اولویت بسیج حمایت از کالای داخلی است


اولویت بسیج حمایت از کالای داخلی است

امام جمعه کازرون با بیان اینکه روحیه بسیجی بین همه اقشار فراگیر شده است، اولویت امروز بسیج را مجاهدت در عرصه اقتصادی و حمایت از کالای داخلی دانست.

حجت‌الاسلام صباحی جمعه ۲۸ آبان در دیدار فرمانده و جمعی از پاسداران و بسیجیان ناحیه مقاومت بسیج سپاه کازرون، با اشاره و مقایسه تاریخ اسلام، وضعیت کشورهای همسایه و همچنین تاریخ انقلاب، حکم تشکیل شجره طیبه بسیج را دستوری ملکوتی و الهی از سوی امام خمینی(ره) عنوان کرد.

صباحی در این دیدار که به مناسبت هفته بسیج برگزار شد، گفت: با بررسی وضعیت ولایت در دوران ائمه معصومین(ع)، درمی‌یابیم که در زمان معصومین(ع) حتی از جنازه امام نیز نگذشتند و یا از امام در زندان نیز می ترسیدند. اما امروز نسلی با محوریت ولایت اینچنین پا در رکاب ایستاده‌اند.

وی افزود: امروز گروهی هستند که در صدر اسلام نبودند، در کشورهای همسایه نیستند و از زمان انقلاب اسلامی به نام بسیج و حول محور ولایت رشد یافته‌اند.

صباحی گفت: بسیج یک شخص نیست، روحیه ای است که حضرت امام (ره) آن را بوجود آورد و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی باعث رشد و رویش آن شد که این روحیه در همه اقشار جامعه برای افتخار و سربلندی دین و کشور وجود دارد.

او ادامه داد: اشخاص جلوه ای از روحیه بسیجی حاکم بر کشور است و این روحیه محدود به گروه خاصی نیست. چنانچه مقام معظم رهبری می فرمایند، تا روحیه بسیجی و حاکمیت ارزشها در جامعه است، هیچ تهدیدی متوجه انقلاب و کشور نمی شود.

امام جمعه کازرون در ادامه با بیان اینکه ما وارث دفاع مقدس و شهدا هستیم و جبهه‌ها الگوی ترازی برای ما هستند، اذعان داشت: ضروری است که اقدامات ما به گونه ای باشد که عیار و روحیه بسیجی‌مان و وارث شهدا بودن را نشان دهد. به همین لحاظ جبهه‌های دفاع مقدس الگویی موفقیت آمیز برای روحیه بسیجی است تا ببینیم رزمندگان چه روحیاتی داشتند و همه اقشار از آنها برای تمام مراحل زندگی الگوبرداری کنند.

صباحی در بخش سوم سخنان خود به ولایتمداری بسیجیان و اولویت امروز جامعه اشاره و اضافه کرد: خوشبختانه ما از لحاظ تکلیف و مسیر دچار سردرگمی نیستیم چرا که از چشمه جوشان غدیر بهره‌مندیم. پس جایگاه خودمان، دشمن و تکلیف را گم نمی کنیم.

او با اولویت دانستن مسائل اقتصادی در شرایط کنونی، اضافه کرد: لازم است که برای رفع موانع به اندازه خودمان تلاش کنیم چرا که اولویت اکنون در زمینه اقتصادی است. حمایت از تولید کالا و مانع شدن از قاچاق کالا، حمایت از تولیدکننده و کمک به استقرار مدیران توانمند، از جمله وظایف امروزه ماست.

امام جمعه کازرون اضافه کرد: در عرصه خرید کالای ایرانی و مبارزه با قاچاق کالا، ولی امر مسلمین حکم جهاد داده‌اند، ما سرباز جنگ اقتصادی فرمانده کل قوا هستیم. امروز حتی از کمترین کاری که می توانیم برای تولید داخلی انجام دهیم، نباید دریغ کنیم.

صباحی خاطرنشان کرد: روزی خرمشهر، هویزه و آبادان در خطر بود و امام(ره) فرمودند که باید آزاد شود. امروز اما تحت فشار اقتصادی هستیم و لازم است با فرمان رهبر معظم انقلاب دلاورانه و مجاهدانه در برابر فشار و مشکلات اقتصادی مجاهدت و از کالای داخلی حمایت کنیم.

اولویت بسیج حمایت از کالای داخلی است

بسیج ولایت مدار و ولایت پذیر است

فرمانده سپاه ناحیه کازرون نیز با بیان اینکه بسیج ولایت مدار و ولایت پذیر است، گفت: تجدید بیعت به نیابت و با واسطه در سلسله مراتب فرماندهی برای این می باشد که بسیج ولایت مدار و ولایت پذیر در همه صحنه ها است.

سرهنگ غلامرضا توکل با گرامی داشت یادو خاطره شهدا، گفت: اکثر مردم شهرستان کازرون در تشکیلات بسیج عضو هستند و امروز با توجه به شرایط کرونایی تعدادی محدود به نیابت از همه مردم با هدف تجدید عهد و پیمان خدمت نماینده ولی فقیه رسیده ایم.

وی با تاکید براینکه طی بیش از چهاردهه از عمر با برکت بسیج، این تشکیلات دچار انحراف نشده است، عزت مندی بسیج را به دلیل حرکت در مسیر ولایت و ولایت پذیری دانست و یادآور شد: اصل و اساس ولایت پذیری اطاعت و فرمان است نه اقدام و عمل و بین اقدام و عمل فاصله ی زیادی قرار داردو بسیج در مسیر و گوش به فرمان ولایت بوده است.

فرمانده سپاه ناحیه کازرون خاطرنشان کرد که به مناسبت هفته بسیج امسال، در کازرون ۴۷۰ برنامه برگزار خواهد شد که ۸۸ برنامه شاخص و اثرگذار است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صبح بخیر دلبرانه با انواع متن های عاشقانه و خاص