هزار و 88 پرونده تخلف صنفی در خراسان جنوبی تشکیل شد


هزار و 88 پرونده تخلف صنفی در خراسان جنوبی تشکیل شد

بیرجند - ایرنا - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: بازرسی‌های صورت گرفته از ابتدای امسال تاکنون منجر به تشکیل یک هزار و 88 فقره پرونده تخلف به ارزش 319 میلیارد و 737 میلیون ریال در این استان شده است.

عباس جرجانی روز یکشنبه در نشست کارگروه تنظیم بازار استان که به ریاست استاندار خراسان جنوبی برگزار شد افزود: در این مدت ۶۱ هزار و ۵۲۸ مورد بازرسی در راستای نظارت بر بازار و رصد کالا و خدمات واحدهای اقتصادی استان انجام شد.

وی با بیان اینکه سه هزار و ۸۳۹ گزارش‌ مردمی از طریق سامانه ۱۲۴ دریافت شد گفت: ۲ میلیارد و ۱۱ میلیون ریال به شاکیان تعدادی از این پرونده‌های تخلف برگشت داده شده است.

دبیر کارگروه تنظیم بازار استان خراسان جنوبی اظهار داشت: همچنین در زمینه مبارزه با قاچاق کالا در سطح عرضه، از ابتدای سال جاری تاکنون پنج هزار و ۸۱۰ مورد بازرسی هدفمند در این خصوص انجام شده است.

وی گفت: در این زمینه ۵۳ پرونده تخلف به ارزش ۲ میلیارد و ۴۳۱ میلیون ریال تشکیل و برای سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

جرجانی افزود: از ابتدای امسال در حوزه آرد و نان نیز هشت هزار و ۴۷۳ فقره بازرسی انجام شد که در این راستا ۲۰۷ پرونده تخلف به ارزش ۵۷۵ میلیون تومان به دلیل کم‌فروشی، فروش آرد دولتی و تعطیلی یک شیفت نانوایی تشکیل شد.

وی گفت: از این به بعد کارگروه آرد و نان استان با مدیریت جهاد کشاورزی برگزار خواهد شد و برخی نانوایی‌ها مشکل آرد دارند که باید موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی بر لزوم ثبت تمامی کالاها در سامانه جامع تجارت به منظور نظارت هرچه دقیق‌تر تاکید کرد و افزود: رصد کالاهای اساسی و غیراساسی توسط سامانه جامع تجارت انجام می‌شود.

وی تعداد فعالان استان در سامانه جامع تجارت را ۲ هزار و ۵۴۲ نفر اعلام کرد و گفت: میزان فروش نیز ۳۳ میلیارد ریال بوده و براساس این سامانه شفافیت ما در توزیع کالاهای اساسی استان ۹۲ درصد است.

جرجانی اظهار داشت: در حال حاضر ۲۰۹ واحد انبار فعال در سامانه جامع انبارها ثبت‌ شده است و کالاهای اساسی براساس این سامانه از مبدا ورود به استان تا خرده‌فروش را رصد می‌کنیم.

وی به وضعیت تغییر قیمت برخی کالاهای اساسی در استان از ۱۸ مهر ماه تاکنون اشاره کرد و گفت: به عنوان نمونه عدس هشت درصد، مرغ ۲۰ درصد، قند سه درصد، سیب‌زمینی ۱۵۶ درصد، گوشت گوسفندی چهار درصد، برنج هندی ۲۱ درصد و پیاز ۲۷ درصد افزایش داشته است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی بیان کرد: طی ماه‌های آتی افزایش قیمت گوشت قرمز با توجه به خروج دام سبک و سنگین از استان پیش‌بینی می‌شود که باید این موضوع مدیریت شود.

وی گفت: ۳۰۰ تن مرغ منجمد را در استان با قیمت مناسب ذخیره‌سازی داریم و باید تدابیر لازم برای نحوه و زمان ترزیق آن به بازار در کارگروه تنظیم بازار اندیشیده شود.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی هم گفت: در حال حاضر روزانه بیش از ۷۰ تن تخم‌مرغ در استان تولید می‌شود که ۲۸ تا ۳۰ تن آن مصرفی استان است و مابقی تولید به سایر استان‌های همجوار ارسال می‌شود.

احمد بیکس بیان کرد: قیمت مصوب تخم‌مرغ در استان هر کیلوگرم ۲۱ هزار و ۵۰۰ تومان است و این قیمت در خراسان‌ جنوبی به نسبت برخی نقاط کشور مناسب‌تر است.

وی از اختصاص ۲۵۰ تن برنج سهمیه آذر ماه به استان خبر داد و گفت: در زمینه روغن نباتی هم مشکلی نداریم و در مهر ماه ۶۶۵ تن و آبان ماه ۵۷۱ تن توزیع روغن داشته‌ایم.

بیکس با اشاره به اینکه در بازار استان به دلیل تولید زیاد مرغ، کمبودی نداریم اضافه کرد: مرغ مازاد تولیدی بعد از اشباع بازار استان به استان‌های خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان صادر می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اظهارات جدید رئیس موساد درباره توافق با حماس برای مبادله اسرا