یادواره شهید دریاقلی سورانی در چهارمحال و بختیاری برگزار شد


یادواره شهید دریاقلی سورانی در چهارمحال و بختیاری برگزار شد

شهرکرد -ایرنا- یادواره شهید دریاقلی سورانی ناجی آبادان و 42 شهید یانچشمه چهارمحال و بختیاری با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و با حضور مردم و مسوولان در آستانه هفته بسیج و سالزوز شهادت این شهید جمعه شب در شهرستان بن برگزار شد.

به گزارش ایرنا، دریاقلی سورانی ناجی آبادان فرزند محمدقلی در سال ۱۳۲۵ در روستای یانچمشه متولد شد و در آبان ماه سال ۱۳۵۹ با هوشیاری و ایثار خود ،مدافعان شهر آبادان را در زمینه نقشه دشمن بعثی برای حمله به آبادان و اشغال این شهر، با خبر کرد.

این شهید در جریان حمله متجاوزانه رژیم بعثی عراق به ایران و پس از اشغال خرمشهر، در منطقه کوی ذوالفقاری در ۲۰ کیلومتری شهر آبادان به صورت اتفاقی متوجه تحرکات شبانه سربازان عراقی و عبور آن‌ها از رودخانه بهمنشیر برای حمله غافلگیر کننده و اشغال این شهر شد و با دوچرخه به آبادان رفت، مردم و مدافعان شهر را از ماجرای نفوذ و توطئه دشمن آگاه کرد.

شهید سورانی در این ماجرا پس از ساعت‌ها مقاومت، بر اثر ترکش خمپاره مجروح و در تاریخ ۲۸ آبان ۱۳۵۹ در سن ۲۴ سالگی در راه انتقال به بیمارستان و بر اثر شدت خونریزی، در قطار به شهادت رسید و پیکر پاکش در بهشت زهرای تهران به خاک سپرده شد.

جوانان امروز ادامه دهنده را شهدا هستند

فرمانده سپاه قمر بنی‌هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه اقتدار امروز نظام به برکت خون شهدا و ایثارگری رزمندگان، جانبازان، ایثارگران و خانواده آنهاست، گفت: جوانان امروز ما کمتر از جوانان دوران دفاع مقدس نیستند و در همه صحنه‌ها حضور فعال دارند.

سردار پاسدار علی محمد اکبری جمعه شب در یادواره شهید دریاقلی سورانی(ناجی آبادان) و ۴۲ شهید شهر یانچشمه افزود: امروز جوانان و به خصوص اعضای بسیج و سپاه محکمتر و مقاومت تر از همیشه در میدان حضور دارند.

وی به انسجام و سازماندهی جوانان اشاره کرد و گفت: امروز به برکت خون شهدا ، ایثارگری خانواده شهدا و ایثارگران، دعای خانواده شهدا در هر نقطه کشور گردان‌های متعدد آماده مقابله با هر گونه خطر هستند و در زمینه امداد رسانی، محرومیت زدایی آمادگی دارند تا با حضور همیشگی خود نقشه‌های دشمن را نقش بر آب و ادامه دهنده راه شهدا باشند.

به گفته وی، شهید دریاقلی سورانی و دیگر شهدا، مرگ با عزت را انتخاب کردند تا با گذشتن از جان خود دشمن را ناکام کنند.

اکبری افزود: دریاقلی سورانی ناجی آبادان با گذشتن از جان خود و اطلاع رسانی سریع به مردم ،اجازه نداد که یک وجب از خاک کشور به دست دشمن بیفتد و نقشه دشمن برای تصرف خاک کشور ناکام ماند.

به گفته وی، شهدا با گذشتن از جان خود در برابر دشمنان ایستادند و نام و یاد خود را در کشور ماندگار کردند و ما باید ادامه دهنده راه شهدا باشیم.

فرمانده سپاه قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری گفت: امروز جوانان و نوجوانان با الگو گرفتن از شهدا و ایثارگران و پشتیبانی از ولی فقیه از نظام و کشور دفاع کنند و اجازه ندهند، دشمن نقشه‌های خود را در کشور اجرا کند.

وی اظهار داشت: پیروزی امروز جبهه مقاومت برگرفته از الگوی رفتاری مردم ایران در مقابل دشمنان است .

به گفته وی، در هر حادثه که دشمنان آماده شدند که در صحنه باشند،مردم به میدان آمدند و در مقابل نقشه‌های دشمن ایستادگی کردند.

به گزارش ایرنا، یانچشمه مرکز بخش شیدا در شهرستان بن چهارمحال و بختیاری، در فاصله ۴۰ کیلومتری شهرکرد مرکز استان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خانم بازیگر نقش سلطان بانو بعد از گذشت 40 سال / چقدر تغییر؟!