروی اطلس با تریم داخلی جدیدی نسبت به کوییک و کوییک فیس لیفت ( کوییک S و G ) به بازار می‌آید و کابین این خودرو، شبیه رنو سیمبل است.

از سوی دیگر خودروی اطلس، قرار است یکی از نخستین محصولات سایپا باشد که در تولید آن از موتور بهبودیافته تیبا یا همان موتور M15GSI استفاده می‌شود.

احتمالا خودروی اطلس دارای امکاناتی مانند سانروف، صندلی‌های برقی، تهویه اتوماتیک، نمایشگر لمسی داشبورد، دو عدد کیسه هوا، دوربین عقب، حسگرهای پارک و …باشد.

اما با این شرایط ممکن است این خودرو در بازار چقدر قیمت داشته باشد؟

فربد زاوه، کارشناس بازار خودرو در این مورد به تجارت‌نیوز می‌گوید: قاعدتا اگر به صورت کراس اور عرضه شود قیمتی حدود خودرو پژو ۲۰۶ خواهد داشت. مخصوصا با آپشن‌هایی که تاکنون گفته‌اند این خودرو چندان ارزان نخواهد بود. اگر مدل ساده برای آن در نظر بگیرند احتمالا قیمت آن از حدود ۱۷۰ میلیون یا ۱۸۰ میلیون تومان شروع خواهد شد و نمونه‌های فول را ۲۲۰ میلیون یا ۲۳۰ میلیون تومان در نظر خواهند گرفت. اگر اتوماتیک داشته باشد هم احتمالا ۲۶۰ میلیون تا ۲۸۰ میلیون تومان خواهد بود.

وی تصریح می‌کند: اما همه این اعداد به هدف تیراژ بستگی دارد. اگر قصد تکرار موفقیت پراید در تیراژ و دستیابی به ۶۰۰ هزار خودرو تولیدی در سال داشته باشند شاید باید با ۲۰ تا ۳۰ درصد پایین‌تر عرضه شود. هرچند نمونه صندوقدار هم حتما برای چنین تیراژی ضروری است.

زاوه متذکر می‌شود: با قیمت‌های مورد اشاره امکان رسیدن به ۱۲۰ هزار تا۱۵۰ هزار خودرو تولیدی در سال ممکن است البته اگر کیفیت و عمر قطعات به مانند وضعیت قعلی نباشد.

مهدی دادفر، رئیس انجمن واردکنندگان خودرو نیز در این مورد به تجارت‌نیوز می‌گوید: با توجه به تصاویر منتشر شده از این خودرو به نظرم این خودرو فیس لیفت تیبا است و البته بعید می‌دانم فریم درب‌ها و ستون‌ها را تغییر داده باشند و صرفا و احتمالا روی جلو و عقب خودرو تغییراتی را طراحی کرده باشند.

وی اظهار می‌کند: تلاش می‌کنند با یک فاصله ۵٠ میلیونی از قیمت تیبا عرضه کنند و مساله جبران زیان تولید و خروج از موضوع خودروهای پرتیراژ مشمول قیمت‌گذاری است که با این تکنیک از آن خارج خواهد شد.

با این توضیحات و ارزیابی کارشناسان احتمالا قیمت خودرو اطلس حداقل ۱۷۰ میلیون تومان باشد و در صورت تولید خودرو اطلس اتوماتیک این قیمت نهایتا تا ۲۸۰ میلیون تومان برسد. البته این قیمت‌ها پیش‌بینی و ارزیابی امروز کارشناسان است و امکان دارد در آینده این خودرو بسته به زمان عرضه آن قیمت‌های دیگری داشته باشد.

آخرین اخبار خودرو را در صفحه خودرو دنبال کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟