توسعه ارتباطات ثابت گام لازم برای تحقق شهر هوشمند است


توسعه ارتباطات ثابت گام لازم برای تحقق شهر هوشمند است

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس گفت: تلاش می‌کنیم با همکاری مجموعه‌های خدمات رسان به ویژه شهرداری، بستر مناسبی برای فعالیت کسب و کارهای حوزه شهر هوشمند با توسعه ارتباطات ثابت فراهم کنیم.

مهرداد سهرابی دوشنبه یکم آذر در پنل تخصصی دومین کنفرانس بین‌المللی «شهر هوشمند، چالش‌ها و راهبردها» که به همت موسسه آموزش عالی آپادانا و با همکاری اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس برگزار شد، گفت: تامین زیرساخت‌های دسترسی مهمترین مسئله برای تحقق شهر هوشمند است و ارائه خدمات هوشمند به شهروندان بدون توسعه لازم در این بخش اتفاق نخواهد افتاد.

او اظهار کرد: ارتباطات سیار​یکی از تکنولوژی‌هایی است که زیرساخت‌های لازم برای تحقق شهر هوشمند را فراهم می‌کند اما با توجه به محدودیت‌هایی که در منابع فرکانسی وجود دارد، توسعه و افزایش ظرفیت برای اپراتورها بر بستر ارتباطات سیار تا حدی امکان پذیر است و به دلیل محدودیت‌های موجود نمی‌تواند پاسخگوی فناوری‌های روز باشد و با توجه به این موضوع، توسعه ارتباطات ثابت ضرورت و اهمیت بالایی دارد.

سهرابی افزود: یکی از برنامه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت جدید توسعه ارتباطات ثابت بر بستر فیبر است و ما نیز در استان در تلاشیم با ظرفیت مخابرات، اپراتورهای دارنده مجوز و نهادهای خدمات رسان بویژه شهرداری، تعامل و تسهیل لازم را برای توسعه ارتباطات ثابت ایجاد کنیم تا بستر مناسبی برای فعالیت کسب و کارهای حوزه شهرهوشمند فراهم شود.

او مشکلات قوانین و مالکیت داده‌ها را مانعی جدی برای هوشمندسازی عنوان و تاکید کرد: دستگاهها باید اقدامات جزیره‌ای و منافع شخصی را کنار گذاشته و با اشتراک گذاری داده‌ها برای رفع چالش‌ها ​اقدام کنند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس خاطرنشان کرد: زمانی می‌توانیم بگوییم هوشمندسازی اتفاق افتاده که ارتقای زیرساخت‌های شهری و الکترونیکی کردن خدمات موجب ارتقای کیفی سطح خدمات و بهبود زندگی مردم شود و این موضوع میسر نمی‌شود مگر اینکه هدف گذاری واحدی برای هوشمندسازی شهر انجام شود.

سهرابی، برای این منظور پیشنهاد داد شهرداری شیراز با محوریت کمیسیون هوشمندسازی شورای شهر به تمام دستگاههای متولی در امر هوشمندسازی فراخوان دهد تا در یک محیط تعاملی و با دیدگاه ترجیح منافع جمعی به منافع شخصی، برای بهبود فرآیندها و رفع موانع هوشمندسازی کلان شهر شیراز اقدام شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تصاویر تازه از رزمایش نیروی هوایی جمهوری آذربایجان در منطقه نخجوان