1600 دستگاه تراکتور در مهاباد تا پایان امسال پلاک‌دار می‌شود


1600 دستگاه تراکتور در مهاباد تا پایان امسال پلاک‌دار می‌شود

مهاباد- ایرنا- مسوول واحد مکانیزاسیون جهاد کشاورزی مهاباد گفت: پلاک گذاری هزار و 600 دستگاه تراکتور در این شهرستان در دستور کار قرار دارد که تا پایان سال جاری تمامی آنها پلاک دار خواهد شد.

محمدقسیم ربانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سال گذشته بیش از ۸۰۰ دستگاه تراکتور در سطح شهرستان مورد بازدید قرار گرفت که ضمن تشکیل پرونده طی سال جاری حدود ۹۰ درصد آنها مراحل دریافت پلاک را انجام داده و هم اکنون پلاک دار شده اند.

وی ادامه داد: از تابستان امسال نیز تاکنون مراحل بازدید و تشکیل پرونده برای ۸۰۰ دستگاه تراکتور فاقد پلاک دیگر انجام شده که با برنامه ریزی های انجام شده تمامی تراکتورهای فعال مهاباد تا پایان سال دارای پلاک و هویت خواهد شد.

مسوول واحد مکانیزاسیون جهاد کشاورزی مهاباد با اشاره به اینکه ارایه هرگونه خدمات و اهدای سوخت ادوات منوط به شماره‌گذاری آنهاست، گفت: هم اکنون از مجموع چهار هزار و ۲۰۰ دستگاه تراکتور شناسایی شده در این شهرستان بیش از سه هزار دستگاه دارای پلاک و سند مالکیت هستند.

ربانی اضافه کرد: امسال ۲۷۰ دستگاه تراکتور در مهاباد به علت نداشتن پلاک و پرونده از دریافت سوخت منع شدند.

وی با تاکید بر اینکه کشاورزان باید در اسرع وقت نسبت به پلاک‌گذاری ادوات و ماشین‌آلات خود اقدام کنند، بیان کرد: در زمینه شماره‌گذاری هیچ محدودیتی وجود ندارد و حتی تراکتورهایی که عمر بالای ۲۰ سال نیز دارند، می‌توانند در طرح شماره‌گذاری دخیل باشند.

وی افزود: با پلاک‌گذاری ادوات کشاورزی و کنترل مصرف سوخت، ضمن جلوگیری از قاچاق سوخت می‌توانیم نیازهای بخش کشاورزی را به موقع تامین کرده و مشکلات موجود را در این زمینه رفع کنیم.

به گزارش ایرنا، شماره‌گذاری ماشین‌آلات کشاورزی یکی از ضروریات خدمت‌رسانی مطلوب در عرصه مکانیزاسیون است و می‌توان در سوخت‌رسانی به ماشین‌آلات کشاورزی برنامه‌ریزی کرد.

این مهم براساس برنامه‌ریزی مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی با هماهنگی وزارت کشور با هدف هویت بخشی و شناسنامه‌دار کردن دستگاه‌های کشاورزی و صدور کارت سوخت هوشمند انجام می‌شود.

با توجه به ماده ۲ آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی تردد خودروهای فاقد پلاک در معابر عمومی ممنوع است.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی و ۱۱۶ کیلومتری مرکز استان واقع شده و دارای بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی مستعد کشاورزی و باغی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!