نماینده ولی فقیه در سپاه سیدالشهداء: بسیج یک جریان و نهاد انقلابی است


نماینده ولی فقیه در سپاه سیدالشهداء: بسیج یک جریان و نهاد انقلابی است

تهران-ایرنا- مسوول نمایندگی ولی فقیه سپاه سیدالشهدا استان تهران گفت: بسیج تفکر و جریانی انقلابی است که فرهنگ ایثار، یکدلی، اخلاص، ازخودگذشتگی و خودکفایی در عرصه‌های مختلف را به منصه ظهور رسانده است.

حجت‌الاسلام صمد بهرامی در مراسم تجمع بسیج طلاب و روحانیون در حوزه علمیه امام صادق (ع) شهرستان پاکدشت اظهار داشت: امروز طلاب در خط مقدم جبهه دفاع از ارزش‌های اسلامی قرار دارند چرا که انقلاب به پای طلاب نوشته شده و همین امر مسوولیت و وظیفه آن‌ها در برابر نظام و اهداف انقلاب اسلامی را سنگین‌تر می‌کند.

وی افزود: وقتی انقلاب اسلامی با رهبری معمار کبیر انقلاب به پیروزی رسید، از یک سو اهداف بلند انقلاب و از سوی دیگر توطئه‌های برنامه‌ریزی شده استکبار جهانی که در راس آن آمریکا بود، ایجاب می‌کرد تا از بطن مردم نیرویی توانمند در قالب بسیج شکل گیرد تا از ارزش‌های انقلاب، مکتب و ولایت فقیه پاسداری کند که امام در ۵ آذر سال ۵۸ فرمان تشکیل بسیج را صادر کرد.

بهرامی با اشاره به حضور توانمند بسیج در جریان هشت سال دفاع مقدس و خاموش کردن فتنه هایی همچون سال ۸۸ گفت: بسیج با حضور پررنگ خود در کنار نیروهای مسلح در دوران جنگ اجازه اشغال یک وجب از خاک کشور را دشمن نداد و بعد از جنگ هم علاوه بر خنثی کردن فتنه‌های گوناگون، به بازسازی مناطق تخریب شده پرداخت.

وی ادامه داد: در اغتشاشات سال ۸۸ که کشور هشت ماه در حالت التهاب به سر می‌برد، بسیج با احساس تکلیف و حضور در عرصه، بساط اغتشاشگران را جمع کرد و امروز هر چه از عمر انقلاب اسلامی می‌گذرد ارزش و اهمیت جایگاه بسیج مشخص می‌شود.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه سیدالشهداء(ع) استان تهران بسیج را عامل تداوم و بقای انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: امروز با گذشت ۴۲ سال از پیروزی انقلاب اسلامی به برکت این شجره طیبه، استکبار جهانی سیلی محکمی از تفکر بسیج و اسلام خورده و طی این ۴۰ سال هر چه توطئه برای براندازی نظام کرد برملا شد.

وی تحریف دین را یکی از سرفصل‌ها و توطئه‌های دشمن بیان کرد و افزود: دشمن با هدف تخریب، دین را مقابل دین قرار داده چیزی که امروز در افغانستان شاهد آن هستیم و می‌خواهد با دور کردن مردم از رهبری و اهداف نظام همین کار را در ایران پیاده کند.
بهرامی عامل اصلی و رمز پیروزی انقلاب را رهبری پیامبر گونه حضرت امام(ره) دانست و افزود: تداوم انقلاب به برکت این رکن از اسلام است و حوزه‌های علمیه در این خصوص باید مراقب باشند و هوشیارانه در تمامی عرصه ها عمل کند.

وی ایجاد تفرقه و جنگ داخلی و گسترش انتقاد در جامعه را از دیگر توطئه‌ها و نقشه های دشمنان نظام برشمرد و افزود: انتقاد و تفرقه افکنی و تغییر ذائقه سیاسی مردم از مؤلفه‌ها و سیاست‌های دشمن برای تضعیف و بدبین کردن مردم به اصل نظام است، چرا که دین می‌تواند مبنای عظیم اتفاقات بزرگ باشد.

طلاب بسیجی در تمامی عرصه‌ها حضوری اثرگذار دارند

فرمانده سپاه شهرستان پاکدشت نیز در این مراسم گفت: روحانیون و طلاب بسیجی با حضور در تمامی عرصه‌ها با روحیه جهادی و تبلیغ دین اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی را ترویج دهند.

سرهنگ پاسدار رضا امجدی با بیان اهمیت حضور طلاب و روحانیون بسیجی در بین نوجوانان و جوانان بسیجی کشور اظهار داشت: امروز باید از ظرفیت حوزه علمیه و بسیجیان طلبه در مجموعه‌های بسبج بهره ببریم و عرصه را برای حضور جهادی و خدمت‌رسانی فراهم کنیم.

وی افزود: امروز بسیج این شجره طیبه ریشه های مستحکمی دارد که شاخ و برگ آن تمامی اقشار جامعه از بسیج دانش آموزی، کارگری، صنوف مختلف را در بر گرفته است.

امجدی با اشاره به وجود حوزه علمیه امام صادق و پرورش طلبه های بسیجی و انقلابی در این شهرستان بیان کرد: باید از ظرفیت حوزه علمیه و بسیجیان طلبه در مجموعه بسیج در سطح مساجد، مدارس و دانشگاه‌ها با هدف ترویج و ارتقای روحیه جهادی و انقلابی بهره برد.

فرمانده سپاه پاکدشت با بیان اینکه در هر مدرسه باید یک طلبه بسیجی را مستقر کنیم افزود: با حضور طلاب بسیجی در مدارس که محل آموزش و پرورش فرزندان است می‌توان علاوه بر پاسخگوی مسائل شرعی دانش‌آموزان، زمینه‌ای فراهم می‌شود تا از نزدیک با موضوعات و مسائل آسیب‌های اجتماعی به ویژه در سطح مدارس آگاه شده و در مقام مشاوره و در راستای تبیین موضوعات اساسی انقلاب اسلامی بهره مند شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | تصویری از یک خواننده زیر زمینی در آغوش علی دایی