دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد پنجمین دانشگاه آزاد کشور است


دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد پنجمین دانشگاه آزاد کشور است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد گفت: این واحد پنجمین دانشگاه آزاد واحد کشور است.

داریوش جاوید در مراسم استقبال از نو دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد که امروز یکم آذرماه در سالن اجتماعات دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد پنجمین واحد دانشگاه آزاد اسلامی کل کشور و اولین واحد دانشگاه آزاد غرب کشوراست.

وی تصریح کرد: در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد دارای بیش از ۱۸۰رشته تحصیلی، حدود ۱۷۰عضو هیات علمی و حدود ۱۴۰کارمند است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد خاطرنشان کرد: در این واحد در چهار مقطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا دانشجو پذیرفته می‌شود.

جاوید اضافه کرد: دانشجویان جدیدالورود با مدیران گروه آشنا داشته باشند و چارت تحصیلی را دریافت کنند و دانشجویان برای عدم تداخل واحدهای درسی براساس چارت تحصیلی واحدهای خود را انتخاب کنند.

وی بیان کرد: در راستای بعد مالی؛ در دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد بر خود می‌بالیم که نمی‌گذاریم دانشجویان به دلیل مشکلات مالی از ادامه تحصیل بازبمانند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد ادامه داد: این واحد از زمان تاسیس تاکنون یک ریال از بودجه دولتی استفاده نکرده است و برای ارایه خدمات رفاهی، پژوهشی و دانشجویی ملزم هستیم که از دانشجویان شهریه اخذ کنیم.

جاوید عنوان کرد: امکان پرداخت تسهیلاتی را در این واحد فراهم کرده‌ایم که هیچ دانشجوی برای ادامه تحصیل به دلیل مشکلات مالی بازنماند و وام به شکل مختلف در اختیار دانشجو قرار می‌گیرد.

وی اظهار کرد: یکی از وام‌ها به این شکل بوده که خود دانشگاه در اختیار دانشجویان قرار می دهد که بدون هیچگونه بهره و دستمزدی است که باید ظرف مدت یکسال و به صورت ماهیانه پرداخت شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد تصریح کرد: وام دیگر توسط بانک‌های خارج از دانشگاه مانند ملی، مهر و رسالت در اختیار دانشجویان قرار داده می‌شود که بهره بانک ملی ۱۰درصد و بانک مهر و رسالت اصلا بهره ندارند و فقط دو و نیم تا سه درصد کارمزد دارد.

جاوید خاطرنشان کرد: وام دیگر از طریق وزارت علوم در اختیار دانشجویان قرار داده می‌شود که میزان تامین اعتبار وزارت علوم محدود است و بهره ندارد و بعد از اتمام تحصیل دانشجو تقسیط آن شروع می‌شود.

وی اضافه کرد: طبق برنامه‌ریزی و هماهنگی به عمل آمده اگر هر دانشجوی امکان گرفتن هیچکدام از این وام‌ها را نداشت خود دانشگاه شهریه را برای آن فرد تقسیط می‌کند که مشکلی برای آن پیش نیایید.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد بیان کرد: دانشگاه تمام امکانات را برای دانشجویان فراهم کرده است ولی دانشجویان باید پیگیری کار خود باشند تا در زمان امتحان و گرفتن گواهینامه پایان تحصیل دچار مشکل نشوند.

جاوید ادامه داد: در حال حاضر براساس بخشنامه‌ای که ابلاغ شده کلاس‌های زیر ۳۰نفر با رعایت پروتکل‌ها حضوری و بالای ۳۰نفر به‌صورت مجازی برگزار شود، پیش بینی این است که از ترم بعد در صورتی که شرایط کرونا کنترل شود کلاس‌ها حضوری خواهند شد که در این صورت سلف سرویس دانشگاه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ارائه خدمات خواهد داد و خوابگاه‌های دانشجویی دخترانه با بهترین امکانات آماده ارائه خدمات است.

وی با بیان اینکه برای ایاب و ذهاب دانشجویان اتوبوس در نظر گرفته شده است، افزود: در راستای کارهای فرهنگی کانون‌های فرهنگی، بسیج دانشجویی و تشکل‌ها در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد فعلل هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد اظهار کرد: این واحد دارای بزرگترین کلینیک دندانپزشکی بوده که دارای ۱۳۶ یونیت است و آماده ارایه خدمات به دانشجویان و اساتید است.

جاوید تصریح کرد: همچنین درمانگاهی را در شهرک اندیشه افتتاح کرده‌ایم که دارای پزشک عمومی، متخصص، داروخانه، تزریقات و دندانپزشکی است که تخفیف برای دانشجویان در نظر گرفته خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی در غرب کشور را در این واحد داریم که شامل؛ دندانپزشکی، پرستاری، مامایی، بهداشت حرفه‌ای و علوم آزمایشگاهی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد اضافه کرد: این واحد دارای ۱۱۰کارگاه و آزمایشگاه و بیش از ۱۳۵هزار جلد کتاب در کتابخانه است و بهترین اساتید در این واحد مشغول به تدریس هستند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1403/02/06