پایش شغلی 3 هزار نفر از متقاضیان طرح ملی مشاغل خانگی در استان سمنان


پایش شغلی 3 هزار نفر از متقاضیان طرح ملی مشاغل خانگی در استان سمنان

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان گفت: تا کنون بالغ بر 3 هزار نفر از متقاضیان طرح ملی مشاغل خانگی در استان سمنان توسط واحد مشاوره و استعداد سنجی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان سمنان ارزیابی و استعداد سنجی شده اند.

حسن رهایی گفت: مجموعاً ۳ هزار و ۱۵۸ نفر در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان سمنان ثبت نام کرده اند که در راستای اجرای فاز دوم طرح و با هدف توانمندسازی متقاضیان، تا این لحظه ۳ هزار و ۱۰۶ نفر ارزیابی اولیه شغلی شده اند.

وی با بیان اینکه در این مرحله متقاضیان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان سمنان، به تفکیک مستقل و پیشران، ارزیابی و استعدادسنجی می شوند، افزود: تا کنون حدود ۲ هزار و ۹۷۵ نفر از متقاضیان پس از ثبت نام استعداد سنجی شده اند و همچنین یک هزار و ۱۰۹ نفر نیز خدمات مشاوره و هدایت شغلی را دریافت کرده اند.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان ادامه داد: در بخش ارزیابی و استعداد سنجی، ۶۰سوال از قبل طراحی شده در سامانه inhb.ir وجود دارد که متقاضیان باید به آنها پاسخ دهند، در این واحد استعداد سنجی ازطریق تماس تلفنی با متقاضیان صورت گرفته و نسبت به تکمیل فرمها اقدام می نمایند.

رهایی اضافه کرد: در نهایت پس از بررسی پاسخ ها و بررسی شرایط متقاضی نسبت به تعیین وضعیت همکاری متقاضی بررسی صورت می گیرد و پس از آن در تماس بعدی بصورت تلفنی و یاحضوری به ارائه مشاوره های اولیه عمومی با حضور پیشرانان و یا متخصصین هر حوزه جلساتی برگزار خواهد شد.

وی همچنین افزود: در صورت موفقیت قسمتهای قبل، متقاضی می تواند به مرحله آموزش و مشاوره های تخصصی واردشود، در این مرحله ۲بخش آموزشهای عمومی (حضوری و غیرحضوری) و آموزشهای تخصصی انجام می گیرد.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان اذعان داشت: در آموزشهای عمومی مباحث مختلفی حول محور کارآفرینی و کسب و کار، تدوین و درقالب متن، فیلم، کلیپ و انیمیشن برروی سایت inhb.ir بارگذاری شده و متقاضیان حسب ضرورت از آنها استفاده می کنند، در این واحد آموزشها ازطریق سامانه آموزشهای آنلاین جهاددانشگاهی انجام می شود.

رهایی گفت: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در حال اجرا است و بالغ بر یک هزار و ۳۰۰ نفر در این طرح تحت پوشش قرار می گیرند، این طرح در سه مرحله شناسایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های اشتغال در حوزه مشاغل خانگی در استان، توانمندسازی متقاضیان و اتصال به بازار طراحی شده است.

پایش شغلی 3 هزار نفر از متقاضیان طرح ملی مشاغل خانگی در استان سمنان

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات