ایده های جذاب برای چیدمان یلدایی


در این مطلب ایده های جذاب برای چیدمان یلدایی را آورده ایم تا افراد باسلیقه و خانمهای هنرمند زیباترین تزیینات را برای این شب باستانی در نظر بگیرند . از تزیین میوه و آجیل برای نوعروس گرفته تا تزیین انار و هندوانه و درست کردن کاردستی با ساده ترین مواد. اما چه ایده هایی برای […]

در این مطلب ایده های جذاب برای چیدمان یلدایی را آورده ایم تا افراد باسلیقه و خانمهای هنرمند زیباترین تزیینات را برای این شب باستانی در نظر بگیرند . از تزیین میوه و آجیل برای نوعروس گرفته تا تزیین انار و هندوانه و درست کردن کاردستی با ساده ترین مواد. اما چه ایده هایی برای تزئینات یلدایی دکوراسیون و سفره شب چله مناسب تر است؟ برای تزئین سفره یلدا سنتی به چه چیزهایی نیاز داریم؟ چطور کرسی یلدایی را بچینیم؟ برای آشنایی با این تزیینات با ماهمراه باشید .

بادکنک آرایی

اگر در خانواده تان کودک دارید و یا دوست دارید ایده چیدمان سفره یلدای شما به گونه ای باشد که کودکان هم لذت ببرند، بهتر است از بادکنک آرایی استفاده کنید. برای این کار می توانید از بادکنک های قرمز استفاده کنید. برای درست کردن این کاردستی شب یلدا با نمد و بادکنک باید بادکنک ها شبیه به هندوانه شوند.می توانید با نمد مشکی یا ماژیک چند تکه به صورت اشک یا دانه های هندوانه روی بادکنک بگذارید. می توانید بادکنک ها را طوری در کنار هم بچسبانید که شبیه به یک قاچ هندوانه شوند و آن را در قسمت بالای میز یلدا قرار دهید.

ایده های جذاب برای چیدمان یلدایی

تزئین آجیل ها در ظرف، بهترین ایده تزئین سفره یلدا برای نوعروس

اگر کمی حوصله به خرج دهید، می توانید به عنوان ایده تزئین سفره یلدا یا شب چله نوعروس با آجیل ها یک تابلوی زیبا طراحی کنید. برای این کار باید به جای این که آجیل ها را داخل یک ظرف بریزید، آن ها را به شکل های جذاب داخل ظرف بچینید.یک ظرف نسبتا پهن یا سینی انتخاب کنید. کف ظرف یک کاغذ بچسبانید. سپس می توانید طرح مورد نظرتان را روی کاغذ بکشید و قیچی کنید. برای ترکیب نشدن آجیل ها در کنار هم با استفاده از کاغذ طرح هایی ایجاد کنید. می توانید کاغذ ها را به صورت نواری ببرید و با چسب گرمایی روی طرح بچسبانید و مرز بندی ایجاد کنید. سپس داخل هر یک از خانه هایی که با کاغذ درست کردید، آجیل بریزید.

ایده های جذاب برای چیدمان یلدایی

یک ایده جذاب دیگر برای تزیین سفره شب یلدا امسال این است که با تخمه یا پوست پسته گل درست کنید. می توانید این گل را با ترکیب تخمه به جای گلبرگ درست کنید و وسط آن را نخود بچسبانید. حتی می توانید یک مقوا را به صورت دایره ای ببرید و سپس دور تا دور آن را پوست پسته بچسبانید و یک جا شمعی درست کنید.

ایده های جذاب برای چیدمان یلدایی

قالب زدن هندوانه

اگر شما هم به سنت خوردن هندوانه در شب یلدا پایبند هستید، می توانید هندوانه شب یلدا را تزیین کنید. هندوانه ها را با قطر حدود ۲ سانتی متر برش بزنید. سپس آن ها را با قالب به شکل قلب، ستاره یا هر شکلی که دوست دارید، قالب بزنید و داخل ظرف بچینید.

ایده های جذاب برای چیدمان یلدایی

نقاشی کردن روی پوست انار

یکی از جالب ترین کارهایی که می توانید در چیدمان میز شب یلدا و تزیینات یلدایی برای نوعروس انجام دهید، این است که روی پوست انار را با استفاده از رنگ ویترای یا چسباندن نگین تزئین کنید. سپس این انارها را داخل ظرف یا در جاهای مختلف سفره یلدا قرار دهید.

ایده های جذاب برای چیدمان یلدایی

درست کردن انار به شکل گل

به عنوان یک ایده جذاب برای شب یلدا ۱۴۰۰ و همینطور تزیینات شب یلدای نوعروس، می توانید یک گل زیبا با دانه های انار درست کنید. برای این کار به سیم نازک گل سازی، انار دون شده و سلفون نیاز دارید. سیم را به شکل گلبرگ بزرگ حالت دهید. سپس یک طرف سیم را روی سلفون بگذارید و داخل آن انار بریزید. سلفون را ببندید. چند گلبرگ به این شکل درست کنید. سپس گلبرگ ها را به هم وصل کنید. برای وسط گل نیز می توانید از یک میوه دیگر که به صورت تزیینی برش زده اید استفاده کنید.

ایده های جذاب برای چیدمان یلدایی

تزئین شب یلدا روی کرسی با لوازم سنتی

اگر قصد دارید امسال سفره شب یلدا را روی کرسی قرار دهید، می توانید از لوازم سنتی و قدیمی برای تزئین این میز استفاده کنید. برای تزئین روی کرسی بهتر است از یک رومیزی ترمه یا ساتن با رنگ های شاد و مناسب شب یلدا استفاده کنید.چند ریسه رنگی و سنتی روی دیوار آویزان کنید. چند پشتی در اطراف کرسی بگذارید. می توانید از چراغ نفتی، ظروف قدیمی و حتی انواع چشم نظرهای زیبا برای تزئین کرسی استفاده کنید. ظروفی به شکل بته جقه نیز برای تزئین سفره یلدا سنتی روی کرسی بسیار مناسب است. قرار دادن شمعدان های سنتی نیز می تواند جلوه بی نظیری به میز شب یلدای شما بدهد.

ایده های جذاب برای چیدمان یلدایی

استفاده از ظروف هندوانه ای

اگر سری به بازار بزنید و کمی جستجو کنید، می توانید ظروفی را به شکل هندوانه پیدا کنید که برای شب یلدا بسیار مناسب هستند. اگر وقت و حوصله لازم را دارید، می توانید با ویترای روی ظروف شیشه ای ظرف هندوانه بکشید و از آن برای تزئین سفره شب یلدا روی زمین استفاده کنید.

ایده های جذاب برای چیدمان یلدایی

تزئین هندوانه به صورت کیک

اگر به دنبال یک ایده خاص و جذاب برای سفره شب یلدای عروس هستید، می توانید از این ایده استفاده کنید. برای این کار تنها باید هندوانه را به ۳ دایره از کوچک به بزرگ برش دهید. سپس هندوانه ها را با استفاده از سیخ چوبی به شکل طبقات کیک روی هم قرار دهید.در انتها درست مثل یک کیک تولد چند طبقه، هندوانه را با انواع میوه ها مثل خربزه قالب زده شده، انگور، توت فرنگی، کیوی و هر میوه ای که دوست دارید، به سلیقه خودتان تزئین کنید.

ایده های جذاب برای چیدمان یلدایی

استفاده از شمع بهترین ایده تزئین سفره شب یلدا

قرار دادن شمع روی سفره شب یلدا ایده بی نظیری برای تزئینات شب یلدا ساده و شیک است. برای این کار باید در قسمت های مختلف سفره یلداییتان چند شمع قرار دهید و شمع ها را روشن کنید تا جلوه سفره شب یلدای شما بیشتر شود.

ایده های جذاب برای چیدمان یلدایی

سفره یلدا با ظروف مسی

ظروف مسی جلوه و زیبایی فوق العاده ای دارند. برای طراحی یک میز یلدای منحصر به فرد با تم سنتی می توانید آجیل، میوه، شیرینی را در ظروف مسی بریزید. دو شمعدان مسی در دو طرف میز قرار دهید و چیدمان یک میز خاص و زیبا برای یلدا را به سادگی طراحی کنید. می توانید تمام ظروف و لوازم شب یلدا را داخل یک سینی مسی نیز قرار دهید و سپس آن را روی میز یا کرسی بگذارید.

ایده های جذاب برای چیدمان یلدایی

استفاده از پوست هندوانه به عنوان ظرف

یکی دیگر از ایده های خاص و زیبا برای شب چله نوعروس این است که هندوانه را به شکلی جذاب تری سرو کنید. برای این کار تنها باید چند دقیقه وقت بگذارید و این روش خلاقانه را انجام دهید. برای این ایده یلدایی ساده و ارزان ابتدا باید پوست هندوانه را نصف کنید. سپس هندوانه ها را با اسکوپ بستنی به صورت گرد از داخل آن خارج کنید.

وقتی پوست هندوانه را کامل خالی کردید، در انتها همه این اسکوپ های هندوانه را همراه با میوه هایی مثل انگور، توت، توت فرنگی و حتی اسکوپ های خربزه داخل پوست هندوانه بریزید و روی سفره شب یلدا قرار دهید. برای این کار به جای اسکوپ می توانید از قالب های فلزی کوچک به شکل های مختلف نیز استفاده کنید.

ایده های جذاب برای چیدمان یلدایی

درست کردن نمادهای یلدا با نمد

درست کردن نمادهای یلدا مثل هندوانه و انار با نمد می تواند جلوه بیشتری به سفره یلدای شما ببخشد. برای این کار می توانید با نمد قرمز، سفید، سبز و مشکی شکل هندوانه را درست کنید. می توانید نمد قرمز را به شکل انار ببرید. سپس در بخش زیر این نمادها یک سیخ چوبی فرو کنید و آن را داخل میوه، گلدان و یا هر جایی که دوست دارید بگذارید.

ایده های جذاب برای چیدمان یلدایی

تزئین میز یلدا با برگ

برای تزئین میز شب یلدا می توانید به جای رومیزی، از برگ های پاییزی استفاده کنید. چند برگ پاییزی زیبا تهیه کنید. سپس در بخش های مختلف میز یلدایی خودتان از این برگ ها استفاده کنید. جلوه ای که برگ های پاییزی به میز شما می بخشند با هیچ چیز دیگری قابل مقایسه نیست.
ایده های جذاب برای چیدمان یلدایی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس زن فوق جذاب احمد مهران ‌فر + بیوگرافی و صفر تا صد خصوصی ترین ها