آراد آهن عرضه‌کننده ارزان‌ترین پروفیل زد در ایران


آراد آهن عرضه‌کننده ارزان‌ترین پروفیل زد در ایران

یکی از مهم‌ترین مراکز تامین‌کننده انواع پروفیل بازرگانی آراد آهن است. این شرکت تجاری با کارخانه‌های بزرگ تولیدکننده مقاطع فولادی مثل ذوب آهن اصفهان، فولاد مبارکه و دیگر کارخانه‌ها ارتباط بی‌واسطه دارد و به عنوان یکی از بهترین مراجع قیمت‌گذاری و فروش آهن‌آلات شناخته می‌شود.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام آراد آهن، می‌دانید که ورق‌های فلزی مثل آهن، آلومینیوم، استیل و .... بعد از طراحی اولیه، نیاز به فرم‌دهی دارند که این کار توسط فرآیندی به نام رول فرمینگ انجام می‌شود.

تولید پروفیل با فرمینگ ورق فولادی

تولید پروفیل با فرمینگ ورق فولادی چگونه است؟ انواع رول فرمینگ کدام هستند؟ مزایا پروفیل زد چیست و چه کاربردی دارد؟ معرفی دو نوع پروفیل معروف با رول فرمینگ

رول فرمینگ چیست؟

به طور کلی به روش شکل دهی نوارهای فلزی از لحاظ طولی در یک راستا موازی با استفاده از چگونگی رفتار یک عضو بر اثر یک نیروی خارجی وارد شده به صورت عمود بر محور طولی یعنی همان خطوط خمش، رول فرمینگ گویند. به زبان ساده ترمی‌توان آن را روشی نوین دانست که به کمک طرح‌های مختلفی به ورق شکل داده می‌شود.

اما این واژه دارای یک تعریف بین المللی نیز می باشد که عبارت است از: "شکل دهی ورق با نوار فولادی موازی با خطوط خمش توسط اجرای چندین نورد کانتور شده"

انواع رول فرمینگ:

به طور کلی به دو دسته رول فرمینگ گرم برای ورق‌هایی با ضخامت بالا و رول فرمینگ سرد برای ورق‌هایی با ضخامت پایین، تقسیم می‌شود اما چون دستگاه نورد یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در رول فرمینگ است از نظر دستگاه نورد نیز این موضوع به چند دسته تقسیم می‌گردد که می‌توان از مهم‌ترین آنها به موارد زیر اشاره کرد:

دستگاه نورد معلق

دستگاه نورد دوپلکس

دستگاه نورد دوپلکس ترکیبی

دستگاه نورد استاندارد و صفحه‌ای

از مهم‌ترین مزایای این روش می‌توان صرفه‌جویی در زمان، بازدهی بالا، کم بودن ضایعات، به صرفه بودن قیمت آن، بالا بودن،

سرعت کار و همچنین فرم دهی به تمامی فلزات، پایین بودن مشکلات وارد شده بر ورق ها را دانست.

اما کاربردهای این روش بسیار شگفت‌انگیز است چرا که از ساخت و ساز ساختمان‌ها مثل استفاده در ساخت در و پنجره، مبل، نیمکت‌های فلزی، کیس کامپیوتر تا ساخت هواپیما کاربرد فراوانی دارد. اینها تنها نمونه‌های کوچکی از روش‌های استفاده رول فرمینگ است.

همچنین این روش از قالب‌هایی چون: قالب ورق شیروانی، طرح سفال یا تیپ پالرمو، طرح تیپ فرانسه، طرح دیواری یا کانکسی، قالب دیواری یا تیپ دامپا و نما برای کار خود استفاده می‌کند.

آراد آهن عرضه‌کننده ارزان‌ترین پروفیل زد در ایران

تولید پروفیل زد با رول فرمینگ

قبل از هرچیز باید بدانید که پروفیل‌ها از ورق‌های فولادی تهیه می‌شوند و جزء محصولات ثانویه آنها به حساب می‌آیند، به همین خاطر قیمت پروفیل‌ها وابسته به قیمت ورق‌های فولادی، نوع، سایز و ضخامت آنها می‌باشد.

نکته دیگری که در این خصوص باید بدانید این است که خود پروفیل‌ها نیز انواع گوناگونی براساس سایز و کاربرد دارند و از پرکاربردترین آنها می‌توان به قوطی مبلی، صنعتی و ..... اشاره کرد که البته قیمت قوطی نیز خود نسبت به دیگر مدل‌ها، متفاوت از یکدیگر هستند.

پروفیل‌ها از نظر ظاهر نیز به دو نوع بسته و باز براساس مقاطع مختلف پروفیل‌ها تقسیم می‌شوند.

پروفیل‌های باز مانند تیرآهن، تسمه، نبشی و ... در مقاطع U ،Z و I ساخته می‌شوند که بیشتر مورد استفاده مصارف ساختمانی است و پروفیل‌های بسته مانند پروفیل درب و پنجره، قوطی، لوله و ... در مقاطع Hss و … تولید می‌شوند.

تولید پروفیل زد با رول فرمینگ یک نوع پروفیل باز است که به خاطر تحمل بالای بار و شکل ظاهری، توانایی اتصال انواع سازه های مختلف به یکدیگر را دارد و از کاربرد این نوع پورفیل می‌توان در پوشش سقف سالن‌های بزرگ، ساخت ستون‌های مقاطع مرکب و چارچوب پنجره و درب‌های چوبی و ام دی اف وحتی ایستگاه‌های سوخت‌رسانی، اتوبوس و ترن، اتصال سازه‌های اسکلت فلزی و غیره نام برد.

این پروفیل‌ها سایزهای مختلفی دارند که مطابق نیاز مشتریان در ابعاد متفاوتی تولید می‌شود . قیمت پروفیل زد به ارتفاع، ورق مورد استفاده در تولید و ضخامت بستگی دارد و جزء به صرفه‌ترین پروفیل‌ها محسوب می‌شود.

تولید پروفیل آبرو با رول فرمینگ

از تولید پروفیل آبرو با رول فرمینگ برای ساخت سقف‌های شیروانی بهره می‌برند که دارای دو نوع یک طرفه و دوطرفه است.

مهمترین کاربردی که خرید پروفیل آبرو را بالا برده کنترل، انتقال آب باران و یا هر نوع مایع دیگر و جمع‌آوری آن از سقف به سطح پایین است. پس به طور کلی کاربردهای این نوع پروفیل را می‌توان به موارد زیر تقسیم کرد:

اتصال روی ساندویچ پانل‌های سقفی و انواع سقف‌های شیروانی و غیرشیروانی و حتی پارکینگ ها برای کنترل جریان آب

استفاده در سقف محیط‌های فرآوری مثل گلخانه، گاوداری و کسب و کارهای بزرگ این چنینی

در نهایت ساخت درهای چوبی و ام‌دی‌اف

این نکته را در استفاده از پروفیل‌های آبرو باید در نظر بگیرید که انتخاب آن باید با توجه به شرایط محیطی و منطقه‌ای انجام گیرد چرا که ممکن است دچار مشکلات فراوانی شوید. قیمت پروفیل آبرو نیز بسته به نوع آن و خواسته شما در استفاده از آنها متفاوت است.از مهمترین انواع پورفیل آبرو می‌توان به پروفیل جعبه‌ای در ساخت انواع سوله، ساختمان‌های صنعتی، تولیدی‌ و ساختمان‌های بیمارستان یا خانه‌های بهداشت و لندنی در ساخت سقف‌های شیروانی اشاره کرد.

آراد آهن عرضه‌کننده ارزان‌ترین پروفیل زد در ایران

قیمت روز قوطی و پروفیل

برای اطلاع از قیمت روز قوطی و پروفیل می‌توانید به سایت آراد آهن مراجعه کنید تا از قیمت‌های روز با خبر شوید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید از مشاورین حضوری این مجموعه کمک بگیرید.

انتهای رپرتاژ آگهی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله اسرائیل به سوریه و عراق همزمان با صدای انفجار در ایران