جزای حبس شکار غیرمجاز در منطقه حفاظت شده خلخال 2 برابر مناطق آزاد است


جزای حبس شکار غیرمجاز در منطقه حفاظت شده خلخال 2 برابر مناطق آزاد است

اردبیل_ایرنا_رئیس اداره حفاظت محیط زیست خلخال گفت:جزا و کیفر حبس مربوط به شکار غیرمجاز در منطقه حفاظت شده خلخال 2 برابر مناطق آزاد این شهرستان است.

امین شکوی مقدم در گفت و گوی روز یکشنبه با ایرنا اعلام کرد:علاوه بر اعمال جرایم نقدی در حق شکارچیان متخلف ،پیش بینی 2 برابری جزای حبس در قانون برای افرادی که اقدام به شکار غیرمجاز در مناطق حفاظت شده می‌کنند با هدف حفظ حیات وحش وگونه‌های نادر جانوری در این مناطق تعیین شده است.

وی از دستگیری شکارچیان متخلف در منطقه شکار ممنوع دربند مشکول این شهرستان خبر داد و اظهار کرد:سه نفر شکارچی متخلف غیربومی که بطور مخفیانه اقدام به شکار وحوش منطقه دربند مشکول در داخل حوزه استحفاظی این شهرستان کرده بودند با هوشیاری ماموران یگان حفاظت این اداره دستگیر و تحویل محاکم قضایی شدند .

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خلخال گفت:از شکارچیان دستگیر شده در این منطقه 2 قبضه اسلحه شکاری مجاز، یک قبضه اسلحه قاچاق ، ۴۵ تیر فشنگ شکار پرندگان به همراه لاشه هشت قطعه کبک و یک سر خرگوش کشف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر جریمه نقدی شکار غیرمجاز یک قطعه کبک نر سه میلیون ریال و ماده آن ۹ میلیون ریال تعیین شده است افزود:جرایم کیفری مربوط به حبس شکارچیان متخلف که به تناسب میزان تخلف از سوی محاکم قضایی تعیین می‌شود در داخل مناطق حفاظت شده 2 برابر مناطق ازاد شکار است .

شکوی مقدم با تقدیر از همکاری مسوولان قضایی خلخال در امر شدت برخورد با متخلفان شکار و کمک به ایجاد آرامش برای حیات وحش منطقه بیان کرد:حکم بازداشت سه نفر شکارچی دستگیر شده در منطقه شکار ممنوع دربند مشکول توسط قاضی پرونده صادر و این افراد روانه زندان شدند.

وی گفت:با وجود ممنوعیت سه ساله شکار در این شهرستان و همچنین ممنوعیت صدور پروانه شکار پرندگان در طول این مدت شکارچیانی هستند که همچنان بدون توجه به مقررات شکار اقدام به کشتار پرندگان و وحوش در سطح مناطق ممنوعه آزاد و مناطق حفاظت شده می‌کنند.

رئیس اداره حفاظت محط زیست خلخال گفت:بخشی از منطقه شکار ممنوع دربند مشکول در داخل حوزه استحفاظی خلخال و بخش دیگری نیز در داخل حوزه شهرستان کوثر واقع شده و این منطقه سرشار از تنوع گونه‌های جانوری بوده و همواره مورد طمع سودجویان و شکارچیان متخلف است.

شهرستان خلخال بخاطر شرایط توپوگرافی خاص و کوهستانی بودن دارای گونه‌های جانوری ارزشمند همچون پلنگ، سیاه گوش، کفتار، خرس، گرگ، گراز، روباه و سایر حیوانات وحشی و پرندگان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان