تعادل در تراز تجاری ایران و برزیل ضروری است


تعادل در تراز تجاری ایران و برزیل ضروری است

تهران - ایرنا - رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و برزیل گفت: تلاش بر این است همان طور که تاکنون واردات از برزیل به ایران وجود داشته، صادرات از ایران به برزیل نیز در دستور کار قرار گیرد تا تراز تجاری متعادل شود.

به گزارش روز جمعه ایرنا، احمد نادری نماینده تهران در توضیح سفر خود به برازیلیا، به شرکت در مراسم افتتاح اتاق بازرگانی مشترک ایران و برزیل اشاره کرد و گفت: این مراسم با حضور فعالان بازرگانی برزیلی و ایرانی، حسین غریبی سفیر ایران، محمدرضا دشتی اردکانی نماینده اردکان، مجتبی رضاخواه نماینده تهران، مهدی عسگری نماینده کرج و محمد قربانی معاون وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد.

وی هدف اتاق بازرگانی مشترک ایران و برزیل را توسعه روابط تجاری بین دو کشور خواند و افزود: تاکنون تراز تجاری ایران و برزیل به نفع برزیل بوده از این رو گروه دوستی پارلمانی ایران و برزیل برای ایجاد تعادل در تراز تجاری دو کشور تلاش می کند.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و برزیل توضیح داد: تلاش بر این است همان طور که تاکنون واردات از برزیل به ایران وجود داشته، صادرات از ایران به برزیل نیز در دستور کار قرار گیرد تا تراز تجاری متعادل شود.

نادری ادامه داد: بر همین اساس، ‌در مراسم افتتاح اتاق بازرگانی مشترک ایران و برزیل، از نقش پارلمان ها ‌و دیپلماسی پارلمانی درگسترش روابط همه جانبه دو کشور صحبت کردم. اینکه پارلمان ها به دلیل رویکرد از پایین به بالا و برخاستن از بطن مردم و رابطه مستقیم و روزانه با مردم، تجلی اراده مردمی بوده و می توانند بن بست های سیاسی را بشکنند.

وی با اشاره به برگزاری جلسه ای با مدیرکل منطقه خاورمیانه در وزارت امور خارجه برزیل، این جلسه را بسیار خوب توصیف کرد و افزود: ایشان منطقه را بسیار خوب می شناخت ‌و بر فرهنگ ها و قومیت های مختلف در منطقه تسلط داشت. حتی جوک ها را هم می دانست. با او در مورد روابط دوجانبه دو کشور و مسائل و مشکلات پیش رو صحبت کردم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا