شهردار تهران: کار بسیجی، خدمت بی منت است


شهردار تهران:  کار بسیجی، خدمت بی منت است

تهران- ایرنا- شهردار تهران گفت: خدمت بی منت در جهت گره گشایی از مشکلات زندگی مردم و ساختن یک جامعه الگو کاری است که تنها از عهده بسیج بر می آید.

به گزارش ایرنا، علیرضا زاکانی روز دوشنبه در همایش بسیجیان شهرداری تهران گفت: آنچه ماندگار است و به ما هویت می دهد موضوع تفکر و فرهنگی است که بسیج از آن برخوردار است، اگر این فرهنگ را در مواضع خود نمایان کنیم پیروز خواهیم بود، چه پیروزی ظاهری بر دشمنان و چه پیروزی باطنی و شهادت و پیوستگی به دریای بیکران رحمت الهی است.

وی افزود: آنچه برای بسیجی قیمت ایجاد می کند همین تفکر است که بر مبنای بندگی خدا رقم می خورد، افق ما در این مسیر حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) هستند و در رسیدن به این مسیر باید گوی سبقت را از یکدیگر برباییم و خودمان را از بندگی خدا بهره مند کنیم.

شهردار تهران ادامه داد: روزی که خرمشهر آزاد شد رزمندگان با همه وجودشان شادی و عزت را برای ملت به ارمغان آوردند، اما امام (ره) بعد از این پیروزی فرمود که خرمشهر را خدا آزاد کرد یعنی اینکه مواظب باشید تا دچار غفلت از این موضوع نشوید.

به گفته وی، در واقع باید به اثر و یاد خدا در پیروزی توجه کنیم و در شکست ظاهری نیز دچار انفعال نشویم، باید آنچه به عنوان مسئولیت های خود در تاریخ بر عهده گرفتیم را دنبال کنیم.

زاکانی خاطرنشان کرد: در عملیات والفجر ۸ صدام با شیوه تقابلی تحت عنوان دفاع متحرک در عراق، مهران را گرفت، ما نیز فاو را گرفته بودیم. مهران آن روز چند خانه خرابه بیش نبود، هر چند گردی از خاک ما به دنیا می ارزد اما فاو با مهران قابل مقایسه نبود، وقتی صدام تبلیغ گسترده ای ناظر به این موضوع و گرفتن مهران انجام داد امام (ره) فرمود که مهران باید آزاد شود.

وی یادآو شد: با وجود اینکه در آن زمان ۲ عملیات بزرگ یگان های ما را درگیر کرده بود و حتی شناسایی های ما برای آزادسازی مهران ناکامل مانده بود ، اما یک بیان در بین یکی از بچه ها بود مبنی بر اینکه امام (ره) فرمودند مهران آزاد شود. بنابراین شب اول مهران آزاد شد و شب سوم بچه های ما مشرف به شهر بدره عراق شدند.

شهردار تهران اظهار داشت: این پیروزی ها به روح بزرگ و الهی بر می گردد، طی ۴۲ سال آنچه از امام (ره) و رهبری می بینیم جز این نیست بنابراین باید متصف به این صفات شویم و باید خودمان را هم مختصات با ایشان کنیم و برای رسیدن به نقطه خدمتگزاری و نوکری مردم تلاش کنیم.

وی افزود: نقطه خدمتگزاری و نوکری مردم یعنی خدمت بی منت در جهت گره گشایی از زندگی مردم و ساختن یک جامعه الگو و این کار از بسیج بر می آید. باید خودمان را مکلف کنیم که شرایط را آنگونه دنبال کنیم که به اقتضای یک بنده بسیجی از ما انتظار است. بسیج باید منشاء امید و خدمت و بزرگی برای مردم قرار گیرد.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مفتخریم که در هفته بسیج آن هم در مجموعه شهرداری به عنوان یک نهاد خدمتگزار اجتماعی حضور داریم و باید در همه شئون جامعه این خدمتگزاری را برای مردم دنبال کنیم و امیدواریم رضایت مردم و رهبری معظم انقلاب و حضرات اهل بیت و مافوق همه، خداوند متعال فراهم شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی