بیماری سالک در داورزن خراسان رضوی مشاهده شد


بیماری سالک در داورزن خراسان رضوی مشاهده شد

سبزوار- ایرنا- رییس شبکه بهداشت و درمان داورزن گفت: در هفته های اخیر مواردی از بیماری پوستی سالک، در برخی روستاهای این شهرستان خراسان رضوی مشاهده شده و اقدامات بهداشتی لازم در این خصوص صورت گرفته است.

مهدی سلیمانی روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شمار معدودی از افراد درگیر بیماری سالک در داورزن، برای تکمیل فرایند درمانی به مرکز درمان رایگان سالک در شهرستان سبزوار معرفی شدند.

وی انجام سم‌ پاشی، جونده‌ کشی و برگزاری کلاس های آموزشی را از جمله برخی اقدامات پیشگیرانه ای برشمرد که امسال برای مبارزه با بیماری سالک در این شهرستان صورت گرفته است.

رییس شبکه بهداشت و درمان داورزن گفت: کنترل بیماری سالک، نیازمند همکاری مردم و مسوولان است و ارائه آموزش های لازم، رعایت بهداشت محیط و دفع زباله‌ها از دیگر نکاتی است که برای کنترل آن باید رعایت شود.

سلیمانی افزود: بیماری سالک یک بیماری پوستی است که به وسیله گزش پشه خاکی به انسان منتقل می شود، لذا باید با نصب توری در ورودی و پنجره منازل، استفاده از پشه بند، حشره کش‌ های خانگی و پماد دور کننده حشرات، حفاظت فردی در برابر گزش انواع پشه و حشره انجام شود.

داورزن بر اساس مصوبه هیات وزیران در ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۱ از سبزوار جدا شده و به شهرستان ارتقا یافت.

این شهرستان ۲۱ هزار نفری با ۲ بخش، چهار دهستان و یک شهر در ۳۱۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !