معاون سازمان صمت: معادن شن و ماسه تاثیری در آلودگی هوا ندارند


معاون سازمان صمت: معادن شن و ماسه تاثیری در آلودگی هوا ندارند

در پی شرایط نامساعد جوی و براساس مصوبه چهارمین کارگروه مواقع اضطرار آلودگی هوای استان تهران، مقرر شد فعالیت کلیه واحدهای تولید آسفالت، شن و ماسه و بتن آماده تا زمان رفع شرایط اضطرار متوقف شود.

به گزارش ایسنا، در استان تهران ۲۸۰ معدن وجود دارد که اهم محصولات آن شن و ماسه و سنگ لاشه است و نیازهای عمرانی و ساخت‌وساز درسطح استان را تامین می‌کند. ضمن اینکه بالغ بر ۱۰ هزار نفر به صورت مستقیم وغیر مستقیم دراین معادن، اشتغال به کار دارند.

طبق اعلام سازمان صنعت ،معدن وتجارت استان تهران چهارمین کارگروه مواقع اضطرار آلودگی هوای استان تهران روز گذشته (شنبه/۲۹)درمحل استانداری تهران و با حضور اعضاء به ریاست معاون عمرانی استاندار برگزار شده است که براساس آن به سبب آلودگی هوای تهران، تصمیم گرفته شد که فعالیت واحدهای تولیدی معدنی تهران شامل واحدهای شن و ماسه، آسفالت، بتن آماده تعطیل خواهند بود.

در این رابطه، علی عبدی- معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران- در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن تاکید براینکه بارها اعلام شده است که فعالیت این معادن تاثیر چندانی در افزایش آلایندگی‌ها و آلودگی هوا ندارد، اظهار کرد: واحد ایمنی بهداشت سازمان در این جلسه حضور داشته است و گویا امروز و فردا (یکشنبه و دوشنبه) تعطیل شده است. حدود ۱۰۰ واحد شن و ماسه و حدود ۲۰۰ واحد تولید بتن در تهران فعال هستند که فعلا تعطیل شده‌اند.

وی افزود: در حقیقت ما معتقد هستیم که فعالیت معادن مذکور تاثیری در افزایش آلودگی هوا ندارند. بطور مثال واحدهای تولید بتن که سیمان و آب ترکیب و تولید صورت می‌گیرد، چه آلودگی خواهد داشت که منجر به تعطیلی شود. عمده آلودگی هوای تهران ناشی از خودروها و برخی صنایع است. بارها هم اعلام کرده‌ایم که معادن تهران تاثیر چندانی در ایجاد آلودگی هوای استان ندارند.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت استان تهران، ضمن اشاره به اینکه طی چند سال اخیر، این واحدها پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها نیز تعطیل هستند و ساعت کاری آن‌ها کاهش یافته است، گفت: این وحدها دارای مشکلات بسیاری بودند و به لحاظ فعالیت وضعیت چندان مناسبی نداشتند که حال قرار باشد تعطیل هم شوند. بطور مثال در برخی مواقع که میزان موجودی سیمان کم بوده است، بیش از دو الی سه ساعت امکان فعالیت نداشته‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود نوحه ضربت خوردن امام علی