علائم سکته در افراد سیگاری را بشناسید


علائم سکته در افراد سیگاری را بشناسید

مردان میانسال سیگاری حدود 1.5 برابر بیشتر از افراد غیرسیگاری در معرض اولین علامت بیماری قلبی را دارند.

علائم سکته در افراد سیگاری را بشناسید

به گزارش راهبرد معاصر نسبت به دیگران بیشتر مستعد سکته قلبی می باشند در ادامه به نشانه های سکته قلبی در افراد سیگاری می پردازیم با ما همراه باشید.

برای این مطالعه، محققان داده‌های ۹ مطالعه بلندمدت را که شامل بیش از ۱۰۶ هزار بزرگسال آمریکایی ۲۰ تا ۷۹ ساله بود، بررسی کردند. آن‌ها در شروع مطالعات که زمان پیگیری بین ۱۰ تا ۲۵ سال بود، فاقد بیماری قلبی بودند.
نشانه های سکته قلبی در افراد سیگاریتجزیه و تحلیل نشان داد زنان میانسالی که سیگار می‌کشیدند، تقریباً دو برابر بیشتر از زنان در آن گروه سنی که سیگار نمی‌کشیدند، در معرض یک رویداد کُشنده به عنوان اولین علامت بیماری قلبی بودند.

مردان میانسالی که سیگار می‌کشیدند ۷۹ درصد احتمال داشت که یک رویداد کُشنده به عنوان اولین علامت بیماری قلبی داشته باشند. این خطر حدود ۱.۵ برابر بیشتر از افراد غیرسیگاری بود.

در میان زنان میانسالی که سیگار می‌کشیدند، خطر طولانی‌مدت بیماری قلبی تقریباً ۳۵ درصد بود در حالی که این میزان برای غیرسیگاری‌ها حدود ۲۵ درصد بود. در میان مردان میانسال، این میزان برای افراد سیگاری ۴۶ درصد و برای افراد غیرسیگاری تقریباً سیگار کشیدن با ابتلاء به بیماری قلبی پنج سال زودتر در مردان میانسال و تقریباً چهار سال زودتر در زنان میانسال مرتبط بود./اندیشه معاصر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول