کشت تلفیقی موسیر در زیر اشکوب درختان بادام در شهرستان سامان


کشت تلفیقی موسیر در زیر اشکوب درختان بادام در شهرستان سامان

رکنا:یزدان احمدزاده مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان از کشت موسیر بصورت تلفیقی با درختان بادام در شهرستان سامان خبر داد.

به گزارش رکنا از شهرکرد، یزدان احمدزاده مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان گفت: در هفته جاری کشت تلفیقی موسیر در سطح ۴ هکتار از باغات شهرستان سامان با همکاری دکتر شیرمردی از مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان انجام گرفت .

احمدزاده افزود: افزایش اشتغالزایی و افزایش درآمد اقتصادی بهره بردان در شهرستان سامان را از اهداف اجرای کشت تلفیقی دانست و گفت می توان از ظرفیت بالای کشت گیاهان دارویی برای حفظ این منابع و افزایش رونق اقتصادی استفاده کرد.

وی افزود: با توجه به کمبود منابع آبی، تغییر الگوی کشت یکی از اهداف مهم وزارت جهاد کشاورزی و متخصصان بخش کشاورزی است و در این راستا محصولاتی دارای اولویت است که نیاز آبی کمتری نسبت به کشت‌های دیگر داشته باشند.

سمیرا بهامیر کارشناس باغبانی مدیریت جهادکشاورزی شهرستان سامان افزود: زمان کاشت موسیر در فصل پاییز (پایان مهر ماه تا اواخر آبان ماه)، شروع رشد آن از اسفند ماه تا فروردین ماه، زمان گلدهی اردیبهشت ماه و زمان مناسب بهره برداری موسیر اواخر تیرماه است. وی همچنین گفت: کشت تلفیقی اگر مورد توجه کشاورزان و باغداران قرار گیرد میتوانند تا زمان به سوددهی رسیدن باغ از درآمدزایی گیاهان دارویی همچون موسیر یا نظایر آن بهره ببرند.

مصیبی دهکردی - شهرکرد

اخبار وبگردی را در اینجا بخوانید:

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب‌توجه مرجانه گلچین با یک استایل جوان‌پسند