تحقق کارهای نشدنی با حضور بسیجیان بن بست شکن ‏


تحقق کارهای نشدنی با حضور بسیجیان بن بست شکن ‏

فرمانده سپاه ناحیه ملایر با اشاره به اینکه بسیجیان در سال‌های پس از انقلاب اسلامی تاکنون ‏خدمات ماندگار فراوانی را در حوزه‌های مختلف مردم ارائه داده‌اند، اظهارکرد: بسیجیان در همه ‏ابعاد دل به خطر می‌زنند، بن بست شکن هستند و کارهای نشدنی را شدنی می‌کنند.‏

به گزارش ایسنا؛ سرهنگ پاسدار سیدجواد حسینی ظهر شنبه ۲۹ آبان ماه در جمع خبرنگاران، با اشاره به آغاز هفته بسیج مستضعفین، بیان کرد: امسال با شعار "بسیج پاره تن مردم است"، برگزاری بیش از ۱۰۰ عنوان برنامه را در دستور کار قرار داده‌ایم که در قالب حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت و ۱۹ قشر بسیجی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه بسیج و بسیجی تابع محض ولی فقیه است و سربازان واقعی امامین انقلاب هستند، گفت: توکل به خدا، توسل به ائمه معصومین(ع) و پیشرو بودن در تمام عرصه‌های اجتماعی از ویژگی‌های بارز بسیج محسوب می‌شود.

وی با اشاره به خدمات ماندگار سپاه و بسیج از سال ۹۸ تاکنون در بحث مقابله با بیماری کرونا، افزود: بسیجیان در قالب طرح شهید سلیمانی خدمات ماندگار فراوانی را انجام دادند و این رسالت همچنان ادامه دارد، همچنین در هر پایگاه واکسیناسیون ملایر شش عضو بسیج به صورت رایگان و به طور مستمر خدمات رسانی می‌کنند.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر با اشاره به اینکه بسیجیان در سال‌های پس از انقلاب اسلامی تاکنون خدمات ماندگار فراوانی را در حوزه‌های مختلف مردم ارائه داده‌اند، اظهارکرد: بسیجیان در همه ابعاد دل به خطر می‌زنند، بن بست شکن هستند و کارهای نشدنی را شدنی می‌کنند.

حسینی با اشاره به نقش اثرگذار رسانه‌ها در روایتگری دفاع مقدس و تفکر بسیجی و تبیین این تفکر در ابعاد مختلف جامعه، ادامه داد: امروزه دشمنان با بهره‌گیری از ابزار رسانه و هزینه کرد هنگفت در سینمای هالیوود، اقدامات مفتضحانه خود را در قالب افتخار به جهانیان معرفی می‌کنند این در حالیست که ما طول هشت سال دفاع مقدس هزاران هزار افتخار کم نظیر ثبت شده داریم.

وی با تاکید بر اینکه در زمینه انتشار تفکر بسیجی و روایتگری دفاع مقدس کوتاهی صورت گرفته است، افزود: امروز نیاز جامعه می‌طلبد که روایتگری تفکر بسیجی و اقدامات و دستاوردهای فرماندهان و رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس در قالب هنر، فیلم، ‌سریال، کتاب شعر، عکس و غیره به مخاطبان منتقل شود و این جزء رسالات نرم افزاری بسیج به شمار می‌رود.

این مقام مسئول در مورد برنامه‌های هفته بسیج به زدن نواختن زنگ بسیج در مدرسه فخریه با حضور جمعی از دانش‌آموزان بسیجی و مسئولین اشاره کرد و افزود: در مدرسه فخریه با همکاری دانش آموزان بسیجی در بحث حجاب و مبارزه با اعتیاد و پرداختن به چالش‌های اجتماعی اقدامات بسیار جالبی صورت گرفته بود که جای تقدیر دارد.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر خاطرنشان کرد: در طول هفته بسیج بحث کمک به افراد محروم و بی بضاعت جامعه در مناطق کم‌برخوردار مدنظر ماست و هزار بسته کمک معیشتی به کمک خیرین تهیه شده که در اختیار افراد نیازمند قرار می‌گیرد.

حسینی با اشاره به اینکه مدارس نیز از یکم آذرماه فعالیت خود را به صورت حضوری آغاز می‌کنند، افزود: در همین راستا ۲۰۰ بسته شامل لوازم التحریر تهیه شده که در اختیار دانش‌آموزان شناسایی شده قرار می‌گیرد.

وی به تنش آبی موجود در ایران و سایر کشورهای جهان اشاره و اظهارکرد: گروه‌های جهادی و بسیج سپاه ناحیه ملایر در زمینه آب رسانی و تامین آب شرب تعدادی از روستاها وارد عمل شده اند، همچنین لایروبی قنات روستای کمربنه با موفقیت انجام شد.

حسینی ادامه داد: بازسازی و مرمت منزل مسکونی یک مددجوی تحت پوشش کمیته امداد در روستای ازناو و افتتاح منزل مسکونی یک مددجوی تحت پوشش کمیته امداد در روستای گماسا با کمک گروه‌های جهادی و پایگاه مقاومت بسیج در این روستاها صورت پذیرفت.

وی با بیان اینکه بازسازی و تعمیر سرویس های بهداشتی مدارس فرسوده در روستاها با استفاده از ظرفیت گروه‌های بسیجی در حال انجام است، اظهار کرد: این عملیات عمرانی در شش روستا محقق می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر از افتتاح از برپایی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در نقاط مختلف شهرستان، افتتاح کارگاه آموزش گلیم بافی در شهر و روستای لنگه کند، ورود بسیج جامعه مهندسین در بحث کشاورزی و دامپروری و مباحث تخصصی کشاورزی در بحث کشت گندم، جو، کلزا، ذرت و ارائه مشاوره در زمینه دامپروری به دامپروران سطح شهرستان خبر داد.

حسینی گفت: برنامه‌های فرهنگی متعددی به صورت اردوهای جهادی و علمی- آموزشی برای دانش آموزان مناطق محروم به منظور ارتقای سطح تحصیلی آنها صورت می‌گیرد، همچنین سه یادواره شهدا در مناطق مختلف شهرستان در طول هفته بسیج برگزار می‌شود.

وی از سرکشی به خانواده معظم شهدا، برگزاری مسابقات ورزشی متنوع در رشته‌های مختلف، اعزام گروه‌های جهادی و تیم‌های بسیج جامعه پزشکی به حاشیه شهر به منظور ارائه خدمات و ویزیت رایگان، ارائه مشاوره‌های حقوقی و مشاوره های خانوادگی، اعطای کمک جهیزیه به نوعروسان نیازمند و افتتاح نمایشگاه کتاب در طول هفته بسیج خبر داد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به بحث شیوع کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی تجمع پنج آذر ماه تبدیل به برنامه‌های مختلفی شده است و ما در سوم آذر ماه برنامه شاخصی با پخش سخنرانی مقام معظم رهبری داریم.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر در بحث تشریح برنامه‌های معاونت اجتماعی سپاه با بیان اینکه در طول امسال ۵۰ هزار عدد ماسک رایگان در مناطق محروم و بین افراد کم برخوردار توزیع شد، اظهار کرد: در طول هفته بسیج در سه محله کم برخوردار شهر ملایر شامل شمس‌آباد، سرجو و محله مسکن مهر برنامه‌های متنوعی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی مثل اعتیاد، طلاق و غیره برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: از آن جمله می‌توان به ویزیت رایگان پزشکان، ارائه مشاوره‌های مختلف در حوزه حقوقی، خانوادگی، ازدواج و اعتیاد، اعطای کمک جهیزیه به مبلغ ۵۰ میلیون تومان با همکاری خیرین برگزاری بازی‌های بومی و محلی و اهدای ماسک اشاره کرد.

حسینی از برگزاری رزمایش اقتدار گردان‌های بیت‌المقدس، امام حسین(ع) و کوثر در محل مسجد جامع ملایر، برگزاری رژه موتور سواری و رژه خودرویی در شش نقطه شهرستان و راه اندازی گشت‌های محله محور از ساعت ۲۰ تا ۲۴ هر شب در طول هفته بسیج در ۹۸ نقطه شهری و روستایی خبر داد.

این مقام مسئول با بیان اینکه در طول هفته بسیج، دیدار با امام جمعه، تجلیل از مداحان بسیجی، برگزاری همایش طلاب و روحانیون شهرستان با حضور امام جمعه همدان و یادواره آبروی محله با حضور مسئولین و اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود، گفت: همچنین در ۱۴ نقطه شهرستان ویزیت رایگان صورت می‌پذیرد.

حسینی با بیان اینکه طبق آخرین آمار بیش از ۸۰ درصد جامعه هدف ملایر نخستین دز واکسن کرونا و بیش از ۶۰ درصد جامعه هدف ملایر دزهای اول و دوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند، افزود: در بحث تربیت بدنی، مسابقات بومی محلی در اکثر روستاهای شهرستان و مسابقه دو و میدانی در جاده سلامت مزین به نام "شهید سردار سلیمانی" برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه بسیج جامعه زنان نیز ۷۵ سرفصل مختلف را در طول هفته بسیج اجرایی می‌کند، افزود: برگزاری همایش سبک زندگی ایرانی- اسلامی، همایش طلایه‌داران بسیج، برگزاری چالش علمی و جهاد آموزشی، برپایی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی، رزمایش کمک‌های مومنانه، تجدید میثاق با شهدا و رزمایش صالحین از جمله برنامه های این حوزه بسیج به شمار می‌رود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | دلخوری و ناراحتی شدید رابعه اسکویی از مازیار لرستانی؛ مجری برنامه متعجب شد