بیماران دیالیزی خلخال رایگان درمان می‌شوند


بیماران دیالیزی خلخال رایگان درمان می‌شوند

اردبیل_ایرنا_ معاون درمان دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی،درمانی خلخال گفت: کلیه خدمات ارایه شده به بیماران دیالیزی در بیمارستان امام خمینی(ره) این شهرستان رایگان است.

دکتر عمران خسروی روز یکشنبه به ایرنا افزود: هرچند خدمات دیالیزی تحت پوشش بیمه قرار دارد ولی بیشتر بیمه‌های طرف قرارداد، هزینه‌های کامل دیالیز بیماران را پرداخت نمی‌کنند.

وی اظهار کرد: با توجه به این امر، کسری پرداختی شرکت‌های بیمه برای بیماران دیالیزی در این بیمارستان از محل اعتبارات دانشکده علوم پزشکی خلخال تامین می‌شود.

رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) خلخال بیان کرد: در حال حاضر علاوه بر بیماران دیالیزی میهمان که بصورت مقطعی از خدمات تجهیزات بخش دیالیز این مرکز درمانی استفاده می‌کنند ۴۰ بیمار دیالیزی این شهرستان بطور مستمر و یک روز درمیان در این بیمارستان تحت دیالیز قرار می‌گیرند.

وی اظهار کرد: از مجموع ۱۰ دستگاه دیالیز موجود در بیمارستان خلخال ۶ دستگاه اهدایی از سوی خیرین بوده و اخیرا نیز یک دستگاه دیالیز ایرانی به قیمت سه میلیارد ریال از سوی یک خیر خلخالی خریداری و به بخش دیالیز این بیمارستان اضافه شد.

وی با بیان اینکه کلیه خدمات دیالیزی باید زیر نظر پزشک متخصص انجام و امکان دیالیز بیماران در محلی خارج از بیمارستان و یا در داخل خانه‌ها امکان پذیر نیست،اظهار کرد: هم اکنون هشت کادر پرستاری بیمارستان در بخش دیالیز مشغول به کار هستند و میزان رضایت‌مندی بیماران از نحوه خدمات پرستاری مطلوب است .

به گزارش ایرنا، ۲۳ لغایت ۳۰ آبان ماه، با عنوان “هفته حمایت از بیماران کلیوی” نامگذاری شده است و به همین مناسبت امروز در مراسمی که در بخش دیالیز بیماریستان امام خمینی خلخال برگزار شد، امام جمعه ،فرماندار و خیران با اهدای گل از بیماران دیالیزی این بخش دیدار و دلجویی و از پرستاران این بخش تجلیل کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک