بیوگرافی پیرحسین کولیوند رئیس جدید هلال احمر


بیوگرافی پیرحسین کولیوند رئیس جدید هلال احمر

پیرحسین کولیوند در مردادماه ٩٥ تا 1400 با دستور وزیر بهداشت، به سمت ریاست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور منصوب شده بود با حکم رییس جمهور به عنوان رییس جمعیت هلال احمر منصوب شد.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رییسی ، رییس جمهور در حکمی پیرحسین کولیوند را به عنوان رییس جمعیت هلال احمر منصوب کرد. کولیوند سال ٦٨ در دانشگاه علوم پزشکی همدان در رشته کاردانی هوش‎‌بری پذیرفته و ‌سال ٧٠ فارغ‌التحصیل شد. تا ‌سال ٧٤ در همدان و تویسرکان مشغول به کار شد و ‌سال ٧٤ در بیمارستان خاتم‌الانبیا کار خود را آغاز کرد.

دوره قلب و ریه مصنوعی (پمپیست) را در دانشگاه علوم پزشکی ایران گذراند و جزو نخستین نفراتی درکشور بود که مدرک کاردیوپرفیوژنیست را از دانشگاه ایران گرفت. بعد از آن در رشته کارشناسی مدیریت ادامه تحصیل داد. سپس ارشد MBA خواند و در ادامه دکترای تخصصی مدیریت در رشته منابع انسانی با گرایش رفتار سازمانی را اخذ کرد و در نهایت موفق شد دکتری خود را در همین رشته بگیرد.

پیرحسین کولیوند در مردادماه ٩٥ تا ۱۴۰۰ با دستور وزیر بهداشت، به سمت ریاست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور منصوب شد. طرح اساسی او یعنی سازمان‌شدن اورژانس کشور، راهگشای بسیاری از گره‌های کور این سازمان بود. حضور کولیوند در اکثر پست‌های مدیریتی توأم با سختی‌ها و بحران‌ها و البته تحولات بزرگ برای آن سازمان بوده است. شاید از مهمترین بحران مدیریتی او را بتوان فاجعه منا نام برد. فاجعه‌ای که هیچ‌گاه از ذهن مردم ایران پاک نخواهد شد.

کولیوند از زلزله بم تا کنون به عنوان فرد اول عملیاتی کشور شناخته می شود. شناخت جغرافیایی بحران در دو دوره ریاست سازمان امدادو نجات و ریاست اورژانس او را به عنوان دایره المعارف شناخت بحران و راه حل برون رفت از بحران در بین متخصصین مطرح کرده است.

از جمله سوابق درخشان وی میتوان به بیش از نود حضور میدانی ملی در حوادث اشاره کرد. او همچنین مولف بیش از ۶۰ عنوان کتاب و بیش از ۷۰ عنوان مقاله بوده و هم اکنون نیز عضو هیات علمی دانشگاه شاهد است.

به اذعان کارشناسان و مسوولان هلال احمر در دوره وی دستخوش تحولات گسترده شد که از جمله آنها می‌توان به تشکیل گروههای پیش قراول، تجهیز اتاق مدیریت یکپارچه و مداخله در بحران E.o.c و تشکیل تیم های واکنش سریع، تیم پایش، تیم گزارش، تیم پشتیبانی و تیم واکنش دوم اشاره کرد که این اقدامات یک نظام ساختارمند در هلال احمر ایجاد کرد.

بیوگرافی پیرحسین کولیوند رئیس جدید هلال احمر

سیدابراهیم رئیسی حکم وی آورده است:

«جناب آقای دکتر پیرحسین کولیوند

در اجرای بند (۵) قسمت (ب) ماده (۱۰) قانون اصلاح موادی از اساسنامه جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱۳۸۲/۰۲/۲۴ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به کسب رأی اکثریت اعضای محترم شورای‌عالی در جلسه مورخ ۱۴۰۰/۰۸/۱۰، به موجب این حکم برای مدت چهار سال به‌عنوان «رئیس جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران» منصوب می‌شوید.

انتظار دارد با تشریک مساعی کلیه دستگاه‌های ذیربط و اهتمام به «عدالت‌محوری»، «روحیه انقلابی»، «مردم‌مداری»، «پاکدستی و فسادستیزی» و «قانون‌مداری» با مشارکت و همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد و تعامل مؤثر با سازمان صلیب سرخ جهانی در ارائه خدمات امدادی و بهداشتی درمانی به هنگام بروز حوادث و سوانح طبیعی به اقشار نیازمند و آسیب‌دیده، تسکین آلام بشری و تعمیق صلح و دوستی پایدار میان ملت‌ها مجدّانه کوشا باشید.
توفیقات روزافزون آن جناب را در انجام شایسته وظایف محوله، بهینه‌سازی خدمات انسان‌دوستانه با مشارکت گسترده مردم نوع‌دوست، تحقق آرمان‌های نظام اسلامی و به ویژه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از درگاه خداوند متعال مسألت می‌نمایم.»

یادآور می‌شود، پیرحسین کولیوند، با کسب ۱۳ رای از اعضای شورای عالی هلال‌احمر به عنوان منتخب اول این شورا به رئیس جمهوری معرفی شده بود. با توجه به سوابق و اقدامات وی پیش بینی می شود سازمان هلال احمر در این دوره با تحولات چشمگیری مواجه شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بیوگرافی چهره‌ها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس