گیاه کاملینا برای نخستین بار در شهرستان جغتای کشت شد


گیاه کاملینا برای نخستین بار در شهرستان جغتای کشت شد

سبزوار- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی جغتای گفت: کشت دانه روغنی کاملینا برای نخستین بار در سطح هشت هکتار از کشتزارهای این شهرستان خراسان رضوی کشت شد.

محمد جواد ایزدیان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به سازگاری گیاه کاملینا در زمین و آب‌های کشاورزی شهرستان جغتای، زمینه مساعد برای کشت این گیاه راهبردی در این منطقه وجود دارد.

وی تصریح کرد: گیاه دارویی و روغنی کاملینا از گیاهان مقاوم به خشکی است و خشکسالی تأثیر زیادی در تولید و عملکرد آن ندارد و دوره رشد و زمان کاشت این گیاه ۸۵ روزه است و کشاورزان در دوره ای کوتاه محصول را برداشت و درآمد قابل توجهی کسب می کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جغتای گفت: کاملینا یک دانه روغنی از خانواده براسیکاسه با نام علمی کاملینا ولگاریت است که روغنی با کیفیت مطلوب از آن حاصل می شود و سرشار از امگا ۳ و ۹ است.

شهرستان جغتای از قطب های مهم کشاورزی و دامپروری خراسان رضوی است و سالانه افزون بر ۵۴۸ هزار تن انواع محصولات زراعی، باغی و دامی در این منطقه تولید می شود و از این طریق بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال درآمد عاید بهره برداران می شود.

جغتای با ۳۴ هزار هکتار عرصه زراعی و باغی یکی از مراکز اصلی خراسان رضوی در زمینه تولید محصولات اساسی و راهبردی کشاورزی چون گندم، چغندرقند، ذرت، گردو، انگور، فلفل، زعفران و پسته است.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری جغتای در ۳۲۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | تصویری از یک خواننده زیر زمینی در آغوش علی دایی