سپاه بجنورد 60 واحد مسکونی مناطق زلزله زده خراسان شمالی را بازسازی کرد


سپاه بجنورد 60 واحد مسکونی مناطق زلزله زده خراسان شمالی را بازسازی کرد

بجنورد- ایرنا- فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بجنورد گفت: 60 باب منزل مسکونی مناطق زلزله زده شهرستان جاجرم توسط 80 جهادگر بسیج و سپاه بازسازی شد.

سرهنگ مهدی الهی‌راد روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: ۸۰ جهادگر بسیجی و سپاهی در قالب هفت گروه جهادی همزمان با هفته بسیج به مدت سه روز در مناطق زلزله زده جاجرم اردو زدند و خدمات امدادرسانی را برای ۶۰ واحد مسکونی انجام دادند.

وی تصریح کرد: این تعداد از واحدهای مسکونی در روستاهای پیش دره، قرجه رباط و عمارت بخش شوقان از توابع شهرستان جاجرم بازسازی شد و مردم زلزله زده این منطقه قبل از سرمای فصلی دارای سرپناه شدند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بجنورد افزود: حفر چاه، لایروبی قنوات، ساخت استخر و حمام عمومی و و بازسازی دیوراهای ترک خورده از عمده فعالیت جوانان و نوجوانان بسیجی در قالب گروه‌های جهادی در مناطق زلزله زده است.

زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۵ ریشتری ساعت ۳.۳۴ دقیقه بامداد روز دوشنبه ۲۷ اردیبهشت مناطقی از جنوب خراسان شمالی و شهر سنخواست و روستاهای اطراف را لرزاند و با گذشت حدود پنج ساعت از نخستین زمین لرزه، ۲ زمین لرزه ۵.۴ و ۴.۲ ریشتری دیگر در بخش های سنخواست و شوقان در شهرستان جاجرم به ثبت رسید.

براثر این زمین لرزه به بیش از یک هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی ۱۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت وارد شد و ۱۲۱ واحد مسکونی تخریب شد.

بر این اساس، یکهزار و ۱۸۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض و تسهیلات کم‌ بهره به زلزله زدگان استان اختصاص یافت و ۵۰۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض و ۶۸۰ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره به زلزله زدگان استان پرداخت شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود همه آهنگ های ارسان ار