ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ضامن بقای انقلاب است


ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ضامن بقای انقلاب است

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل ورزش و جوانان لرستان گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ضامن بقای انقلاب اسلامی بوده و این نظام تاکنون به برکت خون شهدا در عرصه‌های ملی و بین‌المللی افتخارآفرینی کرده است.

به گزارش ایرنا حشمت الله امان الهی روز دوشنبه در دومین یادواره گرامیداشت شهدای ورزشکار لرستان اظهار کرد: شهدا با تاسی از رفتار امام حسین (ع) درس فداکاری، ازخودگذشتگی، شجاعت و شهامت را آموختند بنابراین تکریم و تعظیم مقام آنان یک وظیفه غیرقابل انکار است.

وی گفت: جامعه ورزش لرستان مسوولیت کمیته ورزشی کنگره ۶ هزار و ۳۰۰ شهید استان را برعهده دارد که برگزاری چهار مسابقه کشوری، همایش پیاده‌روی، چاپ کتاب یادمان شهدای ورزشکار، نشست های تخصصی جوانان و سرکشی به خانواده های شهدا از مهمترین برنامه های آن می باشد.

وی بیان کرد: فعالیت جامعه ورزش در این کنگره با کمیته های فرهنگی در هیات‌های ورزشی شروع و بیش از ۹۰ درصد برنامه‌ها به نام و یاد کنگره ۶ هزار و ۳۰۰ شهید در لرستان برگزار شد.

امان الهی اضافه کرد: همچنین اجرای بیش از یکهزار برنامه ورزشی به صورت مجازی در شرایط سخت کرونا تحت عنوان کنگره شهدا، توسط هیات های ورزشی لرستان اجرا شد.

وی با بیان اینکه این یادواره با هدف انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به جامعه، نسل نوجوان، جوان و قشر ورزشکار برگزار شده است افزود: حامد امیری و سجاد محمدیان قهرمانان المپیکی لرستان با افتخار مدال خود را به شهدا تقدیم کردند.

لرستان ۶ هزار و ۳۰۰ شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که از این تعداد ۲۳۶ نفر ورزشکار بوده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق