سرویس پلی استیشن ناو چیست؟ | آشنایی با سرویس اشتراکی پلی استیشن


سرویس پلی استیشن ناو چیست؟ | آشنایی با سرویس اشتراکی پلی استیشن

شرکت سونی برای دارندگان کنسول‌های پلی‌استیشن یک سرویس اشتراکی را فراهم کرده است. این سرویس تعداد زیادی از بازی‌های انحصاری PlayStation و آثار بزرگ دیگر را در اختیار گیمرها قرار می‌دهد. اما سرویس پلی استیشن ناو چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟ سرویس پلی استیشن ناو چیست؟ شرکت سونی سال 2014 پس از عرضه کنسول PS4 […]

سرویس پلی استیشن ناو چیست؟

شرکت سونی سال ۲۰۱۴ پس از عرضه کنسول PS4 یک سرویس اشتراکی آنلاین را برای این دستگاه منتشر کرد. در واقع امکان تجربه بازی‌های کنسول‌های پلی‌استیشن ۲، پلی‌استیشن ۳ و پلی‌استیشن ۴ از طریق سرویس PlayStation Now برای گیمرها فراهم شده است.

بازیکنان با خرید سرویس کلاود گیمینگ پلی‌استیشن، بازی‌ها را به صورت استریم آنلاین تجربه می‌کنند. جالب است بدانید، سونی سرویس پلی استیشن ناو را برای پی‌سی و پلی‌استیشن ۵ هم منتشر کرده است.

گفتنی است، سونی در واقع اولین شرکتی است که سرویس اشتراکی گیمینگ را راه‌اندازی کرده است. در ادامه، شرکت مایکروسافت با الگوبرداری از PS Now، سرویس گیم‌پس را برای کنسول ایکس‌باکس ایجاد کرد.

سرویس پلی استیشن ناو چیست؟ | آشنایی با سرویس اشتراکی پلی استیشنسرویس اشتراکی PlayStation Now

ویژگی‌های PS Now

به دلیل معماری خاص کنسول‌های PS2 و PS3، سونی تجربه بازی‌ها را به صورت استریم آنلاین ایجاد کرد. به همین منظور، گیمرها امکان دانلود بازی‌های این دو کنسول نسل ششم و هفتمی سونی را ندارند. اما بازی‌های PS4 دارای قابلیت دانلود هستند که می‌توان آنها را داخل کنسول دانلود و تجربه کرد.

برای استریم بازی‌ها نیاز به یک اینترنت پرسرعت با پهنای باند ۵ مگابیت بر ثانیه‌ای است. تمامی روند بازی‌ و فایل ذخیره بازی‌ها در فضای ابری پلی‌استیشن ذخیره خواهند شد. بنابراین، گیمرها در هرجایی که هستند می‌توانند بازی‌ها را انجام دهند.

به خاطر اینکه استریم بازی‌های این دو کنسول نیاز به یک اینترنت پرسرعت دارد، امکان تجربه این آثار در ایران کمی سخت و دشوار است. شرایط زیرساخت پهنای باند کشور این اجازه را نمی‌دهد که بدون مشکل بازی‌های پلی استیشن ناو را به صورت آنلاین بازی کرد.

بازی‌ها با حداقل رزولوشن 720p برای گیمرها استریم می‌شود. البته کیفیت تصاویر توانایی اجرای بازی‌ها با رزولوشن 4K را دارند. بیش از ۱۰۰ بازی مختلف و متنوع در مجموعه PS Now قرار گرفته است که می‌تواند گیمرها را سرگرم کند.

این سرویس برای بازیکنانی که آثار انحصاری قدیمی پلی‌استیشن مثل Sly Cooper، Infamous، Metal Gear Solid 4 و Killzone را تجربه نکرده‌اند بسیار کاربردی است. سونی برای اینکه از رقابت با مایکروسافت عقب نیفتد، سعی کرده است کیفیت سرویس خود را افزایش دهد.

در یک سال گذشته، بازی‌های جدیدی به صورت ماهانه به سرویس پلی استیشن ناو اضافه می‌شود. آثار بزرگی مثل God of War 2018، The Last of Us Part II و Fallout 4 در این سرویس موجود هستند.

سرویس پلی استیشن ناو چیست؟ | آشنایی با سرویس اشتراکی پلی استیشنسرویس PS Now امکانات مطلوبی برای گیمرها دارد

شرایط استفاده از پلی استیشن ناو چیست؟

برای استفاده از سرویس اشتراکی پلی‌ استیشن ناو، نیاز به یکی از کنسول‌های پلی‌استیشن ۴، پلی‌استیشن ۵ و یا پی‌سی است. دارندگان رایانه‌های شخصی برای تجربه بازی‌های این سرویس به یک کنترلر DualShock 4 یا DualSense پلی‌استیشن احتیاج خواهند داشت.

ناگفته نماند، گیمرها می‌توانند بازی‌ها را با دسته‌های ایکس‌باکس نیز تجربه کنند. اما آثاری که نیاز به فناوری موشن کنترل (سنسورهای حرکتی) داشته باشند قابل اجرا نیستند. بازی‌های مثل Heavy Rain و Beyond Two Souls مبتنی بر این فناوری هستند.

اشتراک سرویس پلی استیشن ناو دارای اشتراک یک ماهه، سه‌ماهه و ۱۲ ماهه است. گیمرها با خرید یکی از این اشتراک‌ها می‌توانند به بیش از ۱۰۰ بازی متنوع دسترسی پیدا کنند. پس از خرید اشتراک، امکان دانلود بازی‌های PS4 نیز فراهم خواهد شد.

تاکنون شرایط پلی‌استیشن ناو خوب بوده است. سونی تلاش کرده است تا امکانات متنوعی برای این سرویس ایجاد کند. اما به دلیل شرایط استریم بازی‌ها، برخی کشورها مثل ایران نمی‌توانند از صددرصد ظرفیت این سرویس استفاده کنند.

شایان ذکر است، گیمرهایی که به تازگی کنسول پلی‌استیشن ۴ یا پلی‌استیشن ۵ را خریداری کرده‌اند می‌توانند با استفاده از پلی‌استیشن ناو بازی‌های بزرگ PS4 را تجربه کنند. با این کار میزان هزینه خرید بازی کاهش پیدا خواهد کرد.

نظر شما درباره سرویس پلی استیشن ناو چیست؟ آیا تا به حال از این سرویس استفاده کرده‌اید؟ لطفا نظرات خود را با کلیک در میان بگذارید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز ارتش به پسرم با عکس نوشته زیبا 1401 + عکس استوری