اخبار کوتاه سینما و تئاتر | از سورپرایز شدن طرفداران پیکی بلایندرز تا برگزاری مراسمی به یاد زنده یاد «علی انصاریان»


اخبار کوتاه سینما و تئاتر | از سورپرایز شدن طرفداران پیکی بلایندرز تا برگزاری مراسمی به یاد زنده یاد «علی انصاریان»

به گزارش دیباچه ، مدتی بود که مخاطبان علاقه مند به اخبار کوتاه دنیای سینما و تئاتر منتظر این آیتم خبری بودند که تصمیم گرفتیم امروز به مهمترین رویدادهای خبری در این حوزه بپردازیم ؛ اول از همه به خبر غافلگیرکننده از سریال جذاب...

به گزارش دیباچه ، مدتی بود که مخاطبان علاقه مند به اخبار کوتاه دنیای سینما و تئاتر منتظر این آیتم خبری بودند که تصمیم گرفتیم امروز به مهمترین رویدادهای خبری در این حوزه بپردازیم ؛ اول از همه به خبر غافلگیرکننده از سریال جذاب « پیکی بلایندرز » اشاره می کنیم که حسابی سر و صدا کرده ؛

این سریال جزو معدود سریال های موفق سالهای اخیر بوده و از فیلمنامه خوب ، بازی های درخشان و موسیقی بی نظیری بهره برده و در فصل پایانی نیز قرار است درخشان تر از قبل نمایش داده شود.

اخبار کوتاه سینما و تئاتر | از سورپرایز شدن طرفداران پیکی بلایندرز تا برگزاری مراسمی به یاد زنده یاد «علی انصاریان»

کارگردان سریال «پیکی بلایندرز» همزمان با انتشار تیزری از فصل پایانی این سریال، از پخش زودتر از انتظار آن خبر داد؛ کارگردان سریال «پیکی بلایندرز» (Peaky Blinders)، آنتونی بایرن در صفحه شخصی اینستاگرام خود تیزری از این سریال را به اشتراک گذاشت و نوشت: «زودتر از آن که فکرش را می‌کنید.»

کلیپ تازه منتشر شده از این سریال ستاره اصلی آن، کیلین مورفی را نشان می‌دهد که با یک کیسه در دست در خیابان راه می‌رود، اما صحنه سریع قطع می‌شود و نوشته «اوایل ۲۰۲۲» نشان داده می‌شود.

سریال «پیکی بلایندرز» از سال ۲۰۱۳ پخش شد و فصل ششم از این سریال تلویزیونی با یک فیلم بلند دنبال خواهد شد که داستان را تکمیل خواهد کرد.

استیون نایت، سازنده اصلی سریال «پیکی بلایندرز» در پنل جشنواره فیلم لندن که ماه گذشته برگزار شد، گفت: فیلم بلندی که قرار است ساخته شود، آن گونه که می‌دانیم، پایان راه برای این سریال خواهد بود.

تولید فیلم بلند از «پیکی بلایندرز» در سال ۲۰۲۳ کلید خواهد خورد و نایت تأیید کرد که قرار است این فیلم در بیرمنگهام انگلستان فیلمبرداری شود.

کانرد خان بازیگری است که در فصل ششم به تیم بازیگران «پیکی بلایندرز» اضافه خواهد شد. وی درباره این سریال گفت: وقتی برای اولین بار برای نقشم تست دادم، گفتم خیلی جالب است که این فیلمنامه را می‌خوانم. نمی‌توانستم باور کنم و وقتی این نقش به من سپرده شد، واقعا یکی از رویاهای من به حقیقت پیوست.

فصل پایانی این سریال در حالی فیلمبرداری شد که هلن مک‌کروری به دلیل سرطال درگذشت و این فصل بدون او جلوی دوربین رفت.

درگذشت تلخ بازیگر جوان آمریکایی جامعه بازیگران را شوکه کرد

کریستوفر لاندن کارگردانی که نخستین بار در سینما به جویی مورگان میدان داد، خبر درگذشت این بازیگر جوان را اعلام کرد. هنوز خبر درگذشت این بازیگر ۲۸ ساله اعلام نشده است.

اخبار کوتاه سینما و تئاتر | از سورپرایز شدن طرفداران پیکی بلایندرز تا برگزاری مراسمی به یاد زنده یاد «علی انصاریان»

جویی مورگان خیلی زود در نوجوانی با فیلم «راهنمای پیشاهنگ‌ها به آخرالزمان زامبی‌ها» پا به عرصه بازیگری گذاشت.

در بیانیه‌ایی رسمی که برای درگذشت مورگان منتشر شده است نیز اشاره‌ای به دلیل درگذشت این مرگ ناگهانی نشده است.

منبع:‌ دیلی‌میل

قدردانی سرپرست معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

محمود شالویی، سرپرست معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه قادر آشنا، مدیرکل هنرهای نمایشی، شامگاه یکشنبه سی‌ام آبان از نمایش «بابا آدم» به نویسندگی و کارگردانی لیلی عاج در تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر دیدن کردند.

در این دیدار ابراهیم گله‌دارزاده، رییس مجموعه تئاتر شهر و سیدوحید فخرموسوی، ریس شورای ارزشیابی و نظارت اداره‌کل هنرهای نمایشی و مجید فروغی، مدیر روابط‌عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز حضور داشتند.

اخبار کوتاه سینما و تئاتر | از سورپرایز شدن طرفداران پیکی بلایندرز تا برگزاری مراسمی به یاد زنده یاد «علی انصاریان»

سرپرست معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان اجرای این اثر نمایشی با حضور در پشت صحنه اثر، ضمن دیدار و گفت‌وگو با کارگردان و بازیگران تئاتر «باباآدم» گفت: «امشب شاهد نمایشی بودم که براساس مستندات و منابعی که در دسترس نویسنده و کارگردان محترم این اثر نمایشی قرار گرفته با تخیل هنرمندانه وی درهم آمیخته و توانسته بود کاری زیبا و دیدنی را به مخاطب ارائه کند.»

شالویی افزود: «به اعتقاد من بخش‌های مهمی از این کار می‌تواند به عنوان جریانی در تاریخ ما با اوضاع و احوالی که طی سال‌های طولانی در ضمیر مردم ما بوده ارتباط و آشنایی دیرینه‌ای داشته باشد. در این چارچوب بازی خوب و هنرمندانه‌ای هم در کنار نویسندگی و کارگردانی اثر ارائه شده بود که مجموع این مولفه‌ها توانست اثر ارزشمندی را پیش روی تماشاگران قرار دهد.»

نمایش «بابا آدم» به نویسندگی و کارگردانی لیلی عاج، تهیه‌کنندگی امیرحسین شفیعی و با بازی (به ترتیب ورود صحنه) جواد پورزند، الهام شعبانی، حمید محمدی، سیدجواد حسینی، شهروز آقایی‌پور، مهتاب محسنی، سیامک زین‌الدینی، رضا جوشنی و رامین قربانی هر روز ساعت ۱۸:۳۰ به مدت زمان ۸۰ دقیقه و قیمت بلیت ۴۰ هزار تومان در تالار چهارسو تئاتر شهر میزبان مخاطبان تئاتر است.

خانه هنرمندان میزبان نمایش «آسانسور نداره» شد

نمایش «آسانسور نداره» به نویسندگی «سباستین تیری» ترجمه «هومن حسین‌زاده» و کارگردانی لبخند بدیعی از نهم آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۴۵ اجراهای خود را در تالار استاد انتظامی مجموعه خانه هنرمندان آغاز خواهد کرد.
در نمایش کمدی «آسانسور نداره» که به شیوه «بورلسک» بر روی صحنه خواهد رفت، ارسطو ‌خوش ‌رزم، علی ‌عامل هاشمی و شیما ملکی به ایفای نقش خواهند پرداخت وامیر قالیچی: مجری طرح و مدیر روابط عمومی، کهبد تاراج: مدیر تولید، لبخند بدیعی: طراح صحنه، پگاه ترکی: طراح لباس، رضا خضرایی: طراح نور، شایان کیانی: طراح پوستر، عماد دولتی: عکاس، استدیو آرتیو ساخت تیزر، محمد امین قهرمانی و شیما ملکی دستیاران کارگردان و محمد امین قهرمانی متریال تبلیغاتی به عنوان تیم اجرایی این اثر نمایشی خواهند بود.

اخبار کوتاه سینما و تئاتر | از سورپرایز شدن طرفداران پیکی بلایندرز تا برگزاری مراسمی به یاد زنده یاد «علی انصاریان»
پیش از این نمایش «آسانسور نداره» آذر ماه ۱۳۹۸ در کارگاه نمایش مجموعه تئاتر شهر به صحنه رفته بود ومورد استقبال مخاطبان تئاتر قرار گرفته بود.
پیش فروش بلیت نمایش «آسانسور نداره» از امروز در سایت تیوال به نشانی www.tiwall.com آغاز خواهد شد و علاقه‌مندان برای پیش خرید این نمایش می‌توانند اقدام کنند.

« گورخرسیاه » در مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

نمایش عروسکی «گورخر سیاه» به کارگردانی شراره طیار از روز هفتم آذر در مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای نخستین بار به روی صحنه می‌رود.

این نمایش با اقتباس از افسانه‌ای آفریقایی با همین نام، نوشته بربل مایا، از سوی زهرا وثوق شیرایه ترجمه و برای مخاطب خردسال و کودک در سال ۱۳۹۷ تولید شد.

نمایش «گورخر سیاه» از پذیرش تفاوت بین موجودات و احترام به آنها صحبت می‌کند و مخاطبان کودک را در مقابل این چالش فکری قرار می‌دهد که آیا تفاوت‌های ظاهری می‌تواند تعیین کننده ارتباط ما با دیگران باشد یا خیر.

اخبار کوتاه سینما و تئاتر | از سورپرایز شدن طرفداران پیکی بلایندرز تا برگزاری مراسمی به یاد زنده یاد «علی انصاریان»

بر اساس این خبر، تقویت ارکان هوش اخلاقی «همدلی، مهربانی، وجدان»، پذیرش و احترام به تفاوت‌های ظاهری موجودات و تقویت مهارت‌های حل مساله، تلاش و پیگیری از جمله مواردی است که در روند داستان این نمایش به آنها پرداخته می‌شود.

در خلاصه این نمایش آمده: یک روز صبح گورخر از خواب بیدار می‌شود و درمی‌یابد تمام خط‌های سفیدش ناپدید شده، او دیگر یک گورخر نیست و باید گودال آب را ترک کند. اما جغد دانا برایش یک پیشنهاد دارد و... و.

نمایش عروسکی «گورخر سیاه» تاکنون موفق به دریافت جوایزی همچون برگزیده کارگردانی بخش خردسالِ بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، برگزیده داوران اسیتژ برای مخاطب خردسال و حضور در جشنواره بین‌المللی تهران مبارک در سال ۱۳۹۹ شده است.

بر همین اساس صبا قدیمی به عنوان طراح و سازنده صحنه و عروسک و همچنین دستیار کارگردان، فهیمه باروتچی، شراره طیار و امیرحسین انصافی به عنوان گردانندگان عروسک و بازی‌سازان، امیرحسین انصافی به عنوان شاعر، آهنگساز و اجرای موسیقی و صبا قدیمی به عنوان طراح پوستر و بروشور، با این نمایش همکاری کرده‌اند.

این نمایش که به سفارش مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری تولید شده به مدت ۴۰ دقیقه ساعت ۱۷ از روز یکشنبه هفتم آذر ۱۴۰۰ در سالن بوستان این مرکز واقع در پارک لاله تهران اجرا خواهد شد.

برگزاری مراسمی به یاد زنده یاد « علی انصاریان »

گرامی‌داشت یاد «علی انصاریان» بازیگر فیلم سینمایی «رمانتیسم عماد و طوبا» همزمان با آغاز اکران این فیلم، عصر چهارشنبه توسط بنیاد سینمایی فارابی در سینما فرهنگ برگزار خواهد شد.

در پی آغاز نمایش عمومی فیلم سینمایی «رمانتیسم عماد و طوبا» دومین ساخته بلند سینمایی «کاوه صباغ‌زاده» از چهارشنبه ۳ آذر، در مراسمی، یاد مرحوم «علی انصاریان» بازیگر فقید آن گرامی داشته می‌شود.

بر اساس این خبر، این مراسم ساعت ۲۰:۱۵ روز چهارشنبه این هفته با نمایش این فیلم و با حضور عوامل سازنده آن و مهمانان در سینما فرهنگ برگزار خواهد شد.

اخبار کوتاه سینما و تئاتر | از سورپرایز شدن طرفداران پیکی بلایندرز تا برگزاری مراسمی به یاد زنده یاد «علی انصاریان»

فیلم سینمایی «رمانتیسم عماد و طوبا» از آثار خانواده‌ محور سال‌های اخیر است که در آن، پاسداشت نهاد خانواده و فرزندآوری مورد توجه قرار گرفته است.

این فیلم تولید بنیاد سینمایی فارابی است که در سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر نامزد کسب دو سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن (پیام آزادی) و بهترین بازیگر نقش اول زن (الناز حبیبی) شد.

الناز حبیبی، حسام محمودی، زنده‌یاد علی انصاریان و مرتضی‌علی عباس‌میرزایی بازیگران اصلی این فیلم سینمایی هستند.

علی انصاریان فوتبالیست و بازیگر بر اثر کرونا بهمن ماه سال گذشته درگذشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جذاب ترین بازیگران سینما که کراش همه اند + 16 استایل ترند و مدلینگی که ایسنتاگرام را تر...