یونان: تمامی تهدید‌ها علیه ثبات منطقه بخاطر ترکیه است!


یونان: تمامی تهدید‌ها علیه ثبات منطقه بخاطر ترکیه است!

وزیر امور خارجه یونان آنکارا را متهم به بی ثبات کردن مرز‌های این کشور کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، نیکوس دندیاس، وزیر امور خارجه یونان روز جمعه ترکیه را «مخرج مشترک» تهدید‌ها برای ثبات منطقه از جمله استفاده از پناهجویان به مثابه اهرمی برای اعمال فشار ژئوپلتیک توصیف کرد.

نیکوس دندیاس همچنین بلاروس را به تقلید از تاکتیک‌های مورد استفاده آنکارا در سال گذشته متهم کرد که ورود هزاران پناهجو باعث تشدید تنش‌ها در مرز زمینی یونان-ترکیه شد.

دندیاس در نشستی در آتن با حضور ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه؛ سامح شکری، وزیر امورخارجه مصر؛ و نیکوس کریستودولیدس، وزیر امور خارجه قبرس اعلام کرد: متاسفانه مخرج مشترک بسیاری از چالش‌هایی که ما در منطقه مواجه هستیم همسایه ما ترکیه است.

این سخنان در شرایطی بیان می‌شود که یونان و ترکیه ماه ژانویه برای نخستین بار ظرف حدود پنج سال در تلاش برای کاستن از تنش‌ها بر سر مناقشات مرزی طولانی مدت خود در دریای اژه و شرق مدیترانه، گفتگو‌های دیپلماتیک را در سطح بالا از سر گرفتند، ولی دو طرف همچنان به شدت دارای اختلاف هستند.

ترکیه می‌گوید به طور ناعادلانه از دسترسی به منابع دریای مدیترانه کنار گذاشته شده است. آنکارا همچنین تاکید دارد پارسال به پناهجویان برای تجمع در مرز یونان کمک نکرده است. مصر و فرانسه تا حد زیادی از یونان در این مناقشات حمایت کردند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل