توسعه چارک لازمه پیشرفت گردشگری کیش است


توسعه چارک لازمه پیشرفت گردشگری کیش است

کیش - ایرنا - مدیرعامل شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش گفت: چارک مقدمه ورود به کیش بوده و توسعه آن لازمه پیشرفت بخش گردشگری و سرمایه گذاری این جزیره است.

به گزارش ایرنا، عزیز الله محمدی روز دوشنبه در بازدید از بندر چارک با اشاره به اینکه این بندر جدا از کیش نبوده و طرح توسعه آن مورد توجه است اظهار داشت: هزینه های که برای چارک صرف می شود به نفع اهالی آن و وجب پیشرفت است.

وی اضافه کرد: یکی از اولویت های اصلی این شرکت لایروبی بندر چارک بوده و جاده مواصلاتی کیش به چارک نیز در دستور کار است و در آینده نزدیک عملیات احداث آن اجرا می شود.

مدیر عامل شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش گفت : چهره بندر و فضای نا مناسب شهری موجب شده است توجه جدی به بندر شود و توسعه فضای سبز و سرویس های بهداشتی در بندر توسعه می یابد و این عملیات تا عید نوروز انجام می شود.

وی یادآور شد: در کیش برای خدمات به کامیونداران هتل و فضای خواب در نظر گرفتیم که در مواقع ضروری استفاده کنند و امیدواریم که در چارک هم همین اتفاق بیفتد و در این محل برای کامیونداران نیز تسهیلات در نظر گرفته شود.

محمدی افزود: یکی از مسایلی که چارک را می تواند به موقعیت اقتصادی بزرگ برساند گمرک بندر چارک است و این مطالبه بر عهده سازمان منطقه آزاد کیش است و لازم است در راستای این مهم اسکله گمرک از اسکله کشتیرانی جدا شود.
وی همچنین گفت: توسعه صیادی می تواند یک ظرفیت اقتصادی باشد و ساخت اسکله صیادی مشکلات این حوزه را برطرف می کند و صیادان چارک مجاز نسیتند به به مرز دریایی کیش نزدیک شود.

بندر چارک مهمترین معبر ورودی به جزیره کیش از طریق دریا است، این بندر در شهری به همین نام واقع شده که از توابع شهرستان بندر لنگه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط