بهسازی شبکه برق 26 روستای مورد هدف در کامیاران


بهسازی شبکه برق 26 روستای مورد هدف در کامیاران

مدیر توزیع برق شهرستان کامیاران از اتمام اصلاح و بهسازی پست توزیع هوایی روستای درویان علیا در راستای اصلاح 26 روستای مورد هدف برای اصلاح (420 روستای سهمیه ای استان ) در توزیع برق کامیاران خبر داد.

شهرام بهمنی اظهار کرد: براساس برنامه مدون، عملیات بهسازی شبکه فرسوده روستاهای کامیاران باهدف اصلاح و بهسازی شبکه برق روستایی وجمع آوری شبکه فرسوده آغاز و با اجرای آن مشکلات ساکنان این مناطق درحوزه برق مرتفع می‌شود.

وی در ادامه افزود: همزمان عملیات اصلاح و بهینه سازی ۱۶۰متر کابل خودنگهدار و تعویض ۵ پایه فشار متوسط و فشار ضعیف پست دراین روستا توسط واحدهای اجرایی به منظور تداوم خدمت دهی بیشتر و مطلوب تر و همچنین افزایش ضریب پایداری خطوط برق‌رسانی، به اجرا درآمد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع برق استان کردستان،مدیر توزیع برق شهرستان کامیاران با اشاره به اینکه اعتبارات مورد نیاز این پروژه از محل اعتبارات سال ۱۴۰۰ تأمین شده، اضافه کرد: در سال جاری شبکه برق ۲۶روستای کامیاران اصلاح و بهینه سازی می‌شود واجرای این طرح ها (اصلاح پست هوایی وبهینه سازی شبکه متوسط وضعیف )نقش مهمی درتامین برق پایدار منطقه ایفا می کند.

بهمنی در پایان با اشاره به این که روستای درویان علیا با قرار داشتن در محدوده فیدر روانسر، دارای آب و هوای کوهستانی بوده و این مساله به ویژه در فصول سرد سال و در زمان بارش باران و برف و یا وقوع طوفان، با توجه به قدمت شبکه می‌تواند منجر به آسیب به شبکه توزیع برق شود، تصریح کرد: با اجرای این طرح، ضمن افزایش ضریب پایداری برق این روستا، با اصلاح انشعابات مشترکان و جلوگیری از استفاده غیرمجاز از برق و رفع حریم نقاط حادثه خیز روستا در جهت ایجاد امنیت جانی و مالی مشترکان روستا، امنیت شبکه نیز بیش از پیش، تامین خواهد شد.

لازم به ذکر است با اصلاح و بهسازی این روستاها، ۲۲ روستا تاکنون از محل اعتبارت ۴۲۰ روستا (سهمیه تخصصی وزارت نیرو به برق کردستان) انجام پذیرفته و این مدیریت در تلاش است تا پایان آذرماه ۴ روستای باقیمانده را اصلاح نموده تا مشکلات مشترکین در این روستاها نیز مرتفع شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !