تاکسی‌های تبریز به کارتخوان سیار مجهز می‌شود


تاکسی‌های تبریز به کارتخوان سیار مجهز می‌شود

تبریز - ایرنا - مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تبریز با بیان اینکه توزیع کارتخوان سیار به رانندگان تاکسی در این شهر از هفته گذشته شروع شده است، گفت: تا کنون 500 دستگاه در بین رانندگان توزیع شده است.


سعید بشیریان بناب روز شنبه در گفتگو با ایرنا با اشاره به اینکه حدود ۱۱ هزار دستگاه تاکسی در تبریز وجود دارد، افزود: در صورت استقبال رانندگان تاکسی این سازمان پیش بینی های لازم را انجام داده و آماده تجهیز همه تاکسی های این شهر به کارتخوان است.

وی خاطرنشان کرد: پیش از این تاکسی های تبریز به سازمانه بارکدخوان مجهز شده بود که به دلیل مشکلات فنی این سامانه راه اندازی نشد و تصمیم بر استفاده از کارتخوان گرفتیم.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی تبریز گفت: به دنبال هماهنگی های انجام شده با نهادهای بانکی ، مسافران درون شهری در تبریز خواهند توانست با استفاده از دستگاه کارت خوان سیار در اختیار رانندگان ، از مزایای پرداخت کرایه سفر به صورت الکترونیکی برخوردار شوند.

بشیریان افزود: با اجرای این طرح یکی از بزرگترین و قدیمی ترین مشکلات بین رانندگان و مسافران که همان پول خرد بود ، رفع شده و به تدریج با توجه به حجم انبوه سفرهای درون شهری ، گام کوچک در راستای حفظ سرمایه کشور برای تولید اسکناس جدید برداشته شود.

وی دیگر مزیت اجرای این طرح را پرداخت کرایه سفر به میزان مصوب عنوان و یادآوری کرد: این طرح خواهد توانست تنش های ناشی از پرداخت کرایه را کاهش داده و رضایت مندی عمومی را به همراه داشته باشد.

بشیریان اعلام کرد: رانندگان برای دریافت کارت خوان سیار از تسهیلات بانکی با سود ۴ درصد برخوردار شده و با حداقل قیمت ممکن دستگاه مذکور را دریافت می کنند.

به گزارش ایرنا، حدود ۱۱ هزار تاکسی در زیرمجموعه سازمان تاکسیرانی تبریز فعالیت دارند که روزانه به صورت میانگین ۳۵۰ هزار مسافر را جابجا می‌کنند.

علاوه بر این تاکسی ها، ۱۵۰ آژانس مسافربری شهری نیز زیر نظر سازمان تاکسیرانی تبریز به مردم این شهر خدمات رسانی می کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟