وزیر فرهنگ تاکید کرد: نباید مرزهای ایمانی مردم جابجا شود


وزیر فرهنگ تاکید کرد: نباید مرزهای ایمانی مردم جابجا شود

تهران- ایرنا- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خود را خادم و خدمتگزار مردم در حوزه فرهنگ و هنر در دولت سیزدهم خواند و تاکید کرد: باید از مرزهای ایمانی مردم حراست و حفاظت کرده و اجازه ندهیم این مرزها جابجا شوند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، محمد مهدی اسماعیلی روز یکشنبه در آیین ملی پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت در ستایش بانوان شهید پرور همراه با رونمایی از تقریظ حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب با گرامیداشت یاد و خاطر شهدا و قدردانی از برگزاری چنین مراسمی در پاسداشت و تکریم خانواده معظم شهدا، به جایگاه و ارزش والای مقام شهدا اشاره کرد و گفت: به شدت اعتقاد داریم که شهدای عزیزمان زنده اند؛ این یک اعتقاد قرآنی ست.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه به سخنان خانم اشرف السادات منتظری مادر شهید محمد معماریان که در این مراسم ایراد شد، اشاره کرد و یاد آور شد: بنده با بسیاری از مادران و پدران شهدا صحبت کرده و پای بیان خاطرات آنها نشسته ام همه آنها بیاناتی معنوی و با ارزش را از فرزندان شهید خود بازگو می کنند.

عضو کابینه دولت سیزدهم در ادامه سخنان خود تصریح کرد: امروز این کشور به برکت خون شهدا حفظ شده و وظیفه ما در هر مسئولیتی این است که در قبال خون شهدا خود را مسئول و مدیون بدانیم و تمام تلاش خود را برای ادامه دادن راه آنها همراه با آرمان‌های نظام و انقلاب اسلامی به کار ببندیم.

من که خدمتگزار کوچک مردم در حوزه فرهنگ و هنر هستم باید حراست و حفاظت کنم از مرزهای ایمانی مردم و اجازه ندهیم این مرزها جابجا شود. امروز صیانت از پیام‌های فرهنگی شهدا که در وصیت نامه های آن ها به کرار اشاره شده وظیفه تک تک ماست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به به جایگاه و منزلت پدران ومادران شهدا با ذکر اینکه حدود ۸۰ درصد از پدران و مادران شهدا آسمانی شده و دار فانی را وداع گفته اند، گفت: امروز هم نشینی با مادران و پدران شهدا برای ما افتخار بزرگی است زیرا آنها از مشکلات گره گشایی کرده و فضای پیشرفت و تعالی را تداعی می کنند. از این رو نفس آنها برکت است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به توصیه رهبر معظم انقلاب در تقریظ کتاب تنها گریه کن اشاره کرد و اظهار داشت: معظم له تاکید شان این است که یاد و نام شهدا و مادران و پدران آنها را همواره زنده نگه داریم.
وی ادامه داد: اگر محمد معماریان به شهادت رسید، رسالتش را مادر عزیزش اشرف السادات منتظری زینب گونه به دوش کشیده و تا به امروز آن را به نحو احسن انجام داده است. آنها با رسالت خطیر خود دل‌ها را متوجه خداوند و ائمه اطهار (س)می‌کنند.

به گفته وی مادران و پدران شهدا بسیار انسان‌های مقدسی هستند؛ از این بابت وظیفه همگان است که آن‌ها را تکریم و همواره مورد احترام قرار دهیم.

عضو کابینه دولت سیزدهم با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب در تقریظ کتاب تنها گریه کن تصریح کرد: همه ما در هر سطوحی باید خود را موظف در پاسداری و منویات خون شهدا بدانیم و در راه رسیدن به آرمان های آنها از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکنیم.

در این مراسم که امروز ۳۰ آبان‌ و در هفته‌ کتاب و کتابخوانی در تالار وحدت برگزار شد، تقریظ حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب بر کتاب تنها گریه کن که زندگی اشرف سادات منتظری، مادر شهید محمد معماریان را در دوران مبارزات انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و پس از آن روایت می کند، منتشر شد.

در این مراسم‌ جمعی از خانواده‌های معظم شهدا، پیشکسوتان جهاد و مقاومت و فعالان حوزه‌ ادبیات و هنر دفاع مقدس حضور داشتند. همزمان با این مراسم، آیین ملی تجلیل از مادران شهدا و تقدیر از نویسندگان کتاب‌های مرتبط با دفاع مقدس در تمام مراکز استان‌ها برگزار شد.‌

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس