حضور در میدان مهمترین ویژگی بسیج برای دفاع از انقلاب است


حضور در میدان مهمترین ویژگی بسیج برای دفاع از انقلاب است

کیش - ایرنا - امام جمعه اهل سنت کیش گفت: حضور در میدان مهمترین ویژگی نیروی بسیج برای دفاع از انقلاب اسلامی در مواجهه با فتنه های نرم و سخت دشمنان است.

به گزارش ایرنا، شیخ شمس روز شنبه در دیدار فرمانده سپاه ناحیه مقاومت کیش به مناسبت آغاز هفته بسیج اظهار داشت: بعد از انقلاب ما شاهد برخی توطئه ها بودیم به طوریکه انقلاب اسلامی با فتنه های داخلی و خارجی همراه بود و حضرت امام برای مقابله با این تهدیدها و دفاع برابر خطرهای احتمالی نیروی بسیج را تشکیل دادند.

وی اضافه کرد: در طول این مدت هر موقع که خطری طبیعی و نظامی ایران اسلامی را تهدید می کرد بسیج اولین نیرویی بود که پای کار آمده و تا کنون توانسته در عرصه های مختلف از جمله جنگ تحمیلی، دوران سازندگی، تامین امنیت مرزها، هجمه های نرم، حوادث طبیعی همچون زلزله و سیل، جنگ اقتصادی و مقابله با کرونا با جانفشانی ایستادگی کند.

شیخ شمس یادآور شد: یکی از خصیصه هایی که بسیج باید رعایت کند وارد نشدن به عرصه های سیاسی است و در مقابل باید با اتکا به توان مردمی در راستای اهداف متعالی این سازمان مقدس از جمله خدمت به جامعه اسلامی گام بردارد.

فرمانده سپاه ناحیه کیش نیز گفت: هرکسی که به این مردم و نظام و انقلاب خدمت می کند بسیجی است باور داریم بجز منافقین و تکفیری ها همه می توانند در این سازمان مردمی حضور داشته باشند.

سرهنگ پاسدار محمد میرزاده افزود: بسیج نگاه سیاسی، مذهبی و ناسیونالیستی ندارد و با مذاهب و قومیت های مختلف ساختار آن شکل گرفته اکنون این تفکر به تمام کشورهای آزادیخواه صادر شده و یاری رسان همه است.

وی افزود: بسیج نیروی سازمان یافته مردمان آزادی خواه است در هر جایی که ایران اسلامی و کشورهای آزدیخواه نیاز داشته باشد حضور پیدا می کند.

سرهنگ میرزاده با بیان اینکه هفته بسیج فرصتی برای توسعه شکلی، کمی و کیفی این نیرو و برنامه های تربیتی و فرهنگی است از امام جمعه اهل سنت کیش خواست: این نهاد را در راستای توسعه این فعالیت ها یاری کند.

سازمان بسیج مستضعفین که در گذشته با نام نیروی مقاومت بسیج شناخته می‌شد، در پنج آذر ۱۳۵۸ به فرمان امام خمینی (ره) تشکیل شد و پس از تصویب مجلس شورای اسلامی در دی ۱۳۵۹ به‌طور قانونی فعالیت خود را آغاز کرد.

امسال از ۲۹ آبان تا پنجم آذر هفته بسیج نامگذاری شده و ویژه برنامه های گرامیداشت این هفته با شعارهای بسیج - پاره تن مردم، بسیج - گره گشایی و توسعه، بسیج - خادم و مدافع مصلحت و سلامت پیگیری می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ارزش مایکروسافت معادل ارزش مجموع دو شرکت اپل و تسلا