150میلیارد ریال برای احداث درمانگاه خیریه بیماران کلیوی خلخال هزینه شد


150میلیارد ریال برای احداث درمانگاه خیریه بیماران کلیوی خلخال هزینه شد

اردبیل_ایرنا_مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی خلخال گفت:برای احداث درمانگاه خیریه بیماران کلیوی خلخال 150میلیارد ریال هزینه شده است.

برات باقری روز یکشنبه در آیین هفته حمایت از بیماران کلیوی اعلام کرد: کار عملیات اجرایی ساخت درمانگاه خیریه بیماران کلیوی خلخال از سال ۱۳۷۰ و با استفاده از کمک‌های مالی جمع آوری شده از مردم خیر و نیکوکار این شهرستان و همچنین خیران مقیم سایر مناطق کشورمان آغاز شده و برای تکمیل و بهره‌برداری از آن ۲۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر هزینه خواهد شد.

وی با بیان اینکه ساختمان درمانگاه خیریه بیماران کلیوی خلخال با زیربنای هزار و ۶۵۰ متر مربع در پنج طبقه شامل درمانگاه،اقامتگاه ،بخش اداری و سایر امکانات مورد نیاز بیماران کلیوی است و تاکنون ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد خواستار مساعدت مسوولان اجرایی این شهرستان برای تکمیل و بهره‌برداری از این درمانگاه و همچنین همکاری دانشکده علوم پزشکی خلخال در آغاز بکار این مکان درمانی بیماران کلیوی نیازمند مالی شد.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی خلخال با بیان اینکه ۵۰ بیمار دیالیزی و ۲۵ بیمار پیوند کلیه منظقه توسط این انجمن تحت پوشش قرار داشته و انواع حمایت‌های مالی از این افراد توسط انجمن صورت می گیرد، اظهار کرد: پرداخت مستمری ماهانه به بیماران دیالیزی نیازمند و توزیع سبد غذایی ماهانه در بین خانواده آنها از جمله حمایت‌های مالی این انجمن از بیماران کلیوی این شهرستان از ابتدای تاسیس آن است.
وی با اشاره به اینکه درمانگاه تخصصی بیماران کلیوی خلخال نخستین درمانگاه بیماران کلیوی خیریه در استان اردبیل است که با کمک مالی مردم خیرخواه این شهرستان در حال احداث است گفت: برای احداث این درمانگاه تنها از سوی یک خیر خلخالی هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کمک مالی شده است.

در این آیین که به مناسبت گرامیداشت سالروز ملی دیابت و هفته حمایت از بیماران کلیوی برگزار شد سرپرست فرمانداری خلخال نیز گفت:هم اکنون ۴۰ بیمار دیالیزی به صورت روزانه در بیمارستان امام خمینی این شهر دیالیز می‌شوند که بسیاری از این بیماران برای ادامه درمان خود و نیز تامین هزینه زندگی خانواده نیازمند توجه و حمایت مالی مردم خیر و نوع دوست هستند.
مسعود یگانه با قدردانی از دست اندرکاران انجمن حمایت از بیماران کلیوی خلخال بیان کرد: با بهره برداری از درمانگاه خیریه تخصصی بیماران کلیوی خلخال که از سوی این انجمن در حال احداث است بسیاری از مشکلات بیماران کلیوی و دیالیزی از جمله مشکل اسکان بیماران روستایی در شهر برطرف خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش