250 مرکز نیکوکاری در خوزستان فعال است


250 مرکز نیکوکاری در خوزستان فعال است

اهواز - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان با بیان اینکه هم اکنون 250 مرکز نیکوکاری در استان فعال هستند، گفت: 900 میلیارد ریال کمک‌ مردمی در این مراکز از ابتدای امسال تاکنون جمع‌آوری شده که به نسبت مدت مشابه پارسال 20 درصد رشد داشته است.

به گزارش ایرنا جمال شیبه روز دوشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: مراکز نیکوکاری از ابتدای امسال تاکنون ۹۰۰ میلیارد ریال کمک و خدمات به محرومان ارایه داده‌اند.
وی با بیان اینکه ایجاد مراکز نیکوکاری باعث هم افزایی در خدمت رسانی به نیازمندان می‌شود، افزود: مراکز نیکوکاری تخصصی در حوزه اشتغال، مسکن، حقوقی و... فعالیت داشته و با همکاری حوزه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) فعالیت‌های خوبی انجام می‌شود.

شیبه گفت: تشکیل مراکز تخصصی برای نظام مند کردن ارایه خدمات اشتغال و کارآفرینی و کمک به رفع موانع، مشکلات و تنگناهای فضای کسب و کار مددجویان به واسطه‌ امکانات و توانمندی‌های کارآفرینان نیکوکار بوده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره)خوزستان هدف از تاسیس و گسترش این مراکز را استفاده از ظرفیت مردم برای رفع مشکلات در جامعه دانست و ادامه داد: این مراکز امکان معرفی نیازمند و مددجویان برای استفاده از مزایای ویژه اعم از کمک‌ درمانی، تامین مسکن و اجاره بها، کمک هزینه ازدواج و تامین جهیزیه، هزینه تحصیلی و سبد کالا را دارند.
وی با بیان اینکه مراکز نیکوکاری با عنوان‌های محله‌ای و تخصصی در زمینه‌های فرهنگی، اشتغال و کارآفرینی و زکات و براساس نوع نیازهای مددجویان در حال فعالیت هستند، افزود: در نظر داریم به‌زودی مرکز نیکوکاری متنوع و متفاوتی ویژه خانوارهای نیازمند راه‌اندازی کنیم.
شیبه گفت: تلاش داریم در تمامی محله‌ها به‌ ویژه مناطق محروم، مراکز نیکوکاری تخصصی متناسب با نیاز هر منطقه با مشارکت مردم راه‌اندازی کنیم تا ضمن رفع مشکلات نیازمندان، به رونق اقتصادی این مناطق نیز کمک شود.

حدود ۱۳۰ هزار خانوار در خوزستان زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها