هشدار؛ تهرانی‌ها تا حد امکان در فضای باز نمانند!


هشدار؛ تهرانی‌ها تا حد امکان در فضای باز نمانند!

پارسینه: یک مقام وزارت بهداشت روز شنبه ۲۹ آبان از وضعیت «ناسالم» هوای تهران برای «همه گروه‌ها» خبر داد و از شهروندان مقیم پایتخت خواست تا جای ممکن از تردد غیر ضروری در سطح شهر و یا ماندن در فضای باز خودداری...

هشدار؛ تهرانی‌ها تا حد امکان در فضای باز نمانند!
عباس شاهسونی، رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت، با اعلام این خبر افزود شاخص آلودگی در ۱۶ ایستگاه تهران بالای ١۵٠ گزارش شده است.

به گفته این مقام وزارت بهداشت، در منطقه ۲ شدیدترین وضعیت آلودگی را شاهد هستیم و کیفیت هوا در این منطقه «بسیار ناسالم» است. محله‌های پونک، شهرآرا، گیشا، تهران‌ویلا، شهرک غرب و سعادت‌آباد در منطقه ۲ شهرداری تهران قرار دارند.

در این گزارش از همه شهروندان تهرانی خواسته شده از ورزش در فضای باز بپرهیزند و افراد کمتر در فضای باز حضور داشته باشند. همچنین، گروه‌های حساس همچون سالمندان، بیماران تنفسی و قلبی، زنان باردار و کودکان تا حد امکان در سطح شهر تردد نکنند.

شاهسونی با بیان این‌که آلودگی هوا به معضل جدی پایتخت تبدیل شده، به کارگروه شرایط اضطرار استان تهران هشدار داد که برای حل این معضل، تصمیمی فوری اتخاذ کند.

علاوه‌بر وضعیت بحرانی آلودگی هوا در پایتخت، سازمان هواشناسی ایران در مورد تداوم آلودگی هوا در پنج کلان‌شهر دیگر نیز هشدار داده و پرهیز از تردد‌های غیر ضروری را توصیه کرده است.

پیش‌بینی‌ها حاکی است که طی روز‌های شنبه (۲۹ آبان) تا دوشنبه (یکم آذر) کیفیت هوا با مخاطراتی همچون افزایش غلطت آلاینده‌ها به‌ویژه در ساعات صبحگاهی روبه‌رو باشد.

بر اساس هشدار زرد رنگ سازمان هواشناسی، شهر‌های تهران، اراک، اصفهان، تبریز، کرج و مشهد روز شنبه درگیر این پدیده هستند و این وضعیت تا روز یک‌شنبه در تهران، کرج، تبریز و مشهد ادامه خواهد داشت. دوشنبه یکم آذر نیز تداوم این شرایط در شهر‌های تبریز و مشهد پیش‌بینی شده است.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فوری / بمباران 2 مرکز نظامی اسرائیلی توسط حزب‌الله لبنان