همایش مجازی «ترویج فهم میان ادیانی» در واشنگتن برگزار شد


همایش مجازی «ترویج فهم میان ادیانی» در واشنگتن برگزار شد

رئیس جمهوری پاکستان در کنفرانس مجازی تحت عنوان «ترویج فهم میان ادیانی» تاکید کرد که غرب باید هنگام تعریف مفهوم آزادی نسبت به احساسات مسلمانان توجه داشته باشد تا هارمونی میان ادیانی افزایش پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « nation»، «عارف علوی»،رئیس جمهوری پاکستان در کنفرانس مجازی تحت عنوان «ترویج فهم میان ادیانی» تاکید کرد که غرب باید هنگام تعریف مفهوم آزادی نسبت به احساسات مسلمانان توجه داشته باشد تا هارمونی میان ادیانی افزایش پیدا کند.

وی در این باره گفت: ایجاد نفرت در لباس آزادی بیان چیزی است که این روزها در غرب بسیار شاهد آن هستیم و کشورهای غربی باید به منظور جلوگیری از کاهش همکاری میان ادیان مختلف به آن توجه داشته باشند.

این کنفرانس در دانشگاه واشنگتن دی سی به منظور ترویج درک اسلام و جهان اسلام در آمریکا و تشویق گفتگوی میان ادیانی برگزار شد.

رئیس جمهوری پاکستان به عنوان سخنران در این همایش مجازی انتشار کاریکاتورهای کفرآمیز و موهن به پیامبر اکرم (ص) به نام آزادی بیان را برای مسلمانان دردناک دانست و گفت که غرب باید مراقب این گونه اقدامات باشد.

علوی با اشاره به اینکه در طول تاریخ بشریت، تضاد بین ادیان همواره به تعصب تبدیل شده است تاکید کرد که این روند منجر به سیاست گذاری بر اساس تعصبات شده است و باید از آن جلوگیری شود.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی